Heb je al eens op het forum van de leukste taarten gekeken? Daar zitten volgens mij meerdere bakkers die voor allergieën bakken. Ik denk dat je daar misschien wel informatie kan vinden over lactosevrije alternatieven.
Joann, ik gebruik wajang boter en een extra zakje vanillesuiker. Erg lekker en wat luchtiger dan gewone boter zelfs
BelleFleur
Geplaatst: 03-12-12 23:37
Doris, ik heb uiteraard al gegoogeld. En lactosevrij is nog wel te vinden, maar ik mag echt geen melk hebben, ook als die lactosevrij is. Voorlopig kom ik met googlen niet echt vooruit, ik had gehoopt dat hier mensen ideeën zouden hebben die volledig melk en boter vrij zijn. Heb nu de botercreme van cupcakes & muffins gebruikt, maar die beviel toch niet helemaal.
BA, wajang heb ik nog nooit gezien in België. Waar haal je dat?
Laatst bijgewerkt door BelleFleur op 03-12-12 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt
wajang schijnt in belgie inderdaad niet verkrijgbaar te zijn. Ik woon in Belgie vlak aan de nederlandse grens, dus als je het zou willen proberen wil ik het best opsturen, maar de verzendkosten zullen er dan wel dure boter van maken
BelleFleur
Geplaatst: 03-12-12 23:51
Dat verklaart al veel, de enige margarine die ik tot nu toe kon vinden was die van alpro, uit een kuipje. Jammer dus, maar ik vind de BC die ik daarmee maak toch niet zo lekker. Zal op 4 januari dan toch eens bij de AH moeten passeren, dan hebben we een meet in Nl.
denk dat een van de nederlandse meiden best wel een pakje voor je mee wil brengen dan
Lidewijke
Geplaatst: 04-12-12 00:02
Volgens mij is Planta ook volledig plantaardig? En denk zelfs dat er nog een paar merken zijn..
BelleFleur
Geplaatst: 04-12-12 00:06
Dat zou fijn zijn Lisette, vast wel idd, ik vraag het eens na. Zou het bakken een stuk makkelijker maken. Zijn er dan überhaupt toppings zonder boter?
Lidewijke, de laatste verpakking van Planta die ik las was dat helaas (ondanks de naam) niet. Bovendien lijkt me dat toch een stuk minder smakelijk dan "echte" boter. Ik snuister nog eens verder op DLT, en zal misschien eens in het Engels googlen.
roosje78, lief dat je het vraagt Het gaat hier nog niet zo super, mij mij wel, met mijn voet niet. Ben 5 oktober geopereerd, was vrij heftig. Weer een zooitje schroeven en platen in mijn voet erbij (teller staat nu op 3 platen en 17 schroeven) en dood bot en losse botfragmenten verwijderd. Na 6.5 week helemaal niet belasten heb ik nu loopgips maar het belasten gaat moeizaam, heb veel pijn. Dus geduld geduld maar ik ben niet zo geduldig
Taarten bakken heb ik wel weer opgepakt, opdrachten trekken weer lekker aan. Zaterdag een taart via Icing Smiles, die bak je vrijwillig en gaat dan naar een ziek kind. Dus wel heel mooi om te doen.
ff blonde vraag: wil pig in the mud maken vanwege een last-minute aanvraag (morgen af, vandaag gewoon werken dus moet het vanavond doen); kan ik de modder gewoon maken van ganache of is iets anders beter?
jeetje patricia, jij komt de douane niet meer door hoor met al dat titanium in je lijf! wat ellendig dat je zoveel pijn blijft houden. hoort dat erbij?
benangelique
Geplaatst: 04-12-12 15:38
JoAnn schreef:
Dat zou fijn zijn BA, dan kan ik er wat mee experimenteren!
en dan smeer je dus niet de randen af met de BC? je overgiet de taart gewoon met de ganache en dan neem je de randen automatisch mee? ik zie weer tijdwinst!
BelleFleur
Geplaatst: 04-12-12 15:56
benangelique schreef:
JoAnn schreef:
Dat zou fijn zijn BA, dan kan ik er wat mee experimenteren!
dan doe ik dat! hoeveel wil je?
Blijft het lang goed? Met 500 g kan ik al wat denk ik? Erg lief als je dat zou willen doen!