Sodastream

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:01

Fles goed schuin houden en heel langzaam gieten, dan gaat 't met suikerhoudende siroop prima.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:12

Ja ach we zullen zien. Ik werk op dit moment zelf bij een bedrijf dat soda stream heeft (is sinds vorige week verhuisd die afdeling). Maar die mango drops heb ik een paar keer moeten picken. En die ruik je toch flink zeg.

En die fles met sportscap is bij 'gewone' winkels bijna niet te krijgen. Dus dan maar meteen meebestellen.
Bolero heb ik liggen. Ik doe daar zowieso maar een heel klein beetje van in. Met 1 zakje maak ik tussen de 6 en 10 liter.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:31

Die fles met "sportdop" (is 't eigenlijk niet echt, je moet 't bovenste dopje er alsnog afdraaien, sportdop vind ik meer een klikdop die vast blijft zitten aan de fles) heb ik hier bij de Makro gehaald.
Ik vind 't wel een heel fijne fles, door de drinkopening die eraan zit en 't scheel overgieten in m'n ecofles van Tupperware, enige wat ik doe is er nog heel voorzichtig wat water bijgieten tot die helemaal vol zit, ik gebruik die fles nagenoeg alleen voor bruiswater, niet voor smaakjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:04

Ik heb de peach drops maar heb alweer een bestelling voor Tesseire peche uitstaan. Zit geen smaak aan de drops :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:47

Ik vind de Peach drops nog wel goed te doen! De light cola vind ik echt niet lekker, echt spijt dat ik twee flessen heb gehaald :') Dus nu koop ik alsnog flessen cola zero en maak ik voornamelijk Spa rood met m’n sodastream.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:51

Wij drinken nu thuis veel van de touch of spa. Dus die druppels zullen we wel zien. Vooral die mango moet wel te proeven zijn. Die rook ik aan het begin van de pickgang al :')

Cola light ben ik wel benieuwd naar, maar moet ik even mee wachten totdat alles voorbij is. Dan ga ik weer eens naar duitsland om vanallerlei siropen te halen (en cilinders te ruilen etc).

Ik heb nog flink wat zakjes bopero liggen, die maak ik eerst maar eens. Vooral de ijsthee daarvan vind ik lekker. De kola vond ik 3cht heel erg vies daarvan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:12

Ik drink juist wel de cola light als 1 vd weinige smaakjes die we gebruiken.
Dat was even wennen, maar sinds we gewend zijn, vinden we beiden de Coca Cola Light niet lekker meer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:08

Ik vind de cola light van sodastream niet geweldig maar die schonk volgens mij wel prettiger dan de gewone cola. De gewone cola siroop werd vrij snel dikkig en mengde niet lekker.
De kola van bolero heb ik toevallig vandaag voor het eerst op en verraste mij positief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:13

Er zijn een paar siropen die inderdaad indikken in de koelkast, maar als je die even in warm water zet zijn ze zo weer vloeibaar. :j

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:27

Ik zag net op de duitse sodastream site dat er cola zonder suiker en cola light is.
Heeft iemand van jullie al eens beide geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:28

Ik heb in NL alleen ervaring met de gewone cola. Vanuit Frankrijk heb ik de cherry cola zonder suiker, die vind ik :9 :9

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:30

Ik heb de Duitse suikervrije cola en ik vind hem op zich prima smaken.

Wel ben ik aan het overwegen om op termijn de Sodastream te kopen waar je glazen flessen in kan doen. Wij gebruiken hem nu elke dag en gebruiken ook regelmatig smaakjes en ik heb het idee dat de flessen niet helemaal mooi schoon worden met de tabletjes van Sodastream. Ik heb als 1 test een fles in de vaatwasser gestopt, maar dat is geen aanrader :+ Ik begrijp nu wel waarom op de fles staat dat ze er niet in mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:38

Wij hebben de crystal, ben ik echt nog elke dag heel blij mee! Ik sloopte van de week per ongeluk een fles.. dat was even balen maar had nu 2 nieuwe flessen voor 18 euro dus nu heb ik 5 smaakjes staan ipv 4 :')

