[FOTO] Show je maaltijd deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Re: [FOTO] Show je maaltijd deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:48

Hier nog een meelezer van een letterlijk heerlijk topic, waardoor ik nu trek heb ik chocola (oké, eigenlijk heb ik altijd trek in chocola)).

Ben geen keukenprinses en kijk hier vooral voor inspiratie. Dus toch even wat plaatjes en wie weet inspireert het me voor wat meer afwisseling in m'n eten (met name het avondeten).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en sushi (kun je me voor wakker maken)
Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 18:49

Quesadillas :D Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 19:22

Afbeelding
Kabeljauw uit de oven met bloemkool gratin en tomaat, met een salade met o.a. Veldsla en appel.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 19:52

Zelfde als gisteren maar nu met nuggets
Afbeelding

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 19:59

Wrap met tempeh in ketjap marinade, ijsbergsla, paprika, ui en sausje van yoghurt/kruiden/knoflook. Wilde er eigenlijk sperzieboontjes bij doen, maar die bleek ik niet meer in de vriezer te hebben en had geen zin om weer naar de winkel te gaan. :+ Afbeelding

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 20:10

Stampot andijvie,
Afbeelding

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 20:22

Ik heb wel wat meelezers uit de boom geschud met m'n opmerking blijkbaar. :+ Ga vooral meeposten, kunnen wij ook inspiratie opdoen van wat jullie zoal eten :D

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 20:50

Dahl met geroosterde paksoi

Afbeelding

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 22:01

Dahl <3

Wij hadden de vegan carpaccio van de AH. Had er bruschetta naast gemaakt. En echte parmezaan erop, die vegan geraspte parmezaan doe ik liever door pasta.
Afbeelding

Was overigens prima te eten, zeker als je al meer dan 5 jaar geen vlees meer eet :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 22:55

Dat ziet er prima uit Faringo, doe jezelf niet tekort.

Vandaag parelcouscous met citroen, rozijnen en geschaafde amandelen van Ottolengi. Heb het recept niet helemaal gevolgd maar de fastforward gebruikt. Met falaffel balletjes.
Afbeelding

Dahl ken ik niet, maar ziet er lekker uit. Ik heb het op mijn menu gezet.
#inspiratie
Tips voor een goed basis recept?

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 06:51

Goedemorgen,
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 07:31

Dahl is heerlijk :j ik gebruik dit als basis recept: https://biancazapatka.com/en/wprm_print/39150

Maar valt prima te combineren / variëren, bijvoorbeeld spinazie er door is ook echt lekker.

Ontbijt vanochtend pompoen smoothie:

Afbeelding

Zo als het licht wordt voor werk nog even hardlopen, het wordt weer heerlijk weer.

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:10

Ine23, ik had vorige week van die vegan carpaccio en good old broodje carpaccio gemaakt, lekker!! Ziet er zo op het bord ook goed uit!
Verder zie ik eigenlijk alleen maar lekkere en kleurrijke plaatjes en een hoop meelezers, gezellig en plaats vooral!

Ik loop een beetje achter, druk geweest, carnaval en zondag naar Oostenrijk gereden om daar vervolgens met Corona in bed te gaan liggen. Tegenvaller, maar gelukkig heb ik mijn smaak nog dus vanavond word er gewoon weer gekookt, voor nu een greep uit afgelopen weken.

Boordje pulled mushroom en bagel met kaas
Afbeelding
Afbeelding
Aardappelsoep en spinazie knödel in tomatensaus, dit was allebei belachelijk lekker (en veel te veel!)
Afbeelding
Afbeelding
Bij gebrek aan vega opties een taartje en later flammkuchen en een Aperol spritz in de zon, gelukkig een goede afsluiter voor ik in bed mocht gaan liggen

Afbeelding
Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:06

Oeh wat een lekkere dingen weer.

Ik heb mezelf na m'n rondje (hard)lopen getrakteerd op een heerlijk ontbijtje.Afbeelding

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:45

Roodvos schreef:

Vandaag parelcouscous met citroen, rozijnen en geschaafde amandelen van Ottolengi. Heb het recept niet helemaal gevolgd maar de fastforward gebruikt. Met falaffel balletjes.
[ [url=m/9u1oTc.jpg]Afbeelding[/url] ]

#inspiratie

Het lekkerste recept heb ik uit een Indiaas kookboek van mijn moeder, maar die kan ik even niet vinden.
Authentiek is het in ieder geval met linzen, tomaat, ui, knoflook, mosterdzaad, komijnzaad, kurkuma en gember. Er hoort in principe geen kokosmelk doorheen, maar in veel recepten die rondgaan wordt dat wel gedaan.

Je spoelt de rode linzen en kookt ze in 20-30 min gaar in ruim water (1 cup linzen op 3 cups water voor 4 porties). In kokosolie (of ghee als je het niet veganistisch maakt) bak je 1 grote ui, komijnzaad, mosterdzaad, kurkuma, verse gember, korianderpoeder en wat kaneel, daar voeg je 3 tomaten in blokjes gesneden en 3-4 knoflooktenen aan toe. Op smaak maken met peper en zout, wat pittig maken met een pepertje of chilivlokken. Voeg de gekookte linzen hier aan toe en laat het geheel pruttelen. Garneren met verse koriander en wat (plantaardige) yoghurt eventueel, lekker met rijst of naan!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:38

Bolletjes gebakken. Alleen het rijzen is niet helemaal goed gegaan, ze zijn een beetje kleiner uitgevallen dan dat de bedoeling was.

