Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamiejoyce

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:46

Bah weer 0,7 aangekomen balen, wie heeft een tips voor ontbijt en lunch? Liefst iets met crackers maar wat voor crackers??

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 01:05

Atkins crackers, die mag je rekenen als 1 gr KH per stuk.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:26

Dankje!

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:08

Wasa vezelrijk zit ook laag in kh, weet niet precies hoeveel maar daar zou je ook naar kunnen kijken. Ik ontbijt zelf vaak met eieren (gekookt of roerei met klein scheutje room erdoor) of Griekse yoghurt met lijnzaad en soms wat aardbeien.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:00

Ik ontbijt met biogarde joghurt met daarin Kasha ontbijt (havervlokken met een paar rozijnen) en gebroken lijnzaad. Toevoegingen zijn biologisch en te koop bij de Jumbo. Dit geeft mij voldoende energie voor de hele ochtend. Geen hongergevoel of suikerspiegeldip.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 17:44

Rookkaascrackers of lijnzaadcrackers maken, is een goede vervanging voor echte crackers.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:00

Ik had vandaag bij de lunch speltcrackers met eiersalade en hüttenkäse. Heel lekker en volgens mij niet heel verkeerd. Het vulde goed iig.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:11

Hier nog iemand die wil minderen met (slechte) koolhydraten :)
Ik eet nu (of probeer toch :p ) te eten volgens het principe dat je alles mag eten maar niet alles mag combineren. Dus soms eet ik wel aardappelen ofzo maar dan enkel met groenten erbij.
Gisteren had ik een pizza op, ik ben de hele dag ziek geweest %)

Ik heb net via de site koolhydraatarmrecept de kha kaasbroodjes gemaakt, is wel lekker als ontbijt en voelt meer aan zoals brood al zit er bijna geen kha in :)

http://www.koolhydraatarmrecept.nl/kool ... sbroodjes/

Er staan ook broodjes op zonder kaas, oopsies, focaccia, courgettebrood, ... voor wie toch wil ontbijten of lunchen met "brood"

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:24

Welkom Farjen!
Kaasbroodjes wil ik ook wel eens proberen.
Maar eerst weer eens een weekje super streng want sinterklaas weekend was niet echt wat.
Hoewel ik zaterdag vooral roggebrood met spek, zonder roggebrood heb gegeten ;) En blokjes kaas.
Maar ook wel een aantal kruidnootjes.
Gisteren bij mijn schoonouders alleen veel te veel chocolade :oo En er liggen nog 5 chocoladeletters thuis... allemaal gekregen van werk/ouders enzo... 1 is wel suikervrij want mijn schoonmoeder vindt dat mijn vriend suikervrij moet eten. Vriend doet dat al minstens 2 jaar niet meer, maar vooruit dat zoeken ze onderling maar uit.
Zal dat doosje eens onderzoeken hoe het zit met de kha daarin. Hoewel ik nog liever geen chocola eet dan die, want echt lekker is hij niet.

Maar vandaag dus weer braaf griekse yoghurt als ontbijt, salade van tomaat, komkommer en mozzarella als lunch en spruitjes met spekjes geroerbakt als avondeten.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:52

Wil mij hier ook melden.
Ben ook al in mijn derde week bezig met het koolhyminderen (zo noem ik dat).
Eet 's morgens magere yoghurt met wat bramen een kaki een banaan en een eetlepel lijnzaad en zit vol tot aan de middag. Vanmiddag ook een salade van komkommer en tomaat, maar dan met een gekookt eitje......vanavond hier ook spruiten op het menu met spekjes......las de post hierboven dus dacht......nou laat me neus hier ook maar is zien, sta nu op -2,4 kilo maar morgen is eigenlijk mijn weegdag :+ ben benieuwd.......probeer zoveel mogelijk de slechte koolhydraten te vermijden en alleen op zondag eet ik wat frietjes :Y)

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:50

Ik nu bezig aan 2de week kha en al -3kg woehoew. Ondank ik dit weekend frietjes heb gegeten en gisteren Chinees fijn zo'n sinterklaas weekend

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:53

Ik heb bewust vrijdagavond pizza gehaald en een zak chips, had besloten dat het een pizza/chipsweekend zou worden.
Heb ervan genoten, en wonder boven wonder scheelde het maar 4 ons.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:43

Ik heb niet durven wegen vanochtend. Daarnaast is ook vrijdag mijn weegdag, dus ben benieuwd!
Ik heb een periode gehad een paar jaar terug dat ik 3 keer per dag woog, en dat resulteerde uiteindelijk in een behandeling voor eetstoornis van 1,5 jaar, dus wilde maar goed mijn best doen om daar niet naar terug te vallen...
Dus 1 keer in de week wegen max! Liever 1 keer per maand, maar als ik een week echt mijn best doe ben ik te nieuwsgierig en spring ik er toch op

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:07

Ik had vanmorgen weer een momentje van trots! Moest op controle in het ziekenhuis omdat ik op de lijst sta voor een gastric bypass. Loop binnen bij de arts en het eerste wat hij zegt: Goh, ben je afgevallen? Behoorlijk veel of niet?
Het was zo heerlijk om te zeggen dat ik al 13 kilo ben afgevallen sinds begin october *\o/* *\o/* *\o/*

We hebben besloten om de operatie uit te stellen om te zien hoeveel ik kwijt kan raken met HKA en dan kunnen we misschien zelfs de operatie annulleren, dat zou echt mijn ultieme doel zijn!

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:47

Wat goed! Ga zo door!!!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 21:39

Wauw putzy, wat fijn!

Dat zou zeker mooi zijn als je het kunt annuleren. Gaat je vast lukken!

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:00

Net een heerlijk super simpel toetje gemaakt dat ik even wilde delen, misschien vinden jullie het ook wel wat:

Bakje slagroom opkloppen tot bijna stijf, wat vloeibare zoetstof toevoegen en wat cacao poeder, doorkloppen tot het stijf is en even in de koelkast verder laten opstijven.

Ik heb er zelf 2 druppels vanille aroma en wat poeder zoetstof aan toegevoegd nog. Smaakte goed!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 10:00

Met een beetje mascarpone wordt jouw toetje nog net wat schuimiger/mousse achtiger, is ook heel lekker.

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:03

Kan je daar ook roomkaas of Griekse yoghurt voor gebruiken? Dat heb ik in huis ;)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 19:36

Mascarpone is een dikke, zoete kaasachtige substantie. Roomkaas is vaak zoutig, dus dat denk ik niet.

Griekse yoghurt kun je proberen, maar dan wordt het niet mousse-achtiger, eerder yoghurtachtiger/vla

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:16

Ok, dan gaan we morgen op jacht naar mascarpone ;) Thnx voor de tip!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:11

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 23:19

Het is een hele zware kaas vind ik. 1 lepeltje is vaak al genoeg voor heel veel gerechten.

Ik ben er zelf dol op.

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 02:24

Ik durf dat soort dingen nooit zo goed te gebruiken, bangd at ik te veel ga eten en dan over mn KH kom voor de dag.

Zit nu in de nachtdienst en er liggen allemaal lekkere dingen om me heen van het kerstfeest over. Heb nog niet eerder zo veel moeite gehad met mn komkommertje terwijl de bakken chips naast me staan

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:35