Wie bakt er nog meer zo graag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: Wie bakt er nog meer zo graag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 22:52

Okee, even iets anders, maar toch een beetje hetzelfde: Neppe cupcakes. Ik wil wat leuks voor op m'n etagere, maar niks eetbaars anders kan ik iedere dag wel gaan bakken :')

Dus nu heb ik dit gevonden: http://www.instructables.com/id/Fake-Cupcakes/#step1

Alleen hier kom ik niet uit:
ingredients schreef:
a small can of expansion foam (ask for it at your hardware store) ->> wat is dit? pur ofzo?
sculpey or other polymer clay (optional) ->> fimo klei?
a container of LIGHTWEIGHT spackle (a little goes a long ways..) ->> nooo idea..

Iemand enig idee wat ik hiervoor kan gebruiken?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:39

Kwam gister per toeval in een snoepwinkel en wat lag daar ...
Een weliswaar goedkope variant van de chocodrops, maar voor 50 cent kon ik ze niet laten liggen. Heb er nu net even experimenteel chocolademelk meegemaakt. Heerlijk :9

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:55

hmm lekkere dingen komen hier voorbij zeg! Ik ben ook gek op bakken, alleen heb ik het al veel te lang niet meer gedaan.

Zelf gemaakte sauzijzenbroodjes, appelflappen en koekjes enz. :) jammie

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:57

Als ik straks klaar ben met school, ga ik dit topic even lezen. Ondanks dat ik niet veel in de keuken sta ben ik gek op cake's, taarten en nog veel meer :9 Ik heb laatst samen met mijn moeder een appeltaart met puddingvulling gemaakt, super machtig maar wat was dat lekker! :9

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:56

imd schreef:
Okee, even iets anders, maar toch een beetje hetzelfde: Neppe cupcakes. Ik wil wat leuks voor op m'n etagere, maar niks eetbaars anders kan ik iedere dag wel gaan bakken :')

Dus nu heb ik dit gevonden: http://www.instructables.com/id/Fake-Cupcakes/#step1

ingredients schreef:
a small can of expansion foam (ask for it at your hardware store) ->> wat is dit? pur ofzo?
a container of LIGHTWEIGHT spackle (a little goes a long ways..) ->> nooo idea..

Je zal moeten gaan kleien ;-)

dat is idd pur (expansieschuim) dat spuit je in een papieren vormpje
het andere is idd fimo klei of playdoo oid, om figuurtjes van te maken
spackle is een spatel, maar dat bedoelen ze hier niet. ze bedoelen lichtgewicht plamuur, maar of je dat hier in NL kunt krijgen???
daar maak je de icing (slagroom) mee
succes! laat je ons het resuultaat zien??

word je hier niet wijzer http://www.instructables.com/id/Fake-Cu ... tcakequot/ ? gewoon de stappen volgen

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:01

imd schreef:

ingredients schreef:

sorry, val eventjes binnen, lees wel eens mee met deze lekkere dingen ;)
Maar hier weet ik wat op! Heb zelf ook wel eens neppe gebakjes e.d. gemaakt. Dit kan heel goed met zoutdeeg!
Het ziet eruit als koekjesdeeg, en je kunt het ook zo vormen. Ook eventjes in de oven bakken en daarna, tadaaa..
je hebt je sprekend echte taartjes. Je hoeft ze vervolgens alleen nog maar te verven, precies zoals jij wilt.
Lijkt heel echt en je kunt zo hele mooie dingen maken. Ook is het maken van zoutdeeg helemaal niet moeilijk. Recepten staan
volgensmij wel op het internet ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:24

Dankjullie wel voor de tips. Ik had inmiddels als 4 cakejes gemaakt met gips, die nog topping nodig hebben. Maar ik heb meer cakejes nodig, dus ik ga alles eens proberen :P

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:52

Wel een heel erg leuk, creatief en hip idee :j
Mocht ik me een keer een zondag vervelen, ga ik dat ook doen :D

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:58

trouwens.. net een heerlijke appeltaart gemaakt (zit nu in de over) en wat ruikt die toch weer heerlijk!!! :9
Ook het deeg is helemaal op gegaan.. hmm.. had ik gister ook al zin in. Mijn moeder had het deeg al van te voren
gemaakt zodat het kon koelen in de koelkast zodat vandaag de taart mooi gemaakt kon worden.
Gister dus zelf nog een kleine portie deeg gemaakt om op te eten... hmm.. wat is dat toch lekker!!! :D

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:17

Ik heb vrijdag nog cupcakes gemaakt :D
Zal zo wel ff foto's plaatsen :D

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:19

Ik heb gisteren een choco/spuculaas tulband gemaakt. Had alleen meer bloem erin gedaan dus hij is wel droog. en er mocht ook wel meer suiker in.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 18:32

Ik heb eergisteren een rijsttaart gemaakt en al zeg ik het zelf, hij was heel erg yummie :9

Chernique schreef:
Gevulde speculaas:
http://www.youtube.com/watch?v=IzCLWrI3M1g
Hier wordt alles stap voor stap uitgelegd :)

