Sushi deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Re: Sushi deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:07

Dat vind ik juist heel erg lekker! Ik kan zó in de supermarkt zo'n zakje zeewiervellen halen en thuis op gaan smikkelen.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:21

Pieteritus1 schreef:
Dat vind ik juist heel erg lekker! Ik kan zó in de supermarkt zo'n zakje zeewiervellen halen en thuis op gaan smikkelen.

+1 , yummy!

Bij de Hanos verkopen ze ook kleine pakjes velletjes die gekruid zijn. Nou is mijn Japans helaas niet zo goed, maar plaatjes interpreteren kan ik wel, en daar maar ik uit op dat ze, naast voor sushi rolletjes, ook gebruikt kunnen worden als boterhambeleg. :D Heb het nog nooit gedaan, meestal eet ik ze gewoon los als snack.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:24

Kon het gisteren wwer niet laten, haha :o

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:53

Rytir schreef:
VeraPopeye schreef:
Ik weet het niet, het is een keer gelukt en daarna nooit meer. Het rollen gaat trouwens ook vaak mis haha. Heb de vorige keer alles weggegooit.

http://www.groupon.nl/deals/landelijke-deal/Uniquely-Zero-/26588999

Geen idee of het werkt (ik rol altijd met bamboe) maar is dit misschien een optie?
Heb m besteld, dankje! Ziet er erg handig uit. Met bamboe heb ik altijd dat ik het matje mee de sushi in rol

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:57

Maar goed dat smaken verschillen.
Mijn familie vind dit echt allemaal heeeeeeeeeeeeeel vies.
Die groene vellen.
Sommige sushi neem ii gewoon niet omdat dst erbij in zit.
En dat vind ik heel erg jammer.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:41

Ik ga ook weer vriendje eens meeslepen naar Genki. In USA veel sushi bars gezien maar niet aangedurft. Stel je voor dat het niet goed valt tijdens vakantie.
Aangezien Arie geen sushi mag sleep ik die mee naar een Tapas zaakje :D

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:00

Ik mag dinsdag toch weer Sushi eten :) Bij Sakana in Eindhoven :) Jeej! Vorige keer was het super lekker daar. Ben benieuwd naar het bestellen via de Ipad. Hoop dat wij aan zo'n tafel komen te zitten.

Loontje1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:10

Hallo! Mag ik hier ook meekletsen! I love sushi! Vrijdag toevallig ook sushi wezen eten bij Sakana! Er was toen een storing met de ipad, na een half uur hadden we onze bestelling nog niet:( sushi is wel erg lekker daar!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:17

Sushi bestellen met een iPad lijkt me erg leuk :D
Ik eet vanavond alleen en ga dus sushi bestellen :Y) Zit nu alleen te twijfelen. Bij Toko Take A Wok (Hilversum) kan ik een Maki Mix bestellen van 24 stuks voor €6,50. Dit vind ik erg goedkoop, ik zie ook nergens staan wat voor soort maki er in deze mix zit. Nu kan ik hem voor dat geld natuurlijk gewoon bestellen en er uit halen wat ik lekker vind. Ik heb alleen geen ervaring met de sushi van Toko Take A Wok en ik vind het zonde om vieze sushi te eten :P

Sumo vind ik altijd lekker en is dus veilig, wel een stuk duurder. Toch neig ik naar gewoon bestellen bij Sumo omdat ik zo goed als zeker weet dat het lekker is.

Heeft iemand ervaring met Toko Take A Wok in Hilversum en weet iemand toevallig wat er in die Maki Mix zit? :Y)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:31

Ik loop regelmatig lang de take a wok, heb er wel eens wok gehaald (was niks mis mee, maar dat kan ik thuis zelf minstens net zo goed maken), maar durf het ook steeds de sushi niet aan! De website doet t niet, maar ik heb nog wel een foldertje liggen. Hmm daar wordt je ook neits wijzer uit: sushi maaltijdmenu 24 stuks mixed sushi 6,50.
Ga er maar van uit dat het niet de duurste vullingen zijn, ik gok op 4 varianten: komkommer, omelet, surimi en zalm en ik heb er wel eens iemand mee zien lopen t zijn wel kleine maki's!
Ben wel benieuwd hoe het bevalt!

Waar het zeker goed is in Hilversum is bij sushipoint (andere kant van t station) dat is hier de favoriet!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:55

Haha jorretje, dat heb ik nou ook met Take a wok! Ik woon vlakbij het station dus ik heb eigenlijk alle sushitentjes wel rondom me zitten maar op één of andere manier blijf ik altijd een beetje hangen bij Sumo :=
Heb even op de site van Sushipoint gekeken maar die is nog duurder dan Sumo :+ en ik moet wel een beetje op de centjes letten O:)
Denk dat je gelijk hebt wat betreft de vullingen van de maki's.. Ik twijfel rustig even verder!