Smaken wel heerlijk!
Afbeelding

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:39

Froukje schreef:
Bolletjes gebakken. Alleen het rijzen is niet helemaal goed gegaan, ze zijn een beetje kleiner uitgevallen dan dat de bedoeling was.

Smaken wel heerlijk!
[ [url=m/QvcP0g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die lijken me heerlijk. Wil je het recept delen?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:43

Voor 16 kadetjes

½ kilo bloem
25 gram verse gist of 1 ½ zakje droge gist
1 ½ eetlepel suiker
1/3 liter lauwe melk ( of half melk / half water)
10 gram zout
25 gram boter ( kamertemperatuur)
Olie/boter rijstemeel

De giststarter: Voeg bij een kopje lauwe melk, wat gezeefde bloem, 1/3 van de suiker en de gist. Laat staan tot het licht gaat schuimen.

HET DEEG: Zeef intussen de bloem met zout langs de rand in een deegkom.  Voeg de giststarter in het midden toe. En werk dit door de bloem, blijf roeren tot ook de rest van de melk is opgelost. Voeg dan de zachte boter toe en kneed die ook door het deeg. Kneed door tot het een elastisch niet klevend deeg wordt. Te droog wat lauwe melk extra erbij, blijft het plakken wat extra bloem.

VOORRIJS: Laat het deeg in de deegkom zeker een uur op kamertemperatuur afgedekt rijzen.

VORMEN EN BOLRIJS: Verdeel het deeg in 16 gelijke porties en geef die een bolletjes vorm. Laat die 20 minuten afgedekt verder rijzen.

Strijk er met een kwastje dun olie overheen  en druk (bijvoorbeeld met een pannenkoekmes) een gleuf in het midden van elk broodje.  Leg de broodjes met de gleuf naar beneden op een met olie ingesmeerde bakplaat.

NARIJS: Laat dit nogmaals 20 minuten toegedekt rijzen.

HET AFBAKKEN: Verwarm in tussen de oven voor op 250 tot 275 °C.  Keer de broodjes na 20 minuten om en leg ze op een bakplaat met bakpapier, dat met gesmolten boter dun bestreken en met rijstemeel dun in gestrooid is. Dit geeft gelijk de kenmerkende smaak van kadetjes.  Bak ze in 10 minuten tot ze goudbruin en gaar.  Na het bakken op een rooster leggen en gelijk nog zeer warm lichtjes besmeren met wat water.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 12:11

Roodvos schreef:

[ [url=m/9u1oTc.jpg]Afbeelding[/url] ]

#inspiratie

Jij maakt ook altijd heerlijke dingen! Ottolengi zijn gerechten zijn ook zo lekker.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 12:14

Heerlijk! Krijg gelijk zin in versgebakken brood!

Ontbijt, smoothie met banaan, blauwe bes, passievrucht, mango en oatly kwark
Afbeelding

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 12:14

Afbeelding
Avondeten van gisteravond.
Aubergine, courgette, ui, knof, kaneel, oregano, tomatenpure, rode linzen, blik tomatenblokjes, creme fraiche en oude kaas.

Ik ben zo gek op kaneel door mn avond eten haha

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 13:40

Froukje schreef:
Voor 16 kadetjes

½ kilo bloem
25 gram verse gist of 1 ½ zakje droge gist
1 ½ eetlepel suiker
1/3 liter lauwe melk ( of half melk / half water)
10 gram zout
25 gram boter ( kamertemperatuur)
Olie/boter rijstemeel

De giststarter: Voeg bij een kopje lauwe melk, wat gezeefde bloem, 1/3 van de suiker en de gist. Laat staan tot het licht gaat schuimen.

HET DEEG: Zeef intussen de bloem met zout langs de rand in een deegkom.  Voeg de giststarter in het midden toe. En werk dit door de bloem, blijf roeren tot ook de rest van de melk is opgelost. Voeg dan de zachte boter toe en kneed die ook door het deeg. Kneed door tot het een elastisch niet klevend deeg wordt. Te droog wat lauwe melk extra erbij, blijft het plakken wat extra bloem.

VOORRIJS: Laat het deeg in de deegkom zeker een uur op kamertemperatuur afgedekt rijzen.

VORMEN EN BOLRIJS: Verdeel het deeg in 16 gelijke porties en geef die een bolletjes vorm. Laat die 20 minuten afgedekt verder rijzen.

Strijk er met een kwastje dun olie overheen  en druk (bijvoorbeeld met een pannenkoekmes) een gleuf in het midden van elk broodje.  Leg de broodjes met de gleuf naar beneden op een met olie ingesmeerde bakplaat.

NARIJS: Laat dit nogmaals 20 minuten toegedekt rijzen.

HET AFBAKKEN: Verwarm in tussen de oven voor op 250 tot 275 °C.  Keer de broodjes na 20 minuten om en leg ze op een bakplaat met bakpapier, dat met gesmolten boter dun bestreken en met rijstemeel dun in gestrooid is. Dit geeft gelijk de kenmerkende smaak van kadetjes.  Bak ze in 10 minuten tot ze goudbruin en gaar.  Na het bakken op een rooster leggen en gelijk nog zeer warm lichtjes besmeren met wat water.

Dank je, ga het snel proberen

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 13:41

Kaneel in combinatie met aubergines vind ik ook echt lekker :j

Lunch, salade met rode biet, feta, Freekeh en veldsla:

Afbeelding

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 13:47

Lunch:
Franse magere kwark, havermout en blauwe bessen.
Afbeelding

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 14:17

MoniekJ schreef:
Lunch:
Franse magere kwark, havermout en blauwe bessen.
[ [url=m/l37ne4.jpg]Afbeelding[/url] ]

En grey’s anatomy :+ :D