Taarten decoreren XI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Taarten decoreren XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:43

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:49

My hero!!! Geweldig, die was ik nog niet tegen gekomen!
Moet ik alleen dus ook nog taartvormen bestellen zie ik, want ik denk wel dat ik een 15,5 heb en misschien ook nog wel een 22,5, maar geen 30...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:50

Je kan toch ook gewoon een springvorm gebruiken?

Ik gebruik deze altijd als dowels:
Afbeelding

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:54

@mm Das een goeie :j Zijn die zo sterk dan?

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:54

Een vraagje dames.
Ik heb gisteren 2 kapsels gemaakt.
Heb echt lang genoeg geklopt (denk ik). Het mengsel was echt heel vol en romig.
In de oven rees het kapsel super mooi maar toen ik hem eruithaalde en een prikkertje erin deed om te controleren of hij goed was zakte hij in het midden weer in. Dat gebeurd me eigenlijk elke keer en vraag me toch af wat het probleem dan is. Ik heb de kapsels in 40 minuten gaar gebakken. de eerste 15 min op 140 graden, toen 10 min op 160 graden en daarna 15 minuten op 180 graden.
De cake was echt heel luchtig en lekker maar kom elke keer op dit probleem waar door ik het randje eraf moet halen en dus geen mooie rand meer over hou. Ook al zit hij aan de onderkant. Dan nog zie je het soms.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:59

Evelien14 schreef:
okee dus eigenlijk komt het er op neer dat iik het gewoon over die site moet bestellen?

Bij de pipoos hebben ze ook marsepein.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:02

astriidj schreef:
Evelien14 schreef:
okee dus eigenlijk komt het er op neer dat iik het gewoon over die site moet bestellen?

Bij de pipoos hebben ze ook marsepein.

Of je leest de eerste post van het topic door :list:

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:10

chocobroodje schreef:
@mm Das een goeie :j Zijn die zo sterk dan?

Er zit ook een laagje koek aan de binnenkant :j Niet zo dik/sterk als Kitkats, maar het gaat om neerwaartse druk he, dan kunnen ze aardig wat verdragen hoor :j

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:12

Exodus schreef:
Een vraagje dames.
Ik heb gisteren 2 kapsels gemaakt.
Heb echt lang genoeg geklopt (denk ik). Het mengsel was echt heel vol en romig.
In de oven rees het kapsel super mooi maar toen ik hem eruithaalde en een prikkertje erin deed om te controleren of hij goed was zakte hij in het midden weer in. Dat gebeurd me eigenlijk elke keer en vraag me toch af wat het probleem dan is. Ik heb de kapsels in 40 minuten gaar gebakken. de eerste 15 min op 140 graden, toen 10 min op 160 graden en daarna 15 minuten op 180 graden.
De cake was echt heel luchtig en lekker maar kom elke keer op dit probleem waar door ik het randje eraf moet halen en dus geen mooie rand meer over hou. Ook al zit hij aan de onderkant. Dan nog zie je het soms.

Hmmm...het lijkt erop dat je toch alles goed doet...Ik zou zo dan ook niet weten waarom dat dat gebeurt.

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:15

Ik heb dan ook steeds, sinds ik mix met mijn Kennie en mix gebruik. Toen ik het nog met de handmixer deed en helemaal zelf het beslag maakte ging het beter. -O- Het helpt bij mij wel een beetje als ik hem niet te snel uit de oven haal. Dus als hij klaar is ovendeur op een klein kiertje en zo nog een tijdje in laten staan.

BTW, die kartonnetjes onder een stapeltaart, moeten die even groot of kleiner zijn dan de taart zelf?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:46

Kleiner

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:19

Denken jullie dat ik vooraf nog even een biscuit moet bakken om mijn nieuwe kennie uit te proberen? Ik wil eigenlijk pas vrijdag mijn biscuits bakken van mix (heb ik nog nooit gebruikt) en dan savonds vullen en bekleden. Zaterdagochtend heb ik de taart echt nodig en zaterdag waarschijnlijk geen tijd meer om er iets aan te doen.
Wat kan ik het beste doen?

