Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nova_zodiax

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:38

Ik ben 12 jaar vegetarisch geweest( dus ook geen vis!), na 12 jaar begon mijn lijf heel erg te protesteren, en ik zag altijd heel bleek ect. Er waren toen ook nog weinig vervangers ect. Nu eet ik 1x in de twee weken met moeite een stukje biologisch vlees, sinds die tijd voel ik me wel beter. Ik at genoeg vlees vervangers ect, maar ik lust ook heel veel niet, hier door kwam ik zoveel te kort dat het niet meer gezond was. Ik heb ook al mijn make-up en andere dingen dierproef vrij, daar ben ik 5 jaar gelden mee begonnen, zo hoop ik dat die 1x per twee weken ook weer mee valt.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:47

het broccolipasteitje:

Afbeelding

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:56

Wat een kunstwerkje! Ziet er wel erg leuk en lekker uit :9

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:48

Hmm ik lees geen deeg in het pasteitje.
Deze zal ik ook eens maken, ziet er leuk uit idd.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 18:41

:D Die receptjes zien er leuk uit delerium!

Wat ik vandaag wilde gaan eten (maar toch maar niet ga doen ivm hevige maagprotesten -.- ) is gewoon wat pasta koken, alle restjes kaas van oudjaar en kerst in stukjes snijden, wat champignonnetjes bakken in plakjes, en een beetje olijfolie eroverheen. Koud serveren. Simpel en handig om van je restjes af te komen :D

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:21

Ik heb vandaag een lekkere linzencurry gemaakt, heb het recept van appie heijn als leidraad gebruikt, maar met mijn eigen twist, was erg geslaagd! Van de week trouwens ook een lekkere pasta gemaakt, wel geheel naar eigen recept. Super simpel, maar wel (vind ik zelf) erg lekker.

Ik had spaghetti gekookt, maar je kunt ook een andere pasta kiezen.
Uitje fruiten in de pan, eventueel knoflook als je daar van houdt. Vervolgens een flesje kookroom in de pan gieten, naar smaak tomatentapenade er aan toevoegen, te denken aan drie flinke theelepels.
Misschien een beetje meer, beetje minder, maar net wat je zelf lekker vind, dat is een kwestie van uitproberen. Eventueel nog wat balsamico azijn erbij en klaar!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 22:41

Mijn maag houdt mijn soepje goed (was soep uit zak van de unox) dus ik heb nu net even alles wat er nog in mijn koelkast lag en wat op het randje van bederven zat (sla, paprika, komkommer, tomaatjes, brie) en wat nootjes en slaversierder en dressing in een kom gegooid en dat ga ik nu lekker opeten :).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:46

Pasta :9 mijn vriend en ik maken ook wel eens een erg lekkere (vinden we zelf :)) ). Penne koken, vervolgens een rode puntpaprika, lekker veel knoflook, pijnboompitten, een beetje ui en een bospaddenstoelenmix opbakken. (Groene) pesto bij de pasta, alles erbij gooien, beetje parmezaanse kaas erover en smullen maar :9 heel makkelijk, maar wel erg lekker!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 22:49

Fiffill schreef:
Pasta :9 mijn vriend en ik maken ook wel eens een erg lekkere (vinden we zelf :)) ). Penne koken, vervolgens een rode puntpaprika, lekker veel knoflook, pijnboompitten, een beetje ui en een bospaddenstoelenmix opbakken. (Groene) pesto bij de pasta, alles erbij gooien, beetje parmezaanse kaas erover en smullen maar :9 heel makkelijk, maar wel erg lekker!

Jammmm :Y) simpel = goed!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:17

Ja, we waren een keer in de AH en toen zagen we paddenstoelen liggen en daar hadden we wel trek in... dus dit bij elkaar gegooid en sindsdien wordt het vaker gemaakt :9

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 23:31

Lekker :Y)

Ik heb afgelopen jaar een keer een kaassalade gemaakt voor de barbecue voor de vrijwilligers van het asiel. Was heel lekker, had eigenlijk gewoon allerlei dingen bij elkaar gedaan en dat was lekker. Volgens mij was het ongeveer zo:
- Een half stuk jong belegen Goudse kaas (weet niet precies hoeveel gram dat is :) )
- 1 of 2 rode paprikas
- Een doosje cherrytomaatjes
- Honing-mosterddressing (zelf maken of in een flesje)
- Croutons (naar keuze, zelfgemaakt of uit een zakje)(2 zakjes ofzo)
- Stukje fèta
- Stukje brie
- Zakje rucola
- Eventueel nog andere kaas die je lekker vindt

Alles in stukjes snijden en bij elkaar mengen. Dressing er vlak voor serveren bij doen. Ook lekker met wat blaadjes basilicum erbij :) Lekker voor bij de bbq, met stokbrood :D
Oh en voor de vleeslovers is het denk ik wel lekker met gedroogde spekjes

