Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UhNee

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:02

Ik vraag me ook af hoe de mens vroeger melk heeft ontdekt. Keken ze naar een koe met uiers en dachten ze laten we daar eens even aan gaan trekken en het spul drinken dat kleine koetjes ook drinken? :')

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:03

Hahahaha precies :')

Ik snap best dat mensen melk lekker vinden (vind het persoonlijk niet lekker, maar goed), maar als je er over nadenkt moet iedereen het toch wel raar vinden..?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:04

Dat heb ik wel met meer dingen.
Hey wat komt daar bij die kip uit "de kont" laat ik dat eens in mn mond stoppen :')

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:06

Hahahaha :') Ik vind het wel superlekker (chocomel, komijnkaas, slankie, pudding, yoghurt, melkchocolade) Dus ik denk niet dat ooit in staat ben om er mee te gaan stoppen := Ik wil sowieso wel gaan minderen, dus elke morgen mijn yoghurt door brood vervangen etc, aangezien ik echt ontzettende eczeem heb :(

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:10

Ik denk dat als ik alternatieven heb die ik lekker vind, het best te doen is. Mijn zuivelinname bestaat voornamelijk uit melk, boter op brood, kaassaus en geraspte kaas (pizza, ovenschotels). Ik vond de amandelmelk niet vies, maar ook niet echt lekker. Vandaag heb ik er maar een groene thee latte van gemaakt, dat vond ik al een stuk lekkerder. :)
Volgende keer ga ik sojamelk proberen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:00

Afbeelding
:')

Zet mensen een beker varkensmelk/hondenmelk/apenmelk of wat dan ook voor en ze gaan over hun nek, maar koeienmelk is héérlijk? :+ De wereld is zo messed up.. :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 09:09

Haha dat stripje hierboven! :')

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 10:18

Dat koeienmelk topic had ik ook al gezien!
Als kind werd de melk ook letterlijk bij mij naar binnen gegoten, want melk is gezond en helpt je groeien en blabla.
Maar het is idd alles behalve logisch, snap niet dat mensen dat niet raar vinden. En terwijl ik vroeger als kind vaak eczeem had is dat nu ik bijna geen melkproducten meer eet (vooral kaas nog) compleet weg.
Ik gebruik bijna altijd amandelmelk als vervanger, vind ik het lekkerst. Heeft voor mij de meest "neutrale" smaak en past dus bij zowat alles, terwijl ik bv. nooit kokosmelk of hazelnootmelk zou gebruiken voor mijn havermout of in smoothies oid. Hazelnoot vindt ik dan weer heerlijk om tussendoor te dinken. Soja neem ik enkel als yoghurt oid, melk zelf vindt ik niet zo geweldig lekker.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 19:57

Net lekker simpel gekookt, sperzieboontjes(250gram) met bonenkruid, pijnboompitten, peper, zout en olijfolie. En zo'n spinazie schnitzel van So Fine. Zo goedkoop en simpel kan het ook zijn natuurlijk ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:07

Ik heb melk nooit lekker gevonden. Zuivel gebruikte ik eigenlijk alleen in gerechten, nu overal een alternatief voor. Om te drinken vind ik amandelmelk en macdamiamelk heerlijk.

Ik ga maandag voor het eerst vegan brownies maken. :D Ik ben niet zo'n goede kok/bakker (man kookt hier altijd) dus hopelijk is het eetbaar.

Die producten van So Fine heb ik laatst ontdekt, erg lekker! Klinkt als een heerlijke maaltijd Tillie. Wij gaan zo risotto met paddenstoelen eten. :)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:09

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:10

Oh dat is ook een favoriet van me inderdaad! Ik bakte altijd heel graag, maar sinds dat ik vega(n) ben doe ik dit eigenlijk niet meer. Stom eigenlijk! Laat je weten hoe het gelukt is? Ben benieuwd!

