Taarten Decoreren deel XXIV

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

josie

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:25

Ja, ik snap wat je bedoeling is, zit er al op te googlen, vind echter niet wat ik wil vinden.........
Geprobeerd: boetseren, armen boetseren, benen boetseren, fondant boetseren, dan vind ik van alles maar geen fatsoenlijke armen en benen..........., gewoon rechte benen en zo

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 20:51

Met engelse zoektermen zoeken gaat vaak al beter en zoeken op klei scheelt ook al veel. En niet alleen op google zoeken, maar gewoon op youtube.

Vind hem in ieder geval al super leuk!

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 00:39

@ Purkii: Je soesjes zien er lekker uit! :9

@ Marina: Wat super leuk zeg! Dat is wel goede reclame :)

@ Josie: Ik vind je draak echt Te schattig!! Ziet er leuk uit hoor!

@ Nientje78: Leuke taart die je even in elkaar geknutseld hebt :)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 00:42

Wat vinden jullie trouwens.. Op donderdag ochtend cupcakes bakken.. Savonds vullen met jam.. en ze zijn voor zaterdag.. Kan dat? Volgens mij wel toch, als je ze gewoon in een taartdoos houdbaar houd..

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 08:04

Ik had woensdag cc's gebakken en vrijdag vond ik ze het lekkerst, dus dat kan opzich wel.
Ik weet alleen niet of dat goed gaat als je ze gelijk ook met jam vult op donderdag..

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:52

Linda ik zou dan wel iets van een pedaalemmer zak om je taartdoos doen.
Je moet de cupcakes wel luchtdicht bewaren anders worden ze gigantisch droog.

XxGipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:04

Ik had nog een vraagje, ik ga binnenkort weer een taart maken. (gewoon omdat ik het leuk vind, ik ben niet zo goed als jullie allemaal) En ik had als idee deze te maken voor erop.

Afbeelding

Maar mijn vraag was dus... Ik neem aan dat dit gemaakt is van puur fondant/marsepein, maar kan dit ook met cake eronder en dan bekleden? Want puur fondant/marsepein leek mij erg zoet, of hoe zouden jullie dit doen?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:28

@ Blarhiminn: Ja ik laat ze wel goed afkoelen.. Anders gaat dat nog mis.. :)

@ ClaudiaHS: Ow ja dat is een goede! Ga ik doen!

@ Xx Gipsy: Ik denk dat dat een gesneden cake is en dan bekleed met fondant/ marsepein.. Je kan dan wel het beste cake gebruiken en geen biscuit want cake is steviger..

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:35

Oww neee.. Nou heb ik toch iets.. mag ik jullie advies? |(
Op 10.06 vraag een vriendin of ik een taart kan maken voor haar zus voor 29.06, een bruiloft- jubileum. Graag voor 70 personen. Nou vooruit, er nog tussen gepropt, Is gelijk bevestigd dus ik onderzoek gaan doen naar ontwerpen en van de week spullen in gaan kopen omdat ik nog meer bestellingen heb vantevoren..
Nou krijg ik net een bericht... Dat ze toch wil afbellen want de man wil geen taart-moment!! ^)
Dus gevolg: nou zit ik met kilo's marspein, biscuit mixen wat fondant en flower paste te kijken die voor deze opdracht waren ingekocht -:(-
Wat zouden jullie hiermee doen? Ik heb geen aanbetaling laten doen (wat ik dus in het vervolg wel doe) omdat het toch een vriendin is die ik al jaren ken..
Persoonlijk vind ik dat ze eigenlijk de gemaakte kosten moet vergoeden.. Wat vinden jullie??

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:39

super leuke draak Josie :j en lief papa taartje :) ..Lindas2, dat is behoorlijk vervelend , maar als je vaker bakt, kun je het toch gewoon gebruiken voor andere taarten?
De houdbaarheidsdatum is toch meestal wel vrij ruim dacht ik ?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:51

Ik had nu een aantal bestellingen staan maar dat was de laatste die gepland stond.. Maar als ik het niet ga gebruiken dan moet ik alles weggooien.. Ik heb die kosten nu ook al moeten maken.. Toch? Of denken jullie er anders over..?

XxGipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:54

Lindas2 schreef:
@ Xx Gipsy: Ik denk dat dat een gesneden cake is en dan bekleed met fondant/ marsepein.. Je kan dan wel het beste cake gebruiken en geen biscuit want cake is steviger..

Bedankt, nu hopen dat het me lukt XD

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:26

Lindas2 schreef:
Ik had nu een aantal bestellingen staan maar dat was de laatste die gepland stond.. Maar als ik het niet ga gebruiken dan moet ik alles weggooien.. Ik heb die kosten nu ook al moeten maken.. Toch? Of denken jullie er anders over..?

