Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:42

Mooie lijsten! :)

Bij mij vandaag:
O: havermout met water, peer, lijn-/hennepzaad, kaneel, cacaopoeder, gember
T: blokje 72% chocolade, wat amandelen
L: smoothie, 1appel, 1 peer, 2 handen gemengde slamix, scheut biogarde, water
T: plak roggebrood met smeerbare geitenkaas, paar druppels honing en gestampte pecan-/walnoten
A: 1 grote opscheplepel spinazie, vegetarische schnitzel, 3 opscheplepels broccoli met maïskorrels. Beide groenten had m'n mams wat (kruiden)kaas doorheen gedaan

D: 3 koppen cappuccino, water
B: 1u intensieve paardrijles, halfu wandelen met de hond, en 5 min daarvan hardgelopen (toen werd het te warm in m'n normale kleren :') )

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:22

__Leonie schreef:
Mijn plan voor vandaag:

O: Havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel.
L: Fruitsalade van 1 banaan, 1 peer en een mandarijn
A: Mie met gadogado en geblancheerde groentes (boontjes bloemkool enz.) Een stuk kroepoek.
T: De helft van het restje boerenkoolstampot waar jus al door zit. (is ongeveer 1/4 van een normale maaltijd hoeveelheid)

B: Van 10.30 tot 19.00 praktijk lopen in de horeca. 40 min fietsen.
D: Water en groene thee, glaasje aardbei appelsap.

Omdat ik vroeg moet beginnen doe ik de fruitsalade als lunch. Dan is het avondeten rond 4/5 uur smiddags in mijn pauze.
Savonds wil ik om wat extra calorieën binnen te krijgen vanwege het vele lopen op praktijk nog iets meer eten.
Vandaar vandaag restje boerenkool (misschien verdeel ik het in tweeen), en de rest van de week simpele paprika soep.
In mijn ogen wel een goed lijstje? Wat vinden jullie?

Oeh ziet er goed uit Gast7391, ik wil ook binnenkort eens boerenkool chips maken :)

Ik vind nu inderdaad ook bijna al het vlees uit blik erg vies.
Van knakworst kan ik bijvoorbeeld echt niet meer blij worden, en ik had laatst die sate van mora uit een bakje.
Vond het echt niet te eten.

Steenbok12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:50

Hmm laura eens kijken daarvoor bij de action binnekort. Klinkt goed!
Espoir super mooi lijstje zeg!

Zijn er veel bokkers die chocola met een hoog cacao gehalte zijn leren eten. Ik vind puur echt niet lekker maar inmiddles heb ik al een hoop leren eten.

Phor klinkt goed gisteravond, goed dat je lekker genoten hebt!

Trouwens hoeveel couscous (ongekookt) eten jullie p.p.? Ik had van de week 50 en dat vond ik al veel. Vandaag 40 gepakt en dat vond ik een goede maaltijd portie maar of dat nou veel of weinig is.

Had er verder moeite mee vandaag. Laat uit bed en geen honger. Mezelf voor de spinningles verplicht om het brood nog te eten ivm verbrande energie. Uiteindelijk ben ik wel blij met mijn lijstje. Compenseert met het weekend. Verwacht ook niet nog echt honger strakjes.

11.30: 35 gr havermout/melk/5 gr. lijnzaad + appel
T: 2 speculaasjes
17.00:2 BB met 30+ kaas
20.30: 210 gr. rode bieten. 35 ongekookte couscous en een Toscaanse vega burger
T: Magere yoghurt, 1 banaan en wat kaneel
B: 80 minuten fietsen, half uur abs en een rustig uur spinning. Wat last van mijn knie dus weerstand lager dan normaal.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:54

@Chantal; ik heb dat ook echt moeten leren eten! Nu vind ik het echt wel lekker, maar laatst had ik een stukje melk chocolade en toen wist ik weer hoe goddelijk dat was! Dus een tip; eet dan ook enkel puur met meer dan 70% cacao. :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:54

EskeGirl schreef:
O: 2 meergranenboterhammen
B: 5 km fietsen
T: Snelle Jelle
L: 1 wit bolletje en 2 meergranenboterhammen (volkoren waren op), appel
B: 5 km fietsen, 20 minuten met de hond lopen
T: Banaan
A: Macaroni met wat saus, frambozenvla als toetje
T: stroopwafel, boterham

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:01

O: bruine boterham halve avocado met een eitje
T: stukje bittere chocolade
M: verse spinazie met halve avocado, 4 radijsjes, half mozarella bolletje en wat verse makreel en wat mosterd/balsamico dressing.
T: mandarijn en wat goudbesjes
A: volkorenpasta met wat biologische pastasaus en diepvries groenten + een klein uitje.
T: paar stevia snoepjes

