[FOTO] Show je...misbaksel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Re: Show je...misbaksel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:24

Doen we toch? ;) Monchoutaart wordt ook niet gebakken, cheesecake inderdaad wel.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 20:05

Echt een tof topic! Vooral de koekiemonstertjes met hartjesogen waren geniaal :')

Ik heb nog niet echt misbaksels gemaakt, denk ik. Wel heb ik vaak dat mijn cake scheurt als ik die uit de vorm wil halen.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 09:29

De bedoeling was een mooie rechte cake met strak fondant erover en bloemenpatroon erin.
Om dat de cake bol liep moest je eerst het bovenste stuk eraf snijden. Nouja :+

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 09:31

Ik kom er door dit topic pas achter dat cheesecake niet de Engelse benaming is voor kwarktaart? :')
Er zit toch niet serieus echte kaas in cheesecake? :o?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 09:36

Roomkaas inderdaad, maar geen kaas zoals de plakjes en blokken..

Dus in Cheesecake kun je monchou, cottage cheese, philedelphia, etc. gebruiken..
Roomkaas ;)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 09:49

Oh ik volg! niet heel veel misbaksels op het moment maar bak op het moment niet superveel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 10:52

Cayenne schreef:
Ik kom er door dit topic pas achter dat cheesecake niet de Engelse benaming is voor kwarktaart? :')

Neutrale roomkaas. :j

Onze kwarktaart is 'koud' kwark (platte kaas ;)) met gelatine. Cheesecake is met roomkaas, ei (eierdooiers?) en dan in de oven.

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 11:11

_Friemel schreef:
De bedoeling was een mooie rechte cake met strak fondant erover en bloemenpatroon erin.

[ Afbeelding ]

Nou vind hem toch lekker uitzien hoor.
Zo heb ik ook de eerste keer iets bekleed met fondant.
Maar als je de cake platter wil hebben moet je zorgen dat de oventemperatuur niet te hoog is dan rijst die gelijkmatiger en je kunt de bakvorm 1 maatje groter pakken dat help ook wel.
Maar het beste is temperatuur wat lager en de cake gewoon wat langer erin laten.
En als je hem laat afkoelen.
Hem met de boven kant naar beneden laten afkoelen.
Is hij nog te bol dan kun je ook zoals je nu hebt gedaan de bolling eraf snijden en dan laat je dat als onderzijde en gebruik je de onderkant als bovenkant die is mooi van vorm door he bakblik (dus heel simpel je bekleed de cake op z'n kop)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 12:01

Judith_ schreef:
Cayenne schreef:

Neutrale roomkaas. :j

Onze kwarktaart is 'koud' kwark (platte kaas ;)) met gelatine. Cheesecake is met roomkaas, ei (eierdooiers?) en dan in de oven.

Moncou is ook met roomkaas maar ook koud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:26

Nu heb ik al heel wat (goede!) cheesecakes gemaakt, zowel koud als in de oven, maar ik heb nog nooit gelatine of ei er in gebruikt! Goedkope kuipjes naturel roomkaas, bekertje slagroom en toevoegingen en bodem naar smaak... That's all en altijd perfect!
Dat kan ik dus wel.....maar laat me geen gewone simpele cake of koekjes maken -O- dat wordt gegarandeerd misbaksel met raar uiterlijk en bijzondere smaak....

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:49

Ik ga nu een appel kaneel cake maken, ik laat het weten als ie mislukt is haha!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:01

_Friemel schreef:

[ Afbeelding ]

Hahaha, de vorm is wel komisch zo hoor :+
Tipje voor de volgende keer: ronde stukje afsnijden en de cake dan ondersteboven neerzetten, dan heb je een mooie strakke vorm voor je fondant :))

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:03

Haha, die cake :P Wel een mooi motief op de fondant!

