dreamheart schreef:Ik wil ze gebruiken voor mijn grand dessert. Wat ik erin ga doen... geen idee!Dus als iemand nog een tipje heeft...
Chocolademousse met een scheutje Baileys (of andere lekkere likeur, bijvoorbeeld Amaretto of Tia Maria)
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
miccamaaike schreef:Deze:
witte chocolade panna cotta met een ganache en verse aardbeien.
GrumpyCat schreef:miccamaaike schreef:Deze:
http://uitpaulineskeuken.nl/2013/12/ker ... cotta.html
Alleen vervang ik de pecannoten door aardbeien die ik eventueel marineer met limoen en basicillicum. Beetje fris na een zwaar diner is wel lekker.
miccamaaike schreef:Dank je wel!! Zat toevallig net naar een ander recept op haar site te kijken. Klinkt echt goddelijk en ik vind t vervangen van de noten ook een heel goed idee! Kan maar zo dat dit m'n toetje wordt!
Heb nu ook een lekker recept van varkenshaas met ham en paddestoelen (uit de oven). Dat wordt m'n hoofdgerecht denk ik. En dan iets van krieltjes met olie/pesto erbij en een gegrilde groente of een salade. Zag ook nog een recept voor koude meloensoep met gebakken ham. Dat lijkt me wel wat als amuse. Dan alleen nog een voorgerecht.

GrumpyCat schreef:miccamaaike schreef:Deze:
http://uitpaulineskeuken.nl/2013/12/ker ... cotta.html
Alleen vervang ik de pecannoten door aardbeien die ik eventueel marineer met limoen en basicillicum. Beetje fris na een zwaar diner is wel lekker.
Citaat:Weckpotje met paddestoelensoep
Ham/worst
Kaasjes
Jam/balsamicosaus/pijnboompitjes/nootjes
Brood met 2 smeersels
Zoutjes/kaassticks/tortillachips
gehaktballetjes
Tapashapjes kant en klaar
Rauwkost/druiven/meloen
Gevulde champignons
Ham uit de oven
Appelmoes
Gefrituurde aardappels
Aardappelpuree
Boontjes met spek
Stoofpeertjes
Pavlova
Chocoladesaus
Rood fruit
Slagroom
Citaat:Appelflappen
Oliebollen naturel/krent
Ham
worst
Kaasjes
Jam/balsamicosaus/pijnboompitjes/nootjes
Brood met smeersels
Zoutjes/kaassticks/tortillachips
Wraps gevuld met zalm
Bitterballetjes
gehaktballetjes
Gerookte vis
Kipvleugeltjes met whisky
Kipspiesjes
Rauwkost/druiven/meloen
Gevulde champignons
Groentedipsticks
Gevulde eitjes
Restjes kerst?
Liezel1 schreef:Ik heb inmiddels even een rondje Sligro gedaan. Zwarte truffel kost daar 1,10 ex btw per gram....
Dat moet ik dus nog even heroverwegen. Geen idee hoeveel ik nodig heb... bij de makro hebben ze het ook, maar dan in een potje en niet vers. Stuk goedkoper, maar wat zou het met de smaak doen???
secricible schreef:Hebben jullie wellicht nog ideeën voor zoete opties op het oud en nieuw buffet? Wil de oliebollen en appelflappen daar gewoon bij zetten maar wil in die hoek nog wat extra dingen. Dus deegachtige dingen die zoet zijn, maar niet meteen toetjeszoet... Beetje vaag maar hopelijk snappen jullie wat ik zoek
Heb hier een cupcake/muffin boek staan, dus mocht je een recept nodig hebben, dan gil je maar