Groene smoothies! Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:16

moonfish13 schreef:
Alpro soya heeft het tegenwoordig gewoon, en almond dream geloof ik.
Zit wel suiker in extra maar ik lig daar niet wakker van.

Klopt, maar daar zit dus behoorlijk wat suiker in en dat wil ik juist vermijden. Ben net een beetje over mijn suikerverslaving heen en als ik nu weer teveel suiker ga toevoegen krijg ik weer van die 'cravings'. Suiker krijg ik wel op andere gezondere manieren binnen, ik heb het gewoon liever niet toegevoegd in producten.

Ik ga straks wel eens even langs bij een van de Turkse groentenboeren die hier in de buurt zitten. Wellicht hebben zij wel amandelen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:23

Even afkloppen, maar ik lijk er geen last van te hebben.
Heb na zaterdag ook geen suikerdipjes meer gehad eigenlijk! *\o/*

Lielle

Re: Groene smoothies! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:26

ik heb amandelmelk gehaald bij de natuurwinkel, volgens mij zonder toegevoegde suiker.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:27

Bhriseis schreef:
Ik wil hem morgen wel es een keertje proberen, met wat sojamelk en magere kwark. Klinkt lekker en kaneel is idd toch erg goed?

Mijn smoothie met ananas-vanalles-gember was ook njummie daarnet. En ik zit vol zonder me opgeblazen te voelen, dat vind ik nog het leukste. Alleen het vele plassen vind ik minder :+

Same here :') Maar normaal kon ik ook snel een opgeblazen buik hebben, nu is ie heerlijk tevreden op mn smoothie aan het kauwen geloof ik <3 :))

Kaneel is erg gezond inderdaad, toevallig ligt hier net het boek van Amber open met een kaneel-wist je dat:
"Kaneel is niet alleen een goede smaakmaker, maar heeft ook sterke antibacteriele eigenschappen. Strooi kaneel royaal over je yoghurt en waar je het verder ook maar op kwijt kunt, want het maakt je ontbijt niet alleen lekkerder, maar beschermt je tegelijkertijd tegen microscopisch kleine indringers. Kaneel helpt je bovendien de hoeveelheid glucose in je bloed te verlagen. Een smakelijke win-win situatie dus!"
Aldus Amber

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:50

Ik doe altijd kaneel door m'n ontbijt en smoothies!

Gisteren eentje gemaakt met kaneel, agavesiroop, biomelk, banaan, ijsbergsla en diepvries aardbeitjes. Lekker zo'n milkshake :D Alleen de ijsbergsla vond ik niet zo geslaagd, het gaf de shake een bittertje die ik niet lekker vond. Ik had wel heel erg veel sla gebruikt, want de krop moest op, daar kan het ook aan liggen :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:51

Ik vond veldsla ook niet geslaagd in een smoothie. Inderdaad wat jij zegt.
Maar ik had er inderdaad ook wel veel sla in zitten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:23

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:25

Lielle schreef:
Lielle schreef:
ik heb amandelmelk gehaald bij de natuurwinkel, volgens mij zonder toegevoegde suiker.

https://webshop.ekoplaza.nl/nl/voorraad ... 09235.html
agavesiroop en maismaltodextrine

ik las op vegatopia dat het merk LIMA een naturel amandel melk heeft waar geen toegevoegde suiker in zit, wel opletten in de reformzaak, lima heeft namelijk naast de naturel ook een versie met toegevoegd zoet.
maar zelf maken is op zich niet veel werk.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:28

Ik heb zojuist een hele hoop sapjes geperst en in deelblokjes in de vriezer gelegd. O.a. verse appelsap met citroentje. (1 liter), verse wortelsap (500ml) verse rauwe bietensap (500ml) en verse sinaasappelsap (1,5liter). Allemaal met de sapcentrifuge.