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:42

Klinkt goed, sowieso zijn salades erg lekker. Vooral in de zomer, een fijne maaltijdsalade. :+:

Wat overigens ook wel lekker en makkelijk is, is wat wij wel eens deden met de restjes van de stamppot (bijv hutspot, boerenkool lijkt me wat minder :+ ): een soort appelflappen maken :D dus met een lapje bladerdeeg, hutspot erin en dat dichtvouwen. Opwarmen in de oven en klaar. Je kunt er natuurlijk niet alleen hutspot in doen maar van alles aan toevoegen (als vleeseter vlees bijv, of vegavlees), kaas, of wat je maar lekker lijkt erbij :D het is heel simpel en je kunt het ook overdag eten, of (bij het) avondeten en je doet ook weer 'ns wat anders met je restjes :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 23:46

Fiffill schreef:
Klinkt goed, sowieso zijn salades erg lekker. Vooral in de zomer, een fijne maaltijdsalade. :+:

Wat overigens ook wel lekker en makkelijk is, is wat wij wel eens deden met de restjes van de stamppot (bijv hutspot, boerenkool lijkt me wat minder :+ ): een soort appelflappen maken :D dus met een lapje bladerdeeg, hutspot erin en dat dichtvouwen. Opwarmen in de oven en klaar. Je kunt er natuurlijk niet alleen hutspot in doen maar van alles aan toevoegen (als vleeseter vlees bijv, of vegavlees), kaas, of wat je maar lekker lijkt erbij :D het is heel simpel en je kunt het ook overdag eten, of (bij het) avondeten en je doet ook weer 'ns wat anders met je restjes :j

Oe dat klinkt inderdaad lekker, misschien kan je die kaassalade die ik noemde er ook in doen :Y) krijg er gelijk honger van haha :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:56

In principe kan je er van alles in doen, gewoon even kijken wat lekker is. :P
Wij eten hier door de stamppot andijvie als vervanging van vlees (of wat non-vega's daar ook bij eten :+ ) meestal blokjes kaas en augurk, ook erg lekker (al vinden veel mensen het niet zo lekker klinken. :7 )

Als we het toch over recepten hebben... ik heb nog wel iets lekkers, klinkt ook enigszins apart maar het is zo lekker. :+:

[VT] Pizelli - simpel maar heerlijk als lunch/avondeten!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:18

Moet woensdag weer koken, gaat hier in beurten hihi.
Ik denk dat ik simpel voor penne met courgette en tomatenroomsaus ga, lekker met wat cashewnoten yumyum!.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 07:21

een pagina terug las ik iets over een "vegetarische slager" := sorry dan slaat mijn fantasie op hol...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 12:25

moonprayer schreef:
een pagina terug las ik iets over een "vegetarische slager" := sorry dan slaat mijn fantasie op hol...

Kroketjes :Y) Ohmnomnom

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:23

Ik ben nu ruim 13 jaar vegetariër. Ik ben dol op groenten en kaas (eigenlijk op alles behalve vlees en vis :')).
Ik houd erg van koken en ik verzamel kookboeken en dan voornamelijk de boeken met vegetarische recepten.
Heb ze in alle soorten en maten. Vind het superleuk om nieuwe dingen uit te proberen. En ik vind het natuurlijk leuk om niet-vegetariërs te kunnen laten zeggen: ik heb het vlees helemaal niet gemist in dit gerecht!! Vegetarisch eten is lekker en voor iedereen maar creativiteit in de vegetarische keuken is erg belangrijker om de vegetariër (lees: mij ;)) tevreden te houden. Restaurants worden gelukkig ook steeds creatiever. Niet steeds weer de lasagna of de groentenwrap maar iets lekkers met champignons, loempiaatjes, gnocchi of iets dergelijks.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:24

PS: Voor kerst heb ik risottokroketjes met parmezaanse kaas gemaakt. Echt heeeerlijk! :-)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:43

Dat klinkt erg lekker Kliko!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 21:52

picobello schreef:
Dat klinkt erg lekker Kliko!

En dit klinkt heel apart, haha :P

Vandaag weer een hapje net niet bedorven eten gemaakt :P Champignonnetjes, een paprika, een restje zelfgemaakte saus uit potje ( :+ ), blikje tomatenpuree, een handvol pinda's, een handje kaasblokjes en een cracker die een beetje te oud was om 'gewoon' te eten erin verkruimeld. Was heel lekker :)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:10

Oeps, komma vergeten :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:15

Vriendlief en ik gaan vanavond dit maken: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=758 ... fServings= niet zo extreem bijzonder maar hij had 't nog nooit gemaakt en wilde het wel eens proberen. Hij eet zelf wel vlees, maar hij leert wel goed vegetarische gerechten uitzoeken zo :))

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:37

Ziet er lekker uit! Ik denk alleen dat het ei voor mij te overheersend zal zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:39

Ja, ik denk ook niet dat we er heel veel ei bij gaan gooien, meestal pas ik recepten toch nog behoorlijk aan :')