Om eerlijk te zijn vind ik het niet onterecht om me "minder" te voelen dan mijn veganistische medemens. Die maken immers betere keuzes dan ik.

Ondanks dat is dit topic er niet om elkaar een andere levensstijl op te dringen maar om ideeën te delen en recepten, dingen waar je tegenaan loopt, etc.
Ik heb bijvoorbeeld een aantal dingen waar ik tegenaan loop m.b.t. veganistisch eten:
- Geld. Kant-en-klaar vervangers zoals kaas- of vleesvervangers zijn $$$. Noten worden ook heel veel gebruikt in de vegan keuken en zijn ook prijzig.
- Tijd. Ik kook meestal in een kwartier tenzij er wat in de oven moet. Als ik recepten zoek wil ik iets heel simpels, maar het meeste is veel te bijzonder en kost te veel tijd (dat is bij alle soorten recepten zo, niet alleen veganistisch). Ik wil niet koken alsof het kerst is, ik wil gewoon vreten.
- Ingrediënten zijn vaak vaag en je hebt er maar 1 theelepeltje van nodig. Ik wil geen pot kruiden uit verweggistan in de kast waar ik €5 voor moet neertikken om er vervolgens bijna nooit wat mee te doen.
- Nooit meer ergens kunnen eten. Tenzij je thuis alles vegan maakt maar als je uit eten gaan een uitzondering maakt o.i.d.
- Mijn vriend lust bepaalde dingen niet die in veel vegan recepten zitten (en ik super lekker vind

), zoals paddenstoelen.