Had vandaag een high-tea gedaan en de kok had allemaal kleine sandwiches voor me gemaakt met verschillende gegrilde groenten en verschillende pesto's. Echt super fijn en was echt lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:13

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:20

Ziet er makkelijk uit! Ik had laatst als stap in de goede richting no-egg al gekocht(al is dat eigenlijk gewoon maizena, maar goed :')). Ik heb weer inspiratie door je, ik ga recepten zoeken!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:27

Kennen jullie deze trouwens al:
Afbeelding

Ik hou eigenlijk absoluut niet van bapao, maar voor 75 cent wilde ik deze wel proberen! Hij is trouwens ook vegan. Deze was echt lekker! Zaten ook stukjes paprika tussen. Lekker goedkoop ;)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:29

Oeh die ga ik proberen, ben dol op bapao <3

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:33

Ik ben van Belgie, dus nog nooit gegeten, denk ook niet dat ze dat hier uberhaupt verkopen haha. Al ben ik wel op 10 min. ofzo in Nederland.
Fijne recepten op de site hierboven (hou alleen niet van chocola, dus dus brownies zijn niks voor mij :P ), moest wel lachen om het recept voor "geen eierkoeken" :').

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:40

Hebben ze in de carrefour trouwens ook een aanbod aan vega(n) dingen en vleesvervangers? Ben ik wel benieuwd na! Ik woon op 10 minuten van België ( :') ) maar heb nog nooit bij de carrefour gekeken hiervoor.

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:50

Ze hebben wel een aantal dingen ja, hangt er van af of het een grote of kleine carrefour is (er zijn verschillende namen voor, maar die weet ik even niet). In de grote hebben ze best wel wat ja, al moet je het op 100 plaatsen zoeken haha. Er een afdeling waar ze producten typisch voor andere landen verkopen en daar is ook vaker vegan/vegetarisch bij.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:55

Hannepan schreef:
Ze hebben wel een aantal dingen ja, hangt er van af of het een grote of kleine carrefour is (er zijn verschillende namen voor, maar die weet ik even niet). In de grote hebben ze best wel wat ja, al moet je het op 100 plaatsen zoeken haha. Er een afdeling waar ze producten typisch voor andere landen verkopen en daar is ook vaker vegan/vegetarisch bij.

Klinkt niet zo handig in ieder geval, hahaha :P

Heeft iemand trouwens van dat glutenpoeder gebruikt voor bijvoorbeeld seitan te maken? Ik maak het steeds met gewoon meel(en dat dus steeds spoelen), maar dan word het echt gewoon prut.

EDIT: Vind het trouwens wel ontzettend disrespectvol dat boeren nu dode varkens boven snelwegen hangen. Betuigt niet echt van respect voor hun dieren..
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 01-08-15 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:21

Ik ben ook heel benieuwd of de brownie uit de magnetron lekker is. Lijkt me leuk om een keer te maken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:28

Tillie20 schreef:
Hebben ze in de carrefour trouwens ook een aanbod aan vega(n) dingen en vleesvervangers? Ben ik wel benieuwd na! Ik woon op 10 minuten van België ( :') ) maar heb nog nooit bij de carrefour gekeken hiervoor.

De delhaize heeft een beter assortiment dan de Carrefour in mijn ogen. Grote carrefours hebben wel het een en ander trouwens hoor. Wat ik wel een plus vind zijn de salades en groente spreads. Vega, maar ook een deel vegan. Ook die zijn in meer varianten bij de delhaize te vinden, maar den grote Carrefour heeft ook wel het een en ander. Beide hebben trouwens wel insecten in diverse varianten... ;)

Niet mijn ding, maar heb het wel eens geprobeerd.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:31

Tillie, heb je misschien een link of iets dergelijks, eventueel in pb? Heb echt geen idee waar je het over hebt maar het klinkt 'interessant'..

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:35

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:31

Thanks! Vind het wel vreemd ja, als ik de suggesties bekijk, neem ik aan dat ze hogere prijzen voor hun producten willen? Wat een manier om dat te bereiken zeg.

Ik had trouwens een lekker recept voor chocoladekoekjes gevonden maar daar moet zonnebloemolie in en die hebben we niet, kan ook geen alternatieven vinden..