Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 08:48

Klinkt als een bekend dagje gister MP. :D Ik heb dan welliswaar geen soezen gehad bij de pianoles maar gister nog tot laat met school bezig geweest met een kopje munt thee en en een stukje fair trade chocolade. :)

Ben nu ook al weer flink bezig geweest, sla het eerste college even over. Hoe interessant het ook is, het is alleen 'plaatjes kijken' CT beelden kan ik in mijn vrije tijd ook wel bekijken. Net mijn auto naar de garage gebracht. Behandel mijn auto iets teveel als mijzelf; 'Ach gaat wel over' . Dat werkt bij auto's niet :+
Net ook al ingeschreven voor twee cursusen waar ik heel erg benieuwd naar ben, ga daar ook dan max. 2x in de week eten dus ben benieuwd. :)

Net ontbeten met havermout, lijnzaad, rozijnen en mango. Tussendoor een appel, lunch wordt een noten-roggenbroodje met biojam, en een gewoon roggebroodje met pindakaas en komkommer.
Ga gelijk uit school naar stal, tussendoor wordt even snel een rijstwafel oid.

Ga woensdag gezellig met mama naar de stad. :) Gaan we ook weer even bij de tuinen en de ekosupermarkt kijken. Met name voor tussendoortjes denk ik. Thuis of op het werk pak ik wel snel wat fruit of yoghurt. Maar op school eet ik dan net zo makkelijk niks en dat merk ik aan het einde van de dag wel weer met slap zijn en enorme honger.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:21

MaartPaard schreef:
Ik had vandaag echt een top dag! Moest alleen pianolessen geven en kreeg net bij mijn laatste leerling 2 flinke chocolade slagroomsoezen haha heerlijk :D Maarja nog altijd beter dan gewoon snoep toch! Zit nu in mijn bed even flink aan school te werken met een grote kop kruidenthee en een reep met stevia gezoete chocola. Heb trouwens allmeaal kiemzaden besteld bij de Peuleschil en die heb ik nu binnen. Ik heb alleen bij Dille & Kamille zo'n kiembakje gehaald maar kan je die adukibonen daar ook gewoon op kiemen of moet dat per se in een weckpot? Hesterve, jij kan me daar vast antwoord op geven. En bij welke turk heb je al dat fruit vandaan? Daar moet ik ook heen!!!

Mijn lijstje verder van vandaag:
O: Pure aloëverasap
O: Smoothie, mango, banaan, aardbeien, tarwekiemen en spinazie + groen poeder ernaast, dat vind ik trouwens echt super lekker spul haha!
T: Appel
M: Gegrilde courgette met boekweitpasta, wortel en saus van saffraan met kurkuma, nog wat veldsla erbij
T: Beetje smoothie van in de ochtend
A: 2 roggebroodjes met humus, alfalfa en gegrilde paprika en peterselie
N: 2 soesjes en een halve reep stevia chocola

Hey ,
Mooie lijstjes heb je steeds zeg!
Die bonen kunnen ook op het schaaltje ,zou de bonen wel een beetje voor weken om ze makkelijker uit te laten komen. Ben op de Kamp bij de turk geweest :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:30

Oke super bedankt! Vind het op dat schaaltje wel net zo makkelijk namelijk. Anders moet ik ze elke dag gaan spoelen in een weckpot. Moet je kiemen eigenlijk nog elke dag even bevochtigen?

Oeh ik ga ook naar de turk op de Kamp! Is het altijd zo goedkoop daar?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:39

Ik heb trouwens een vraag over kwark. Ik heb eens kwark gekocht ipv yoghurt. Heb alleen wel de volle variant gekocht omdat in het boek van Amber staat dat je beter voor vol kan kiezen ipv mager omdat er in vol meer voedingsstof zit. Hoe zit dit nou? Word je nou dik van volle kwark en kan je beter magere kiezen? Of is vol juist wel goed? Heb trouwens wel de bio variant gekozen :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:48