Ik ga straks brioche maken (dat recept dat hier vorig jaar op Bokt stond, mss kennen sommigen het :) ), hopen dat het lukt :D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:18

Ik ken het niet, wat is dat?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:24

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:33

Dankje!
M'n cake is gelukt, helaas voor dit topic, yeah voor mij!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:41

Pffff mijn dag is het vandaag niet.....ik begon met snowballs, een amerikaans recept en ik had er zulke mooie balletjes van gemaakt, maar ze liepen vreselijk uit in de oven en werden vervolgens ook niet bruin. Oven echt megahoog gezet en ach, de smaak is er niet minder om maar toch, balletjes zijn het dus niet meer.

Vervolgens rockyroad, die lijkt aardig te zijn maar goed dat wordt morgen pas proeven. Daarna kokosmakronen en zowaar die zijn goed! Maar daarna, ik dacht lekker, lemonbar. Koekondergrond eerst bakken en daarna citroenmengsel op lage temperatuur nogmaals bakken. Tijdens het bakken van de bodem bleek de wasmachine te blijven hangen, dus ik was druk daarmee. Koekbodem wel ernstig krokant, oké niet verbrand dus ik dacht toch maar de vulling erop. Niet meer aan gedacht dat ie lager in de oven moest, gelukkig wel de temperatuur teruggedraaid.
In de tussentijd weer druk met de wasmachine, en vervolgens ook de droger want die raakte oververhit omdat ik met mijn domme hoofd die hele zeiknatte was er zo in gemikt had.....vervolgens bijna een zenuwinzinking en ineens dacht ik: Mijn lemonbar........ach hij is een beetje doorbakken, de smeuiige vulling is niet zo smeuiig wat het hoort te zijn maar ik ga nu alvast oefenen op mijn stalen gezicht morgen dat ie er precies zo uitziet als ik gedacht had.

Nog twee hartige taarten gemaakt en die zien er gelukkig wel goed uit. Hoef ik morgen alleen nog maar de wraps en sandwiches te maken, knappe klaas die daar wat aan verziekt!

Nu alleen nog een oplossing voor de wasmachine en de droger......

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 16:08

Amai, zo veel bakken in één keer! Wel jammer van de lemonbar.
Snowballs ken ik niet, maar een goede smaak is het belangrijkste hé :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:03

_sharonnn schreef:
Ik ken het niet, wat is dat?

Brioche is een (zoetig) luchtig Frans witbrood, wat je als basisdeeg kan gebruiken. Voor de tartiner bv., zelf gebruik ik het altijd voor de Paas/Kerst-stol .. :) t'is een beetje een kruising tussen cake en brood qua structuur en smaak, erg fijn deeg om mee te werken! :))

Jeutje daffodil; wat een werk! En zonde van het misbaksel, na zo'n hele dag bakken! Heb je een receptje (offtopic sorry) van de lemonbar? :)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:11

Ik ga cupcakes bakken voor het eerst.
Ben niet zo'n keukenprinses dus dikke kans dat ik hier iets kan plaatsen straks.

Leuke creaties komen er voorbij trouwens. Vooral de vloeibare cake!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:22

Ik heb geleerd dat als je een kaastaart maakt en daarvoor 125ml slagroom nodig hebt, je ook beter goed berekent hoeveel extra eieren (minimaal 2, liefst 3) je moet gebruiken als je gewoon het hele bekertje erin mikt ipv 1 ei extra.
Het eimengsel kwam er na ruim een uur in de oven nog net zo hard uitstromen nl. :=
Maar ondanks dat smaakte het nog net zo lekker. :9

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:58

Simpele cupcakes maken kan echt niet mis gaan! Daar moet je wel een speciaal talent voor hebben om dat te laten floppen :P

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:06

Ik ga binnenkort de oreo nutella milka kinder bueno taart maken, kijken of het me lukt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:06

Cayenne schreef:
Simpele cupcakes maken kan echt niet mis gaan! Daar moet je wel een speciaal talent voor hebben om dat te laten floppen :P

Dat heb ik! Het was 1 groot plakkaat over de plaat heen ipv alles keurig in eigen vormpje. (te veel beslag :+ )

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:09