Zo, na maanden niks gebakken te hebben (nouja wat cupcakes en een lemon pie na) wil ik dit weekend eens een cheesecake gaan maken. Nog nooit gedaan, maar laatst ergens zo een lekkere gegeten volgens mij was de bodem van bastognekoek.. De vulling was gelig. Wie o wie heeft het lekkerste recept?
Ik vind.no bake.cheesecake wel lekkerder, maar die hierboven klinkt wel goed.
Dit weekend eenverzinsel.proberen, mojito kwarktaart. De muntsiroop staat al te trekken, de vanillerum staat al maanden te trekken. Ben benieuwd.
Laurabram
Geplaatst: 24-08-12 15:55
O SpikkelFire, dat is een mooi afscheidscadeau.
Klinkt apart Forumster, ben benieuwd.
Als het goed is wordt mijn marsepein bekleed probleem binnenkort opgelost. Ik heb me ingeschreven voor een workshop marsepein taart bekleden . Kennis van me heeft zo'n taarten webshop en gaat erbinnenkort een geven.
Petra, heb je wel genoeg melk gebruikt voor de rijst, en hoelang in de oven?
Leuk Laura! Heb je ook weleens met fondant geprobeerd? Is ook goedkoop.
Muntsiroop is heerlijk geworden. Heb vertrouwen in de taart. Maak de bodem van zanddeeg maar dan met bruine basterdsuiker om de donkere smaak (mojito is ook met rietsuiker). Dan uitgelekte kwark met geklopte slagroom, suiker, gelatine, limoensap, muntsiroop en vanillerum (peulen staan al maanden in de rum).
Idd vanillepeulen wat ingesneden over de lengte en in de fles wodka stoppen. Ongeveer een tiende van het volume, dus 7.5gram op 750ml (heb 10 gedaan). Geregeld even omschudden en minstens 6 weken laten trekken. Je kan de wodka zelfs weee aanvullen als je er wat van gebruikt hebt.
Als je merg gebruikt uit de peulwn kun je de stokjes in een pot met (basterd) suiker doen en zo heb je je eigen vanillesuiker.
Laurabram
Geplaatst: 25-08-12 09:06
De gebruikte peulen doe ik altijd in van die hele fijne kristalsuiker. Lukt prima en altijd vanille suiker op voorraad.
Fondant heb ik ook, maar dat valt hier in huis niet zo in de smaak Forumster.
Oh grapje, dat staat gewoon in het recept, maar wat kan je ter vervanging van een roast tin gebruiken? Er staat in het recept dat je dat moet gebruiken maar ik neem aan dat het ook op een andere manier kan?
F_Orumster
Geplaatst: 25-08-12 20:21
Je moet je cheesecake zeker au bain marie in de oven doen? Dat doe ik in een grote braadpan, maar kan in alles zolang je springvorm erin past.