Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sharitje schreef:Dag dames!
allereerst veel succes vandaag hé!!![]()
Dag Laura, tarwezemelen zijn niet hetzelfde als haverzemelen. Als je dukan volgt moet je haverzemelen nemen. Tarwe komen voor in enkele gerechten maar hier zitten meer kh in dacht ik...
@Tassie en Sakkia:
De pannekoekjes die ik maak zijn super lekker en smaken gewoon naar echte pannekoek
recept op dukanwijze:
per pannekoek:
1 ei (geheel)
1 eetlepel magere kwark (platte kaas)
1 eetlepel haverzemelen
zoetstof naar believen
mixen maar!
Ik bak ze dan op een anti-aanbak-pannekoekenpannetje zonder met af en toe klein beetje olie. Jullie mogen boter/vetstof/olie hé?? Dan gaan ze nog lekkerder zijn!! hihi.
Ik heb ze ook al gemaakt met zout en kruiden (bv basilicum,...) ipv zoetstof en ze dan als wraps gebruikt! (bv met kippeblokjes-yogurt of spaghetti saus in.)
Smakelijk!
Dan gaat het veel gemakkelijker gaan
Sharitje schreef:Dag Ilse,
volg jij ook Dukan??
Ik heb ook al momenten gehad dat ik op een plateau blijf staan. Dan doe ik een 2-tal dagen fase 1 en ook terug onmiddellijk gewichtsverlies. Of wat meer drinken/bewegen...
De pannekoeken raad dukan aan omdat je dan ook je haverzemelen op hebt die je dagelijks moet eten.
Eens even kijken hoor:
bv magere kwark van de AH: 3.5 kh per 100 gr. (je hebt per pannekoek 1eetlepel nodig)
haverzemelen van Damhert: 20kh per 100gr (je hebt per pannekoek 1 eetlepel nodig)
hmmmmmm als ik het zo even bekijk (had dit nog nooit uitgezocht) eet ik dagelijks toch ook wel tamelijk veel kh nog!!
Hoeveel kh mogen jullie eten per dag?? (of helemaal niets??)
Sharitje schreef:Dag dames!
allereerst veel succes vandaag hé!!![]()
Dag Laura, tarwezemelen zijn niet hetzelfde als haverzemelen. Als je dukan volgt moet je haverzemelen nemen. Tarwe komen voor in enkele gerechten maar hier zitten meer kh in dacht ik...
@Tassie en Sakkia:
De pannekoekjes die ik maak zijn super lekker en smaken gewoon naar echte pannekoek
recept op dukanwijze:
per pannekoek:
1 ei (geheel)
1 eetlepel magere kwark (platte kaas)
1 eetlepel haverzemelen
zoetstof naar believen
mixen maar!
Ik bak ze dan op een anti-aanbak-pannekoekenpannetje zonder met af en toe klein beetje olie. Jullie mogen boter/vetstof/olie hé?? Dan gaan ze nog lekkerder zijn!! hihi.
Ik heb ze ook al gemaakt met zout en kruiden (bv basilicum,...) ipv zoetstof en ze dan als wraps gebruikt! (bv met kippeblokjes-yogurt of spaghetti saus in.)
Smakelijk!
Dan gaat het veel gemakkelijker gaan