Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:02

ik eet apart als er vettigheid op tafel staat. Gewoon een blikje met doperwten of boontjes of rode kool.. wat er is. En naast mijn dieet eet ik niks anders... (maar das puur omdat ik bij een dieetiste loop)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:11

Ik eet wel gewoon patat enzo, omdat ik weet dat als ik mee ga bewegen dat ik dan ook al afval. Verder vind ik met patat dat als je het als maaltijd neemt dat er dan niet zoveel problemen zijn. Ik neem er dan gewoon altijd sla bij.

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:39

Waaaaah ik word gek!!

Hoe meer ik het idee heb: 'ik moet afvallen' 'ik moet gezond eten'
Hoe meer slechte dingen ik ga eten!! Boos!

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:41

ooooh niet doen!! ik weet het het is moeilijk.. maar wat eet je dan? misschien eet je te weinig waardoor je gaat snoepen?

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:08

Ik weet t niet eet niet echt te weinig denk ik het is alleen de gewoonte om te snoepen...
heb geen honger ofzo maar gewoon zin in wat lekkers... en hoe meer ik het niet mag van mezelf hoe erger het word!

in me hoofd moet ik omschakelen.. dat ik niet het idee heb dat ik moet afvallen maar dat ik gewoon lekker gezond eet en veel beweeg dan heb ik er geen last van...

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:16

misschien moet je jezelf wel iets gunnen.. bijv. zaterdags een koek of iets lekkers.. zodat je daarnaar kan verlangen. En beter volhoud Lachen

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:27

hmm is misschien een goed idee.. zal het proberen al heb ik er een hard hoofd in..

heb net maar weer gebeld naar de sportschool of er vanavond nog een plekje was.. dan voel ik me in ieder geval weer een stukje beter..

ik denk dat het straks op me stage wel een stuk beter zal worden.. nu zit ik veel thuis om te leren en dan is het nogal verleidelijk om naar de snoepla te lopen.. Boos!

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:28

ja ik ken het Knipoog

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 23:34

Vandaag oo niet echt gezond geweest, had gewoon tussen de middag gegeten en ook helemaal niet weinig, eigenlijk meer als gemiddeld en toch ging ik rond een uur of half 5 toch bijna van mijn stokje.
Het is mij algemeen bekend dat ik moet zorgen dat ik geneog suikers binnenkrijg, anders kom ik de dag niet door, mijn suikerspiegel is snel te laag. Heb dus even een broodje van de HEMA genomen, niet verstandig ik weet het, maar het was het verstandigste wat ik op dat moment kon doen, want ik had geen suikerklontjes bij me. Normaal heb ik dat wel altijd namelijk.

Kayla

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 22:14

Dan kan je beter een gezond bruin broodje nemen, want op alleen een suikerklontje red je het ook niet lang hoor.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:34

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:13

Het kan zelfs wel zo zijn dat ik direct na dat ik gegeten heb al last krijg van een te lage suikerspiegel.
Het hoeft dus helemaal niet zo te zijn dat ik dan veel te weinig gegeten heb, want ik had zelfs meer als normaal gegeten, maar doordat ik veel water en thee drink krijg ik niet meer veel suikers binnen.
Het zit eenbeetje in de familie mijn oma heeft er ook last van en ik heb een opa en 2 ooms met diabetes.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 11:25

mijn groenteboer had een goede tip. Als je voor 12.00 '-ochtends ananas eet, heb je 's-middags eeb vol gevoel. Ananas vertraagt de stofwisseling dus een vol gevoel, en zorgt dat de bloedsuikerspiegel op pijl blijft. Dus geen trek in zoetigheid. Je moet het natuurlijk niet iedere dag eten, want dan raakt je lichaam eraan gewend. Maar het werkt echt. Haha!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 13:54

en als je die nou 's middags eet Schijnheilig heb je dan 's avonds een vol gevoel Clown ?

En wat is het verschil ten opzichte van bijv een sinaasappel? moet je de hele Wow! ananas eten? en wat is er mis met een schommeling in de bloedsuiker?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:07

Kijk met suikerspiegel wordt gewoon in 1 keer veel te laag, daar wordt ik dan duizelig van. Dan wordt het wel een probleem.

Ik zal opschrijven wat ik nu gegeten heb:

Ontbijt:
2 crackers met kaas, komkommer en peper
1 glas melk

Lunch
2 donker bruinbrood met gebraden gehakt (kaas was op Haha!)
2 manderijntjes
3 vitamine kauwtabletten

Verder heb ik 1 liter thee gedronken zonder suiker.