B: 2 x naar stal geweest en vanalles gedaan.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:05

Very bad:

O; Begonnen aan bakje griekse yoghurt maar moest echt mijn bus halen.
T; Chocolade piet
L; Twee bruine broodjes kipfilet en tomaat gegeten.
T; Choco noten koek
A; Kleine aardappeltjes, worst en sla met tomaat, banaan en ui. Als toetje de rest van mijn griekse yoghurt met blauwe bessen, framboos, walnoot, rozijnen en chiazaad
T; Volkoren beschuit met sardientjes en een sinaasappel

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:21

Voordat ik het vergeet, moest gister op het werk nog een wijn proeven dus daar een mini slokje van :')

Geen idee Bhriseis, sorry! Smaakt zoete aardappel uit de oven anders dan gewoon? Heb het 1 keer gegeten en vond het toen echt niet lekker :') (zag je trouwens ook in het winter kerst topic, ook zo gek op de kerst? <3 )
Horse_xx misschien groentes met dip? hummus of zelfgemaakte guacamole?
Ziet er lekker uit Gast7391!
Welkom Espoir_! Je lijstje ziet er mooi uit, misschien wat mager maar wel lekker gezond :D
Klinkt heerlijk Phormicola!
Eline :(:)
Misschien moet ik ook maar even leren (extra)pure chocolade eten, want chocolade en ik zijn <3 :')
Goed dat je toch nog wat gegeten hebt voor de spinning ChantalSmook :)
Mooi lijstje Kim90!!

O: bananenkwark (250 gram magere kwark, banaan) 1 waldcornbeschuit met pindakaas
T: appel
L: 2 waldcornboterhammen (kaas tomaat/appelstroop)
T: 1 manderijn, 1 appel ( met kaneel ), 1 peer
A(laat): lasagnette, wat aardbeitjes 2 druiven
T: 200/250 gram magere kwark met een appel en kaneel poeder erdoor

D: water en thee
B: 18 km fietsen, 45 minuten op stal bezig geweest, ruim 75 minuten sportschool (12 min crosstrainer, 35 min 10 kmh hardlopen, 8 min jacobs ladder, verder kracht)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:36

Ik ben helaas nogal druk dus kan helaas niet reageren op wat interessante dingen die ik lees.
Maar las iets over hoeveelheden couscous, ik pak vaak 50 gram (als ik minder pak zit ik vaak laag in kcal dus eet ik er nog iets anders bij). En pure chocolade lustte ik altijd wel maar nu vind ik het echt lekker :D
Maar vind alle chocolade helaas nog lekker :P
Mandy, net lijstje maar nog niet echt meer als normaal denk ik? :) Actief geweest vandaag!

O: 90 gram havermout, 7.5 gram lijnzaad, 7.5 gram haverzemelen, 200 ml ongezoete sojamelk & 141 gram appel met kaneel
T: 2 sneetjes roggebrood met 12 gram kaas, 155 gram bospeen
L: 200 ml verse tomaat groentesoep, 2 sneetjes roggebrood met 10 gram appelstroop
T: 1 mandarijn, 1 banaan
T: 28 gram whey perfection, 1 mandarijn, 74 gram groene paprika
A: 225 gram aardappelen, 1 tilapiafilet uit de oven (met kruiden, ui, knoflook), 1/3 bloemkool
T: 200 gram magere kwark, 200 gram magere yoghurt, 1 vk beschuit, 1 kiwi
2100kcal
D: 1xkoffie, veel water, groene en witte thee
B: 10 min fietsen, 20 min lopen, 1 uur powerworkout, 1 uur spinning, uurtje stal

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:42

Eliine schreef:
Mijn lijstje van vandaag:

O: havermout met amandelmelk en water, 50 gr mangostukjes (dat is echt ZO lekker in de havermout :9 ) lijnzaad, tarwezemelen, agavesiroop
T: eiwitshake
T: bakje vla (0% van Optimel, niet helemaal ideaal) met biologische notenmuesli
L: 2 speltboterhammen met smeerkaas
T: snickers
A: weet ik nog niet klein beetje andijviestampot met appelmoes

B: 30 day shred, 16 km fietsen

Nog steeds misselijk en last van m'n maag, denk wel echt dat het van de spanning is, morgen weer beter hopelijk. Dit is namelijk echt te weinig voor mij qua eten.