Daarna een banaantje in de blender met overgebleven bietensap en wortelsap. Is een lekkere smoothie geworden. :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:28

net een smoothie gemaakt met banaan, aarbei(diepvries) spinazieblaadjes van bonduelle, biogarde, munt en versgeperst sinaasappelsap :9 lekker simpel maar doeltreffend :D
heb alleen de vrees dat mijn cheapo blender tegen het eind van zijn leventje aan zit := rook wat aparte luchtjes tijdens het blenderen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:31

sonja, hoe maak je die zelf?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:36

Ik ga ook voor zelf maken denk ik :j
Kwestie van een aantal uur laten weken in ruim water, en dan samen met water blenderen en dan zeven. Verhoudingen zijn op internet wel te vinden :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:41

100 tot 200 gram amandelen in een liter water doen, eventueel een tijdje laten wellen zodat ze lekker zacht worden, en dat blenderen.
ik laat het dan altijd nog een tijdje in de koelkast staan voordat ik het zeef .
zeven kan met een fijne zeef, panty, kaasdoek oid.

als je zoetere wil, of variatie , kun je een paar dadels wellen en die er met de amandelen door blenderen, verder zelfde werkwijze.

zelfde werkwijze is toepasbaar met alle noten, havermout of vlokken voor havermelk, rijst, granen etc.
gewoon wellen, blenderen, trekken, zeven...
pulp goed uitpersen :j

zo kun je mengen wat je wil, enkelvoudige melkjes maken en zoeten met wat je wil, of juist niet zoeten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:45

dat wordt dus toch een blender aanschaffen denk ik.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:46

ik ook, ik vertrouw er niet op dat de mijne het nog lang gaat redden en hij mist sowieso een beetje power
op zoek naar de perfecte blender dan maar ...

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:51

Ik heb wat sperzieboontjes apart gehouden voor een smoothie, iemand recept-tips? :D

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:09

Ik lees dit topic al een tijdje mee en ik weet niet of jullie de sperziebonen rauw erin doen, maar dit lees ik over rauwe sperziebonen:
Sperziebonen zijn niet geschikt om rauw te eten. In rauwe bonen en peulvruchten komt van nature een giftige stof voor die door het koken van de bonen onwerkzaam wordt. Bonen in pot en blik en uit de diepvries zijn niet meer rauw.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:20

Ze zijn al gekookt! :j

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:27

Ik denk ook eigenlijk dat sperziebonen rauw wat te taai zijn om lekker te kunnen blenden?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:39

Dankje voor het citaat Eline! Dan probeer ik het maar es in een smoothie te doen, havermout en yoghurt krijg ik echt niet weg met kaneel. Maar hetzelfde had ik met gember, en dat vind ik ook heerlijk in smoothies.
Dat opgeblazen gevoel heb ik ook niet met smoothies; gisteren had ik een heerlijk donker broodje met curry-mango-hummus en rauwkost; helaas werd ik onwel tijdens het sporten en had ik een hele middag een dikke opgezette buik.

Sonja: klinkt lekker hoor!

Die tip van die fruitsapblokjes is wel erg handig. Tijdens de vakantie wil ik me er wel es mee bezighouden, dan heb ik een lekkere voorraad

Diepvriesfruit vind ik zo lekker in smoothies! Ik heb nu banaan-diepvriesaardbei-diepvriesframboos-diepvriesbosbessen- diepvriesspinazie- 1 el kwark - 1 el Griekse roomyoghurt - glas sojamelk light. Lijkt net een milkshake :9 De afgekoelde espresso heb ik er niet in gedaan, ik wou de smoothie lekker fris.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:35

Amandelen kun je bij De Tuinen halen Mars, zijn vaak in de aanbieding. Bijv. 2e zak gratis of voor de halve prijs :)

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:52

Sonja_vR schreef:
REYNIR schreef:
De Spar bij ons heeft kokosvet, Santen heet het dan.

santen is ingedikte kokosmelk, geen kokosvet.

:o sorry... het is wel lekker :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:59

Kieffer schreef:
Amandelen kun je bij De Tuinen halen Mars, zijn vaak in de aanbieding. Bijv. 2e zak gratis of voor de halve prijs :)

Thanks!
Ik merk dat ik toch eens vaker bij die Tuinen langs moet :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:45

REYNIR schreef:
Sonja_vR schreef:

santen is ingedikte kokosmelk, geen kokosvet.

:o sorry... het is wel lekker :j

dat zeker :j

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:06

Is het aan te bevelen een receptenboekje te kopen, en welke dan? Ik zie zo veel ingrediënten voorbij komen dat het me duizelt.
Wilt van mijn suikerverslaving af en heb veel buikklachten omdat ik veel zit overdag (kantoorbaan)...... Ik eet waarschijnlijk ook niet echt gezond.

Oei... zie net een facebook pagina!!! Ook handig!

En moet je een grote blender hebben? Ik heb een Magic Bullet waar ik vaak mee bezig ben...