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:21

Ik zou het wel doen denk ik. Ik merk dat het met mijn Kennie toch allemaal anders gaat dan toen ik het nog met de hand deed. Je moet iig véél langer mixen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:24

liloenstitch schreef:
Denken jullie dat ik vooraf nog even een biscuit moet bakken om mijn nieuwe kennie uit te proberen? Ik wil eigenlijk pas vrijdag mijn biscuits bakken van mix (heb ik nog nooit gebruikt) en dan savonds vullen en bekleden. Zaterdagochtend heb ik de taart echt nodig en zaterdag waarschijnlijk geen tijd meer om er iets aan te doen.
Wat kan ik het beste doen?

Om kennie hoef je je geen zorgen te maken maar als dit de eerste keer met mix wordt is dat wel zo verstandig. Je kunt de kapsels toch gewoon in de vriezer bewaren? Hoef je ze er vrijdag maar uit te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:45

Ik moet binnenkort 2 taarten voor mijn vaders verjaardag maken.
Nu wil ik graag 1 maken met vullingen die hij erg lekker vindt en dus wordt het een witte choco mousse.

Iemand een idee wat ik daar mee kan combineren behalve frambozen of aardbeien?
Die heb ik namelijk al in zo'n beetje al mijn taarten gehad en ik wil nu wel eens iets anders :')

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:02

Anc schreef:
Ik moet binnenkort 2 taarten voor mijn vaders verjaardag maken.
Nu wil ik graag 1 maken met vullingen die hij erg lekker vindt en dus wordt het een witte choco mousse.

Iemand een idee wat ik daar mee kan combineren behalve frambozen of aardbeien?
Die heb ik namelijk al in zo'n beetje al mijn taarten gehad en ik wil nu wel eens iets anders :')

Wat dacht je van een laag dulce de leche?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:25

Erg lekker, maar is dat niet erg zwaar in combinatie met choco mousse?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:26

Volgens mij valt dat wel mee, het staat op de combi lijst dus het is uitgeprobeerd door iemand op het DLT forum :j

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:35

Ik ga zowiezo veel langer mixen. Denk zeker 20 minuten. Maar ga denk ik vanavond dan toch nog maar even bakken. Mijn ervaring met invriezen is niet altijd even goed. Had laatst het idee dat de biscuit een beetje uitgedroogd was. Ga in ieder geval ook maar tempereren om dit zo veel mogelijk te beperken.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:41

liloenstitch schreef:
Ik ga zowiezo veel langer mixen. Denk zeker 20 minuten. Maar ga denk ik vanavond dan toch nog maar even bakken. Mijn ervaring met invriezen is niet altijd even goed. Had laatst het idee dat de biscuit een beetje uitgedroogd was. Ga in ieder geval ook maar tempereren om dit zo veel mogelijk te beperken.

Ik heb ze tot nu toe altijd in de vriezer gehad, dan is ie makkelijker te snijden en qua smaak schijnt ie lekkerder te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:55

Ik mix met de Kennie ook altijd iets langer omdat je maar 1 klopper hebt ipv 2.
Kreeg de tip van Mayo, dus kan niet met de eer gaan strijken ;)

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:05

Evelien14 schreef:
Jaime_ schreef:
Dan ben je ten eerste hartstikke duur uit, en ten tweede is die marsepein niet van rolkwaliteit dan gaat het scheuren en brokkelen

Is er geen makro bij jou in de buurt? Die verkoopt het ook. Misschien dat je iemand kent met een pasje?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:11

ik heb nu ook ruzie met de biscuitmix, had ik gekocht op de T&T beurs. Mijn eerste 7 taarten werden prachtig, geen enkel probleem (ronde vorm 20 cm.) en nu heb ik die andere mix geprobeerd en een nieuwe vorm, vierkant 23 cm. en ze worden niet mooi, storten aan de bovenkant in, trekken aan de zijkanten naar binnen :(
Gisteravond maar eens geprobeerd op 150 graden en dan langer, dat werd ook niks. Grrrrrrrr!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:21

Jeetje balen kinke, ik had het laatst ook maar ik gebruikte wel dezelfde mix maar een andere vorm, daar ging het ook helemaal mee mis. De rest had ik hetzelfde gedaan als de andere keren dus het zal toch aan de vorm liggen en de manier waarop het de warmte geleid. Iemand al de "sugergun" van de lidle ehaald en geprobeerd? Ik wil hem morgen gaan halen hij lijkt me echt super fijn.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:00

ik heb de 'originele' sugargun :)
kijk anders eens op het DLT forum wat erover gezegd wordt.