Zie verder echt lekkere lijsten voorbij komen, krijg er zelf ook weer nieuwe ideeën van!

Vlees eet ik niet dus geen last van ballen uit blik :')

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:42

Ik durf het niet eens neer te zetten. Vandaag heb ik flink gezondigd ... ******chocolade pinda's.
Maar samen met ma mijn nuttige dingen die ik evt als tussendoortje kan gebruiken (granenkoekjes + peperkoek) in een andere kast gelegd, anders kijk ik steeds naar al de chocola, winegums, perzikjes en weet ik veel wat ze allemaal meeneemt voor mijn broertje. Hoop dat ik daardoor een stuk minder ga zondigen, want man wat voel ik slecht ... zit zeker wel rond de 3000 calorieën :'$

Morgen weer streng beginnen. Denk dat ik morgen ochtend nog een extra hardloopsessie erbij ga plakken om het eraf te lopen ... ik voel me zo ongelofelijk slecht en vies :'$

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:46

Samir schreef:
@Chantal; ik heb dat ook echt moeten leren eten! Nu vind ik het echt wel lekker, maar laatst had ik een stukje melk chocolade en toen wist ik weer hoe goddelijk dat was! Dus een tip; eet dan ook enkel puur met meer dan 70% cacao. :P

ik heb melkchoco altijd smerig gevonden :+ word er misselijk van, hoe puurder hoe beter...hoewel , als je boven de 90% komt word het wel erg bitter :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:51

O : Havermout lijnzaad yoghurt en nootjes
L : 4 speltboterhammen met grillworst plakjes
T : pompoenpit broodje
A : Boomstammetje met aardappels appelmoes en doperwtjes
T : Plakje cake
T : Cup a soep , wel troep maar af en toe..

En denk zo nog een appeltje , heb helemaal geen zin om het klokhuis eruit te snijden maar anders krijg ik vieze handen houdt ik ook niet van..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:55

Rustig maar Emily. Iedereen gaat wel eens de mist in :) Het kan niet altijd perfect gaan, of we liepen er allemaal bij als gespierde supermodels met hopen onuitputbare energie en een stralende huid.
Zie het zo: je metabolisme heeft een flinke boost gekregen door al die suikers/etc, is nu weer even lekker wakker geschud en draait op volle toeren. Morgen is er een nieuwe dag en heb je meteen extra inspiratie om er een gezond dagje van te maken. Van 1 dag chocopinda's te eten is nog niemand obees geworden :(:) Kop op meid! Enne, als je nog een keer zondigt: geniet er van!

Chantal: ik weet het ook niet zo goed uit mijn hoofd... Maar het viel me ook wel op dat couscous best flinke volumes heeft, en dat je eerder geneigd bent om er minder van te nemen.

Horse: Notengranola! Dat tikt de kcal aan, en is o zo heerlijk. (Ik heb het recept geplaatst in het gezonde bakrecepten-topic)

Amira: Ik ben benieuwd wat je van de havermout vindt!

Mandy: Het is erg... zoet :P Ik heb een keer gratin ervan gemaakt met een soort van cashew-kaas erover en veel knoflook, en dat was ook echt héérlijk!
Jaaaa ik hou ook erg veel van kerst! Het hele jaar door koop ik trouwens kleine prulletjes voor vriendlief, die ik dan bewaar voor onder de kerstboom :o

Lis: Hoe vind jij de whey perfection het lekkerst? Ik hoop dat hij morgen aankomt, ik ben echt heel enthousiast en opgewonden, net alsof de Sint komt. Dat is een beetje raar he :')

Vroeger at ik enkel melkchocolade, maar door bijna geen suiker meer te eten vind ik dat echt niet zo lekker meer. Nu kan ik wel heel erg genieten van een lekkere praline van pure chocolade :~

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:56

Jezzi schreef:
O: overnight oats
T: halfvolle chocolademelk met slagroom :9
L: kaiserbroodje met filet americain, stuk komkommer en tomaatjes
T: banaan, stuk komkommer
D: penne met tomatensaus & groenten
T: paar dadels, schaaltje yoghurt

B: half uur fietsen, 1.25 uur krachttraining + 0.75 uur cardio

Ik vind chocolade heeeeeerlijk, dus een keer in de zoveel tijd ligt er een reep en die mag dan ook gewoon in 1 keer op :j

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:13

Hoeveel kg van de whey perfection heb je besteld Brhiseis? Ik was namelijk echt ehh lichtelijk geintimideerd toen mijn 2,2 kg pot bezorgd werd _O-

