Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Exodus schreef:Een vraagje dames.
Ik heb gisteren 2 kapsels gemaakt.
Heb echt lang genoeg geklopt (denk ik). Het mengsel was echt heel vol en romig.
In de oven rees het kapsel super mooi maar toen ik hem eruithaalde en een prikkertje erin deed om te controleren of hij goed was zakte hij in het midden weer in. Dat gebeurd me eigenlijk elke keer en vraag me toch af wat het probleem dan is. Ik heb de kapsels in 40 minuten gaar gebakken. de eerste 15 min op 140 graden, toen 10 min op 160 graden en daarna 15 minuten op 180 graden.
De cake was echt heel luchtig en lekker maar kom elke keer op dit probleem waar door ik het randje eraf moet halen en dus geen mooie rand meer over hou. Ook al zit hij aan de onderkant. Dan nog zie je het soms.
liloenstitch schreef:Denken jullie dat ik vooraf nog even een biscuit moet bakken om mijn nieuwe kennie uit te proberen? Ik wil eigenlijk pas vrijdag mijn biscuits bakken van mix (heb ik nog nooit gebruikt) en dan savonds vullen en bekleden. Zaterdagochtend heb ik de taart echt nodig en zaterdag waarschijnlijk geen tijd meer om er iets aan te doen.
Wat kan ik het beste doen?
Anc schreef:Ik moet binnenkort 2 taarten voor mijn vaders verjaardag maken.
Nu wil ik graag 1 maken met vullingen die hij erg lekker vindt en dus wordt het een witte choco mousse.
Iemand een idee wat ik daar mee kan combineren behalve frambozen of aardbeien?
Die heb ik namelijk al in zo'n beetje al mijn taarten gehad en ik wil nu wel eens iets anders
liloenstitch schreef:Ik ga zowiezo veel langer mixen. Denk zeker 20 minuten. Maar ga denk ik vanavond dan toch nog maar even bakken. Mijn ervaring met invriezen is niet altijd even goed. Had laatst het idee dat de biscuit een beetje uitgedroogd was. Ga in ieder geval ook maar tempereren om dit zo veel mogelijk te beperken.
Evelien14 schreef:Jaime_ schreef:Dan ben je ten eerste hartstikke duur uit, en ten tweede is die marsepein niet van rolkwaliteit dan gaat het scheuren en brokkelen
okee dus eigenlijk komt het er op neer dat iik het gewoon over die site moet bestellen?