Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
imd schreef:Horse_xx schreef:MoonChloe, jaa cake zonder ei en appeltaart wel met ei alleen lust ik geen appeltaart dus eet ik het zelf niet
Eet je uberhaupt geen ei dan?
_Diesel schreef:Hier nog een havermout fan! Lees echt lekkere opties hier in dit topic! Zelf heb ik er ook nog een. Ik eet het als ontbijt of lunch, ligt eraan wat me beter uitkomt.
Je kunt hem maken als overnight oats maar ik warm hem 's ochtends graag nog even op in een pannetje.
Ik maak havermout aan met water en gooi er een handje gemengde noten door en een gesneden banaan. Na het opwarmen gooi ik er dan een lepeltje (biologische) pindakaas en jam overheen. Deze combi vind ik echt heerlijk!!
Het ziet er dan zo uit bij mij:
[img ]http://img833.imageshack.us/img833/4805/fotompo.jpg[/img]
Met geraspte appel, kaneel en een beetje honing vind ik het ook erg lekker!
Letizia schreef:Ik heb vanmorgen toch maar weer m'n brinta ontbijtje gegeten
Had gisteren echt het idee dat ik behangplaksel aan het eten wasIk doe blijkbaar iets niet goed
Kieffer schreef:Lijnzaad maakt hem idd wat dikker, het zuigt altijd aardig wat vocht op. Als je een plensje melk of water erbij doet zal het al een hoop schelenGebruik je ook fruit?
Ik schil altijd een appel en snijd hem in blokjes. Dit zet ik op het vuur in een pannetje met een laagje water en een flinke snuf kaneel. Met de deksel op het pannetje laat ik dit even koken zodat de appelblokjes zacht worden. Vervolgens de rest van het water erbij (of melk als je dat gebruikt, dan wel de melk even opwarmen) en als dat kookt doe je de havermout en evt rozijntjes, lijnzaad, etc. erbij. Op laag vuur een paar minuutjes door laten koken, af en toe roeren en als het te dik is nog wat vocht erbij. Vervolgens vuur uit, pap in een bord of schaaltje doen, nog even laten staan, doorroeren en opeten. Ik doe er voor de smaak altijd nog een scheutje roosvicee in. Voor mij echt het lekkerste recept tot nu toe
Kieffer schreef:Lijnzaad maakt hem idd wat dikker, het zuigt altijd aardig wat vocht op. Als je een plensje melk of water erbij doet zal het al een hoop schelenGebruik je ook fruit?
Ik schil altijd een appel en snijd hem in blokjes. Dit zet ik op het vuur in een pannetje met een laagje water en een flinke snuf kaneel. Met de deksel op het pannetje laat ik dit even koken zodat de appelblokjes zacht worden. Vervolgens de rest van het water erbij (of melk als je dat gebruikt, dan wel de melk even opwarmen) en als dat kookt doe je de havermout en evt rozijntjes, lijnzaad, etc. erbij. Op laag vuur een paar minuutjes door laten koken, af en toe roeren en als het te dik is nog wat vocht erbij. Vervolgens vuur uit, pap in een bord of schaaltje doen, nog even laten staan, doorroeren en opeten. Ik doe er voor de smaak altijd nog een scheutje roosvicee in. Voor mij echt het lekkerste recept tot nu toe
Daenerys schreef:Ik heb vanochtend voor het eerst havermout gemaakt als ontbijt, beviel goed! Ik had er geraspte appel en kaneel doorheen gedaan, en ik lees hier dat jullie er ook banaan of rood fruit doorheen doen. Klinkt goed, ik ga het allemaal uitproberen haha.