Voor vanavond weet ik nog niet wat ik ga eten, maar het zal een gewone maaltijd worden.
's avonds na 8 uur eet ik eigenlijk niks meer.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:12

"Normale" mensen krijgen bij een lage bloedsuikerspiegel trekt in iets zoetigs. Meestal gebeurt dat 's-middags (ik heb het natuurlijk ook wel in de avond).
Maar als ik als ontbijt of tussendoortje een beetje ananas eet, dat heb ik de hele middag geen behoefte meer in iets anders.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:31

bij heel veel mensen is de ruimte tussen de maaltijden dan gewoon te groot. Of het is een gewenning dat er op een bepaalde tijd wat lekkers gepakt wordt.

En als je het hebt over een snel dalende suikerspiegel praat je eerder over een hypoglycemie dan over de gemiddelde 16:00 flauwte.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:56

Nee ik heb het op elk moment van de dag wel, maar meot wel zeggen dat het weleens slechter is geweest, gaat nu vrij goed. Het is ook niet dagelijks een paar keer hoor, meer een paar keer in de maand.

Rosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:59

Ik doe ook mee...
Ik was al langer van plan een paar kilo af te vallen maar het was er nooit van gekomen...
Nu heeft mijn vriendje me laatst gedumpt en ik was er zo van ondersteboven dat mijn maag echt helemaal in de knoop lag, als ik nog maar voedsel zag draaide ze al helemaal om...
Toen ben ik ineens heel veel afgevallen, nu ben ik al terug wat bijgekomen en nu zit ik eigenlijk op mijn ideale gewicht vind ik persoonlijk...
Dat zou ik uiteraard graag zo houden! Haha!
Ik ben begonnen met minder te snoepen, vooral na het avondeten, buikspieroefeningen en eigenlijk zou ik ook meer moeten drinken, dat is echt een heel groot probleem bij mij.
Maar als ik veel drink zwelt mijn buik altijd zo ongelofelijk hard op, en moet ik om de paar minuten naar de WC, niet echt ideaal... Clown
Is dit normaal in het begin, ik bedoel dan vooral dat mijn buik zo opgezwollen lijkt...

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 20:41

mijn broer is al 4 kg kwijt in 2 maanden ofzo, hij let altijd op wat hij door de weeks eet, (niet te vet, en op de calorienen letten) en in het weekend eet hij gewoon chips, snoep en zo! het werkt bij hem wel, omdat hij door de weekend wel gewoon kan snoepen, anders hou je het volgens mij echt niet lang vol!!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 11:45

Meiden jullie moeten wel een beetje blijven reageren hoor anders vallen we helemaal niks af.
Het gaat bij mij wel een beetje moeilijker moet ik zeggen. Het gaat enrom slecht met mijn pony en doe af entoe een beetje aan troost eten. Niet goed ik weet het. Ik ga zo een rondje hardlopen om mijn gedachten een beetje te verzetten.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:22

Ik weet niet of ik af ben gevallen maar ik eet iig wel goed, heb niet gesnoept of onwijs vette dingen gegeten (volgens mij) maar ik ga eerdaags weer ff op de weegschaal maar het zal wel tegenvallen, aangezien ik toch nooit afval Scheve mond maar wie weet. Hou de moed drin Schijnheilig Knipoog

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:32

Ik denk ook zovaak, nu ga ik niet meer snoepen, maar dan zie ik iets liggen, en dan denk nou oke voor 1 keer dan, en dan wordt het alleen maar erger.
Denk maar dat ik het lekkers ga wegleggen zodat ik het niet zie. Haha!
Of ik koop gewoon niks meer, maar dan begint me vriend te zeuren dat er niks lekkers in huis is. Tong uitsteken
Probleem bij mij is ook al je geen weegschaal hebt, en na een paar maanden op de weegschaal bij iemand gaat staan, dat je toch wel schrikt. Clown Bloos
Ik sport ook niet, fiets alleen (scooter is stuk Koe ) en ben vaak te moe door school en huishouden dat ik niet even een stukje kan fietsen of iets dergelijks, val vaak voor de tv in slaap.
Van de zomer ga ik wel beginnen met tennissen, dus hopelijk gaat het dan wat beter.
Laatst bijgewerkt door angelfire op 03-02-05 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:35

Ja dat kan wel kloppen, ik heb ook zo'n vriend die wel veel snoept. Hij zit de hele dag in de auto en snoept dan best wel veel.
Bij hem zie je er dus helemaal niks van.
ik kan er nog steeds wel redelijk af blijven, alleen de cake is heel erg verleidelijk.

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:37

SAKKIA schreef:
Ja dat kan wel kloppen, ik heb ook zo'n vriend die wel veel snoept. Hij zit de hele dag in de auto en snoept dan best wel veel.
Bij hem zie je er dus helemaal niks van.
ik kan er nog steeds wel redelijk af blijven, alleen de cake is heel erg verleidelijk.

Ja gemeen is dat he! Verdrietig
Hij eet wat ie wilt en heeft geen grammetje vet.