Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:secricible schreef:
Dat is alleen omdat caseïne IGF1 bevat, een groeihormoon. En logischerwijs kan een groeihormoon helpen om bijvoorbeeld spieren te laten groeien, maar ook ongezonde cellen... Over de rol bij daadwerkelijke ontwikkeling van kanker is niks bekend.
Ditzelfde hormoon is trouwens de reden dat veel eiwitten eten zorgt voor veroudering
En nog een interessant feitje;
40 gram eiwit uit melk levert een stijging van 36% van IGF1 in het bloed op.
40 gram eiwit uit soja een stijging van 69% IGF1...
Dr campbell heeft dit onderzocht. Een wetenschapper die juist altijd heel positief was over dierlijke eiwitten en onderzocht hoe je zo veel mogelijk eiwitten uit vlees en melk kon halen, totdat hij dus een patroon begon te zien tussen deze eiwitten en kanker, en hij heeft hier 20 jaar lang onderzoek naar gedaan.
Soja bevat geen caseïne, en dit blijkt ook uit de onderzoeken, waar bv mensen in China (die bijna alleen van soja leven) ontzettend weinig kanker hebben, terwijl de rijkere chinezen die steeds meer vlees gaan eten ook steeds vaker kanker krijgen.

http://www.ah.nl/zoeken?rq=rijstwafels 
Cindeeh schreef:Zou rijstwafel (en dan bijvoorbeeld de variant van zonnatura, die hebben toch vaak het minste toegevoegde meuk) een goede vervanger zijn voor brood?
Ik heb geen verpakking bij de hand dus zo gauw even geen idee wat er allemaal in zit.
Maar rijstwafels hebben toch nagenoeg geen smaak dus dat valt prima te beleggen met van alles en nog wat!
anne_bento schreef:Cindeeh schreef:Zou rijstwafel (en dan bijvoorbeeld de variant van zonnatura, die hebben toch vaak het minste toegevoegde meuk) een goede vervanger zijn voor brood?
Ik heb geen verpakking bij de hand dus zo gauw even geen idee wat er allemaal in zit.
Maar rijstwafels hebben toch nagenoeg geen smaak dus dat valt prima te beleggen met van alles en nog wat!
Nee zou ik niet doen. Rijstwafel heeft een hoge glycemische index. De GI geeft aan hoe snel voeding in je bloed wordt opgenomen. Rijstwafels zorgen voor een snelle stijging van de bloedsuikerspiegel waardoor je eerder honger krijgt. Daarnaast zit in rijstwafel veel minder vezels dan in brood, waardoor je eerder honger krijgt en weer gaat eten. Neem dan zuurdesem of speltbrood, vult goed en lage GI dus lang een verzadigd gevoel.
. kies ik daar wel voor.
Quellian schreef:NoowW, heeft het dan niet een heel sterke bloemkoolsmaak?
Ik las hierboven over heksenkaas, ik vind het heeeeeeeeeerlijk, maar zit inderdaad heel veel rommel in. Als
Verder gebruiken wij honing, oerzoet, ahornsiroop of dadels om te zoeten. Een tijd geleden spekkoek gemaakt met oerzoet:
[ Afbeelding ]