500 g bloem
150 g bruine bastardsuiker
150 g gewone suiker
10 g speculaaskruiden (ik doe wat ietsjes meer, gewoon even het deeg proeven tot je het genoeg vind :P )
200 g boter (kamertemperatuur!)
sneufje zout
10 g bakpoeder
40 g melk
Ongeveer 500 g tot 1 kg spijs, maar net wat je lekker vind, als je het dikker of minder dik wilt maken :)
1 ei (of een half ei als je maar 500 g spijs gebruikt)
55 g garneeramandelen

*wijzig post*
Ohja tipje van mij..
Ik haalde het deeg uit de koeling (na 2 uur dus) en wilde het daarna meteen soepel uitrollen.. :+ nou dat ging dus niet en alles brokkelde uit elkaar
Maar het moet dus eerst weer op kamertemepratuur worden en eerst weer goed 'warm' kneden zodat het deeg weer soepel wordt

*wijzigt post nog een keer :P *
Je kan het ipv in een ovenschaal ook in een ronde taartvorm doen
Of een klein balletje rollen en dan platrollen, daarop de spijs doen en dan weer een klein rondje erop, dan heb je een klein gevuld speculaaskoekje :~

Ohja. hij zegt ook op het einde; ''Snijd de kantjes eraf, want die zijn droog'' Nou, die kan je ook gewoon opeten hoor, net zo lekker :)) :~

Wat is spijs en waar haal je dat? := Zal wel iets Nederlands zijn, want ik heb er echt nog nooit van gehoord :+

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:40

Van dr oetker heb je van dat spijs in pakjes ligt hier gewoon bij de C1000 :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 18:44

Maar ik woon in België :D En ik heb het hier echt nog nooit in de winkel gezien. Maar klinkt gewoon als een soort marsepein?

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:45

Ik meld zich hier ook! :-)
Ik hou ook erg van bakken, doe het nu wat minder vaak, want de oven doet het bij ons niet zo goed meer..

Ik heb pas nog appelflappen gemaakt :-) Ook erg makkelijk om te maken! Ga morgen de oven nog maar is proberen met nog wat appelflapjes, is wel lekker voor 'savonds.
Ik ga nu lekker rustig het topic door lezen voor meer leuke recepten. Wil nog meer recepten in een recepten boekje doen :-)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:55

Nog niet uitgeprobeerd, maar staat wel op het lijstje:

Bokkepootjestaart :Y)

Ingrediënten:
3 pakken bokkepootjes
3x 200 ml slagroom
Advocaat
Biscuitbodem
Suiker
evt. slagroomversteviger

Bereiding:
Snijdt de biscuitbodem doormidden (andere helft is niet nodig, maar deze kan je eventueel invriezen).
Klop de slagroom stijd (en vergeet niet om suiker toe te voegen aan de slagroom)
Smeer de bodem dun in met advocaat (je kan ook de slagroom met de advocaat mengen en de bodem hiermee in smeren)
Knip de bokkepootjes in stukjes, bewaar een deel van de bokkepootjes voor de bovenkant en meng de rest van de bokkepootjes door de slagroom. Verdeel dit mengsel over de bodem.
Strooi hierover de overgebleven bokkepootjes. Garneren met dunne sliertjes advocaat.

Klinkt wel lekker :Y) Helaas geen voorbeeldfoto oid, en heb 'm nog niet geprobeerd. Vindt het jammer dat er weinig inhoudsmaten in staan, beetje op gevoel doen dus. Ben benieuwd!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:02

Yasmine schreef:
Maar ik woon in België :D En ik heb het hier echt nog nooit in de winkel gezien. Maar klinkt gewoon als een soort marsepein?

Is het niet
Mmm amandelspijs is er ook
Misschien eens bij de echte bakker vragen?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:08

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:15

Ik ben niet zo goed in koken :Y)
Maar bakken vind ik echt heel leuk om te doen :D

Binnenkort maak ik weer een keer appeltaart. Iemand nog leuke ideeen voor een extra lekkere / bijzondere appeltaart??

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:24

Met noten erin?

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:30

Dat past ook goed bij het seizoen! Straks word het weer wat kouder natuurlijk!

Wat voor noten zal ik er dan bij kunnen voegen?
Amandelen, hazelnoten of van die lange ovale (bruinige) noten?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:40

Ik gooi altijd van alles in mijn baksels. Ik heb standaard hazelnoten, amandelen, walnoten en pecannoten in huis. Ik denk dat (een van) die sowieso wel lekker is/zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:43

Appeltaart met noten, cranberries of chocolade is heel erg lekker. Amandelspijs er door doen is ook altijd heel erg lekker :j

Yasmine: Spijs bestaat uit een andere verhouding amandelen en suiker dan marsepijn. Je kunt ook zelf spijs maken:
http://eten-en-drinken.infonu.nl/recept ... maken.html

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:20

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:01

Marijee schreef:
Als ik straks klaar ben met school, ga ik dit topic even lezen. Ondanks dat ik niet veel in de keuken sta ben ik gek op cake's, taarten en nog veel meer :9 Ik heb laatst samen met mijn moeder een appeltaart met puddingvulling gemaakt, super machtig maar wat was dat lekker! :9

gefeliciteerd ;)

enne heb je een recept, dat klinkt heeerlijk, en die bokkepootjestaart ook! kytha laat je even iets weten overt de verhoudingen zodra je hem hebt gemaakt? en biscuittaart, hoe maak je die?