MaartPaard schreef:
Ik heb trouwens een vraag over kwark. Ik heb eens kwark gekocht ipv yoghurt. Heb alleen wel de volle variant gekocht omdat in het boek van Amber staat dat je beter voor vol kan kiezen ipv mager omdat er in vol meer voedingsstof zit. Hoe zit dit nou? Word je nou dik van volle kwark en kan je beter magere kiezen? Of is vol juist wel goed? Heb trouwens wel de bio variant gekozen :)

Hangt een beetje van de rest van je menu af. Als jij toch al meer vet en minder koolhydraten eet, zul je niet dik worden.
Als je de hele dag suiker, brood en mager beleg eet en dan nog volle kwark, tja....ik zou daar dik van worden :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:31

Pffff ik heb echt een dip na het weekend, lastig draad weer op pakken, sowieso niet zo lekker in mn vel 9qua stemming) Net een kant en klaar salade gekocht bij de AH, zat effe te kijken, zit gewoon gistextract in :') Maar goed, ga hem wel lekker opeten ;-) beter dan de slagroom soesjes van gisteren :+
Vanavond maar goed boodschappen doen, neem ik weer zelf mn salades mee

Wat kwark betreft, ik neem vaak toch de magere variant, die goedkope bakken die sporters ook vaak nemen, is heel dikke kwark zeg maar, of ik leng het aan met verse jus als soort yoghurt drink of ik gebruik nu door de smoothies. Als ik noten wil eten door de kwark neem ik vaak weer volle kwark (en wat vloeibaardere vorm zeg maar)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:01

maartje, je moet volle kwark wel lekker vinden. Ik zelf vind volle kwark niet lekker, magere wel.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:53

Ohhh ik vind volle producten heerlijk :o

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:04

haha Colway, ik vind volle melk wel heel lekker.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:35

Oke nou dan ga ik gewoon voor de volle variant! Had er zoveel door gedaan dat je het haast niet eens proeft maar gaat me puur om de voedingswaarde. En had er een beejte vanilleextract bij gedaan dus t smaakte eigenlijk gewoon naar een soort romige vanilleyoghurt, heel lekker! Zat ook meteen goed vol :) Heb weer een goede dag.

O: ALoësap met citroen en water
O: Smoothie met paksoi, ananas, mango en banaan
M: Volle kwark met superfoods en een banaan
T: Rest van smoothie van vanochtend
T: 2 rijstwafels met gedroogde tomatenpate en alfalfa, hmm lekker!

Veel kruidenthee ook tussendoor en heb paardgereden en ga zo naar soort van yoga :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:23

ik ga altijd voor de magere, vet probeer ik toch te vermijden :P

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:27

Jeetje, red jij het daar een ochtend op? Knap hoor!
Wat is superfoods?

Mijne is:

O: afbakbroodjes met kaas, heel veel thee en koffie
T: banaan, appel, water
L: klein beetje couscous met tomaat, paprika, veg. groenteburger en peterselie, heel veel water
T: sla met peer, walnoten en geraspte kaas
T: boterham met kipfilet

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 18:02

Mijn lijstje vandaag:
Ontbijt: smoothie van 2 sinaasappels, 1 kiwi en chiazaden
T: speltcracker met emmentaler
Lunch: 2 speltboterhammen (1 kaas, 1 biologische pindakaas)
T: 1 zoete puntpaprika, 1 bleekselderijstengel
T: 1 sesamreepje van zonnatura
T: 2 stukjes nougat en een koekje bij mn ouders :o
Avondeten: heldere groentesoep (bleekselderij, grote ui, puntpaprika en een tomaat), 2 geroosterde speltboterhammen met biologische smeerkaas

Ben nog steeds niet bijgekomen van het weekend :P , ga lekker een avondje bankhangen, want ik voel me aardig beroerd!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:08

Veel plezier met bankhangen, lekker even bijkomen. En toch net lijstje hoor!
Ik moet op de fiets stappen. 1,5 uur hardlooptraining. Even mezelf een schop geven hoor

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:24

Ik neem altijd een behoorlijke hoeveelheid smoothie en doe er ook nog chiazaden door dus dan red k het wel ja ;) Zat nu ook maar 2.5 uur tussen de O en de M maar wist niet hoe ik het anders op moest schrijven.