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:25

Het kleinste formaat (750 g?) vanillesmaak en het smaakjes-pakket. 750 g poeder leek me namelijk al heel wat :P Door de kleine zakjes er bij te bestellen, hoefde ik maar drie euro extra te betalen doordat de verzendkosten naar België wegvallen. Dus kan ik meteen eens proeven :Y)

Het kan niet anders of je wordt wel erg gespierd nu, met je 2,2 kg 8-)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:25

Bedankt voor de tips van de tussendoortjes :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:27

Bhriseis schreef:
Het kleinste formaat (750 g?) vanillesmaak en het smaakjes-pakket. 750 g poeder leek me namelijk al heel wat :P Door de kleine zakjes er bij te bestellen, hoefde ik maar drie euro extra te betalen doordat de verzendkosten naar België wegvallen. Dus kan ik meteen eens proeven :Y)

Het kan niet anders of je wordt wel erg gespierd nu, met je 2,2 kg 8-)

Als ik het in 1 keer opeet wel ja :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:30

waar hebben jullie de whey perfection gekocht?

ik kom zoals ik het nu bekijk misschien toch tekort en zie het niet zitten om bakken kwark te gaan eten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:31

Whey perfection? -googelt-

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:31

@LisErm94, normaal eet ik als tussendoortje 1 stuk fruit dus het is wel iets meer maar idd niet genoeg. Moet zeggen dat ik nog wel een beetje moet wennen dus vandaar eerst een klein stapje omdat ik vandaag ook lasagnette heb gegeten. Morgen gaan er noten (amandelen en walnoten) mee, dus lekker en hele gezonde kcal :D En woensdag met me moeder naar een voorstelling dus dan waarschijnlijk wat lekkers door de weeks!
Mooie lijstje van jou zeg!!
Hopelijk gaat het morgen beter Eliine :(:)
xEmily, wat Bhriseis al zegt, een dagje zondigen is normaal en gezond! En probeer en dan vooral van te genieten :(:)
Veel mensen aan de eitwit poeders de laatste tijd merk ik! Is dat vooral voor het vele sporten en spieren kweken? :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:34

Haha Eline :D

In de body en fit shop (ofzoiets) Sonja. Ik kom gemiddeld zo'n twintig - veertig gram eiwit te kort per dag, dus leek zo'n shake af en toe me wel handig. Ik krijg een bak kwark van 500 g wel weg hoor, maar om het nou elke dag te gaan doen...

Jep Mandy, ik zou heel graag mijn vetjes weg trainen en een heuse sixpack aankweken. Of het lukt zien we wel, maar het lijkt me toch meer slaagkansen te hebben met voldoende eiwitten (wat niet altijd even makkelijk is met een vegetarisch dieet).
(Ik lees weer over noten, en ga bij deze de zelfgemaakte notengranola nog een keer aanbevelen... Lekkerder dan elke soort snoep vind ik het :+ )

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:38

Ik ben nu een paar weekjes voor de test eiwitpoeder erbij gaan 'eten'. Ik heb een tijdje heel nauwkeurig bijgehouden wat ik eet en ik krijg standaard te weinig eiwit binnen in verhouding tot mn vetten en koolhydraten. Dit is een relatief eenvoudige manier om die verhoudingen weer recht te trekken zonder hele bakken kwark oid naar binnen te hoeven werken.

Ik merk er vooral als voordeel aan dat ik na zo'n shake echt een HEERLIJK verzadigd gevoel heb, en gedurende de dag sowieso minder pieken en dalen in mn suikerspiegel heb. Tot nu toe ben ik heel tevreden, en die extra spierballen die natuurlijk ongetwijfeld er vanzelf achteraan komen zijn mooi meegenomen :P hahaha

edit: ik ben ook vegetarier en merk dat het echt lastiger is om dan voldoende eiwitten uit je eten te toveren zonder of hele grote hoeveelheden te moeten eten, of veel melkproducten te moeten nuttigen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:56

Wel interessant Eline, dat jij in elk geval al heel enthousiast bent!

Ik zat ook even na te denken over de gezondheidsoverwegingen. Maar volgens mij is 500 g kwark per dag ook niet hét van hét. Dan lijkt een afwisseling met eiwitpoeder me zelfs beter te zijn - ook al zit er zoetmiddel in.
En ook al eet ik noten én Griekse yoghurt én een vleesvervanger, toch raak ik niet aan mijn 120 gram eiwitten, dus mocht ik me bij de shakes fijn voelen zou dat echt heel aangenaam zijn.

Naar dat heerlijke verzadigd gevoel ben ik wel erg benieuwd!