Weggooien? Kijk eerst maar eens naar die houdbaarheidsdatum. Die zit er vaak nog wel enkele maanden op hoor. En zoals al eerder gezegd, als je in opdrachten bakt dan komt het vast wel op.
Ik koop nooit per opdracht in. Ik koop in als het op is. En nog nooit weg hoeven gooien.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:58

Dat is ook wel zo maar toch.. Nouja misschien stoor ik me ook wel aan het feit dat ze me een keer heeft aangesproken op het feit dat we producten die ze vertegenwoordigt wel via de orginele website moesten kopen en niet via iemand anders die het goedkoper aanbiedt. Dat 'was niet de bedoeling' en zo kreeg zij er geen aandeel van.. En dat ze dit dan nu zo afhandelt..

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:09

Denk dat daar inderdaad het knelpunt zit. Je kan haar toch ook zeggen dat je onkosten hebt gemaakt en dit niet zo'n handige zet is geweest?

HELP!!!!

Vraagje; combinatie hazelnoot creme met tiramisucreme.
Te heftig?
Hazelnoot heb ik zelf nog nooit geproefd dus geen idee wat de smaak betreft.
Taart zal met drie lagen gevuld worden.
Wat is dan slim; nog een jam/lemoncurd erbij of 1 vulling 2x gebruiken?

Afgesmeerd met witte ganache.

Zeggen jullie het maar!
Marina, Rinske, hebben jullie ervaringen met de hazelnootcreme?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:17

Ja inderdaad, dat heb ik haar ook gezegd inmiddels.. En erbij gezet dat ik hier eerlijk gezegd wel van baal.. Even afwachten op reactie. Bedankt in ieder geval :)

Ik heb ook wel eens hazelnootcreme gemaakt, had m toen gecombineerd met bebogeen. Ik hou niet zo van hazelnoot maar was wel lekker hoor.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:46

Linda, hoe zit dat nou precies? waar heb je de spullen gekocht dan en wat heeft zij er mee te maken?
Hazelnootcreme...nog nooit gebruikt maar kan me zo voorstellen dat het lekker is in combinatie met kersen? Maar ik geef eigenlijk altijd de voorkeur aan een vulling gecombineerd met een frisse fruitsoort zoals frambozen of kersen of iets zuurs als lemoncurd.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:58

Ik ben ook van de lemoncurd! Heerlijk met mango of passievruchtencreme.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:07

ik weet alleen niet of hazelnoot goed combineert met lemoncurd :)

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:56

Ze willen nu weer bokkenpootjescreme, hahahaha

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:12

Kinke schreef:
Linda, hoe zit dat nou precies? waar heb je de spullen gekocht dan en wat heeft zij er mee te maken?

Ze heeft van de week bij mij een grote bestelling gedaan.. Ik heb spullen ingekocht en onderzoek gedaan, ontwerp gemaakt etc. en nu whatsappt ze de bestelling af die gepland is over 13 dagen.. Ik was er eigenlijk best boos over omdat ik nu kosten heb moeten maken voor die bestelling. Maar Diva zei al dat de spullen nog lang houdbaar zijn..
Maar zij vertegenwoordigt een product dat ik altijd online kocht (voor het afvallen) en toen vond ik een jaar geleden een site die het goedkoper verkocht. Maar toen zei ze; 'het is niet helemaal de bedoeling dat je het daar koopt want dan krijg ik daar geen aandeel van etc.' ze is zzp-er.. Misschien ben ik dus ook wel beetje uit principe boos omdat ze dit nu bij mij doet. Niet even afbellen of uitleggen maar gewoon via een whatsapp een bruiloft voor 70 personen afzeggen. Nou ja best gepikeerd dus.. Zo zit het nou..

Maar laten jullie mensen altijd aanbetalen ofzo?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:59

Ik zou niet laten betalen maar in het vervolg die spullen ergens anders kopen }> .

Ik heb geen ervaring met hazelnootcreme, maar klinkt lekker :D .

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:59

Oh, en haar laten weten dat ik het een rotstreek vind.....

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:11

Hahah Rinske dat is inderdaad ook wel wat bij mij op kwam ~~}>
En heb haar wel laten weten dat ik er echt flink van baal! Zo'n grote bruidsopdracht plan je wel ruim op tijd.

Oh, hoe gaat het trouwens met jullie kleine spruit?? :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:14

Goed! Ze groeit goed :D . Heerlijk meisje <3 .