[edit] Heb toch even gebeld :)) Meisje aan de telefoon zei dat de vulling van de maki's echt per keer verschilt. In ieder geval is het 2x vis en 2x groente. Denk dat ik het wel aandurf!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:33

Ja Sabine het IS erg duur helaas, maar we werden verleid door de summer sushi actie (30 euro voor een schaal met 40 stuks, genoeg voor 2 personen) en zijn daarna nog 3x terug geweest, want het was zoooo yummie!

Wel leuk een mede Hilversummer!

Keet ik wil ook een keer mee naar Genki, moet alleen eerst weer even ergens geld vandaan halen haha.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:13

Vriendje heeft mij meegenomen naar Tokyoto. Op de dam in zaandam. Twee weken open en zit nu al vol.
Kaart is uitgebreid, snelle vriendelijke bediening en mooi restaurant. Eten is heerlijk!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:17

Binnenkort ga ik een keer lunchen met een klasgenootje bij de Sumo in Utrecht :) Kost 18,50, heb er nu al zin in hahaha :P

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:50

Ik heb een nieuwe klas (ivm minor) en klasgenootje had het geniale idee om sushi te gaan eten. Strak plan! Volgende week naar Sushi Today (Utrecht). Iemand ervaring daar?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:59

Sushi today in utrecht is prima hoor :)

Tokyoto was nu 16, 95 :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:38

Wat naar, ik hoor dat ik woensdag weer sushi mag gaan eten. Wat vervelend nou, haha.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 08:43

Jeetje wat een straf!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 08:51

Gisteren bij Sumo Nijmegen gegeten, het was echt heerlijk :) Ik vond het niet zo sfeervol, het is een grote, rechthoekige ruimte. Door wat te spelen met niveaus hebben ze creatief voorkomen dat het echt een eetzaal is geworden. Ik vond het wel erg rumoerig, mede doordat er zo ontzettend veel zitplekken waren. Het eten maakte het gelukkig weer goed. En de bediening, ze waren ontzettend aardig!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:23

Gabyfedde wat een goed idee :D
Haha secrible, dat is zeker een straf :))
Hmm Kieffer, klinkt goed!

jorretje ja inderdaad leuk, nog een Hilversummer! :D Nou gisteravond toch de gok gewaagd en bij Take a Wok besteld. Ik had 6x zalm, 6x komkommer, 6x krab en 6x Takuan in mijn maki mix. Was lekker! Ze waren niet allemaal even netjes gerold en gesneden maar zeker voor het geld had ik niks te klagen. Vind Sumo nog steeds lekkerder maar er was absoluut niks mis mee :Y)

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:32

Ik ben afgelopen zaterdag bij sushimi in Venlo geweest. De sushi was heerlijk maar de warme gerechtjes iets minder. Ook de sfeer was echt heeel vreemd.. Veel kinderen en families en echt een vreetschuur uiterlijk. Zal eerder wel een wokrestaurant geweest zijn ofzo. We hebben lekker gegeten maar we gaan nooit weer hihi.

Blue Sakura in Enschede daarentegen ben ik nu 2x geweest en is naar mijn mening echt super! :j

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:38

Kieffer schreef:
Gisteren bij Sumo Nijmegen gegeten, het was echt heerlijk :) Ik vond het niet zo sfeervol, het is een grote, rechthoekige ruimte. Door wat te spelen met niveaus hebben ze creatief voorkomen dat het echt een eetzaal is geworden.

+1
Ben het wel eens met de ruimte, wat een enorme hal! Het is wel een beetje een eettent zo, maar ja, da's natuurlijk met alle ayce wel een beetje. ayce wordt pas winstgevend als je het groots aanpakt (en natuurlijk ervoor zorgt dat er veeeeel gedronken wordt).

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:49

Ik wil vandaag voor de eerste keer zelf sushi gaan maken. Waar kopen jullie meestal de benodigdheden? Zag dat ze bij Albert Heijn een starterskit hadden, maar is dit ook echt wat?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:53

Ik vond de starterskit van de appie niet slecht hoor. Helemaal niet als je voor het eerst zelf gaat maken.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:53

L_iek schreef:
Ik wil vandaag voor de eerste keer zelf sushi gaan maken. Waar kopen jullie meestal de benodigdheden? Zag dat ze bij Albert Heijn een starterskit hadden, maar is dit ook echt wat?

Ik ben zelf ook begonnen met de starterskit van de ah, prima setje! Ik vind alleen de nori uit de set niet lekker: te dik en te taai. Die heb ik dus daarna gekocht bij de japanse viswinkel in de buurt :D