Ik moet binnenkort echt naar Frankrijk als al deze ellende over is.. nieuwe smaken hebben. Mn agrum is op, lemonade gaat bijna op. Mn fruit-rouge is op :') en ze hebben nu Mint, en serieus gewoon Pepsi & 7up

Ik ga maar duimen dat we in juni gewoon op vakantie kunnen. :+

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:45

Ik ben jaloers op die cola-kers light. Die wil ik ook!! :+

De echte pepsi is deze week in duitsland in de aanbieding bij de kaufland zag ik vanmorgen. En agrum hebben ze in nederland ook. Ik heb nog staan kijken wat het was toen ik een order ermee moest picken.
Laatst bijgewerkt door arabella2000 op 05-04-20 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:46

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:09

Agrum is echt mijn favoriete smaak voor de zomer <3

Ik stond gisteren echt even te kijken naar het uitgebreide assortiment Sodastream-smaakjes dat we in Duitsland hebben. Zag alleen geen 7 up, die wil ik nog wel graag een keer proberen.

Mochten er trouwens bokkers zijn die niet in de buurt van Duitsland wonen, ben ik best bereid om smaakjes op te sturen die niet in Nederland verkrijgbaar zijn. Ik kan het zo meenemen tijdens de weekboodschappen en in een doosje stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:27

Misschien dat ik via jou wat wil bestellen als we voorlopig nog niet wegmogen hier! Ik hou je eveb in gedachten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:39

De Duitse smaken zijn heel erg lekker!

Destination, wat gebeurd er met de fles? Hoe heet stond de vaatwasser? Ik heb het ook altijd al willen proberen :=

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:40

Ik heb net even bij mijn voorraad bolero gekeken en ik heb de gewone kola nog. Die ik toen heb geproeft (en weggegooid) was de kola-kers.
Misschien toch nog maar eens proberen.
En ik heb nog ice tea citroen en een half pakje ice tea peach (vorige week geopend).
Ook heb ik nu nog peach , lychee en papaja open liggen.
Dus de komende tijd zit ik goed haha.
Als die ice tea's op zijn maar eens nieuwe bolero bestellen. (De siropen wil ik dan voor de smaken die ik bij bolero niet lekker vind, zoals dus de cola.
Oh en cola-sinas mix wil ik ook :p jeugdsentiment haha)

In duitsland hebben ze ook literflessen die in de afwas kunnen. Zijn wel €10 per stuk

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:47

Ik vind Bolero echt niet lekker.. wel getest maar vind het zo chemisch :\

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:54

Ik vind de ice tea smaken en appel echt lekker. Van de rest vind ik sommige wel lekker in de yoghurt. En veel heb ik nig niet geprobeeerd haha.
Sommige vond ik echt vies en gooi ik ook gewoon weg.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:57

Ik zit ook al zolang te twijfelen om een sodastream te kopen maar lees wel veel positieve en enthousiaste mensen hier :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:02

Mijn broer had er al een tijdje 1. En na wat lezen wilde ik er toch wel 1. Nog een paar weken gewacht en gisteren zag ik een roze voor €45 en dus maar meteen besteld (ik heb een grijze keuken met licht roze accenten).

Link: https://www.ibood.com/nl/nl/product-spe ... ition.html

Toch maar proberen haha. Vind ik het niets dan geef ik hem aan mijn ouders. Mijn vader wilt er eigenlijk graag 1 maar mijn moeder niet :+

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:11

Hanafubuki schreef:
Misschien dat ik via jou wat wil bestellen als we voorlopig nog niet wegmogen hier! Ik hou je eveb in gedachten :D

Is prima, mijn pb box staat open :)

Anoniem schreef:
De Duitse smaken zijn heel erg lekker!

Destination, wat gebeurd er met de fles? Hoe heet stond de vaatwasser? Ik heb het ook altijd al willen proberen :=

De lijm aan de onderkant is losgelaten, waardoor ik nu als het ware een losse fles en houder heb := En het plastic aan de bovenkant is vervormd waardoor hij niet meer goed in de Sodastream past, je moet de dop er ook echt even op drukken voordat je hem dicht kan draaien. Onze oven was tussen de 45 en 65 graden (automatische stand)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:21

Oeps _O-