Vanavond pasta met tomatensaus. Voor mij geen pasta, neem er wel wat quinoa bij. Jammer dat m'n moeder spekjes erdoor doet (slecht voor mn huid) en ze doet er ook bouillonblokjes bij maar die zitten altijd vol e-nummers dus hmm.. Dan denk ik van, die kan je net zo goed weg laten dan is het ook lekker en scheelt weer veel gif ;)

Zo pff doe het je niet na phylos, jeetje!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 18:31

Maartje: misschien kan je je moeder de tip geven dat ze ook bij Ekoland bouillonblokjes hebben? :) Net zo lekker en zonder zooi!

Phylos: haha succes! Ik heb veel respect voor je :D :')

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:35

In velen zit ook gistextract toch?

Wat dat betreft vindt mijn moeder het allemaal wel onzin helaas.. Maarja ze legt de link nog niet tussen gifstoffen en afvallen heb ik het idee. Mag me er ook niet teveel mee bemoeien, ze wordt al gek van me :P

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:22

Ik had vanavond ook quinoa gegeten, was lekker! Had er kastanjechampignons, courgette, paprika, wortel en bleekselderij bij gedaan. Als vlees wat gekruide scharrelkip. Sausje was kokossanten met kruiden. Hmmmmm

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:10

Klinkt lekker!!

Ben een beetje triestig, we hebben net te horen gekregen dat een paard van ons heel erg ziek is. Het is nog even afwachten maar eigenlijk is het letterlijk tussen leven en dood nu.. ik vind het zo erg..

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:33

Wat vreselijk Rytm! Heel veel sterkte!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:20

He wat naar Rytm!

Hardlooptraining ging heeeerlijk. Heb daarna nog even kwartier buikspieroefeningen gedaan.
Nu snel douchen en mezelf nog met een kopje thee en boekweitpannekoekje verwennen

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:14

He he ik ben weer een beetje bijgekomen.
Nog even mijn lijstje. Ik denk dat het best wel veel is, maar met het vele bewegen vandaag had ik het denk ik wel nodig. 1,5 uur gefiets, 1,5 uur hardgelopen en nog een kwartier buikspieren

O: magere kwark/muesli/rozijnen/chia+lijnzaad
T: evergreen (niet zo slim)
T: speltcracker met kaas (kon pas om 13.45 lunchen)
L: 2 kha boterhammen met kaas. 1 Boterham pindakaas
T: zakje rauwkost (rode paprika, cherrytomaatjes, komkommer)
A: Zaanse maaltijdsalade van AH + kleine boekweitpannekoek (banaan/rozijn)
T: kleine boekweitpannekoek (rozijn) en magere kwark met noten

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:19

he bah Rytm, sterkte!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:01

zo, net terug van de Natuurwinkel, heb weer even speltbrood, kamillethee en pindakaas ingeslagen. Ze hadden ook chiazaden bij de kassa liggen, klein zakje voor 4,95euro. heb ze niet gekocht, vond het redelijk prijzig.

mijn lijstje tot nu toe:

o: magere kwark met zonnatura muesli, halve banaan en schepje bio aardbeienjam
t: groene thee
l: 2 speltboterhammen, 1 met bio pindakaas, 1 met boter+extra pure hagelslag

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 18:46

Sterkte Rytm!!

Vandaag mn verjaardag, dus ik had me al niet ingesteld op een supergezonde dag :P

Werd vanmorgen vroeg ineens ontbijt op bed bezorgd, dat had mn vriendje geregeld <3 superlief natuurlijk! Heb een bruin bolletje op met komijnenkaas, veel fruit, sinaasappelsap, een appelflapje en een stukje appeltaart. :o Overdag op school een speltcracker en een rode paprika. En daarnet voor avondeten had mn vriend gekookt, fricandeau uit de oven met allerlei groenten erbij. En een lekker monatoetje toe :D

Geen heel gezonde dag, maar wel een leuke! :P