Taarten Decoreren VIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashleey_

Re: Taarten Decoreren VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:07

Keekies zit in Eindhoven.. heb ik cupcakes bij versierd! Ook leuk!
En bij http://www.mijntaartjes.bakt.nl hier in zandoerle..
En was er nog 1 maar die kan ik niet vinden

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:20

wat een leuk topic! Ik ben haast de hele middag bezig geweest met het scannen van dit en vorige topics en ik ben geloof ik al verslaafd voor ik ben begonnen :P Morgen mn laatste twee examens en daarna 4 maanden vakantie en dus tijd om heerlijk te gaan oefenen.

Het liefste zou ik gelijk zo'n mooie grote taart maken, maar weet zeker dat dat de eerste keer niet gaat lukken, dus ga ik beginnen met zo'n bolletje als uit de OP.

Ik zat trouwens net te kijken op homebaked.nl, dat marsepein voordeel pakket leek me heel handig om mee te beginnen, maar dat is maar 250 gram en ik las hier dat je voor zo'n bolletje 300 gram nodig heb. Zou het als ik hem iets dunner rol ook lukken met 250 gram of word het dan minder mooi?

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:21

Je kunt hem wel met een klein beetje blank mixen, als je een voordeelmix kiest van 1 kilo blank en 4 of 5 kleuren 250 gram, word de kleur wel iets lichter

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:33

Ik vind juist dat felle zo leuk op die kleine taartjes, ik dacht eerst om twee van die paketten te bestellen, maar misschien lukt het me helemaal niet en vind ik het na 1 taartje niet meer leuk :=

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:38

Nou, ik heb net mijn cake bewonderd. Hij is mooi egaal bruin van kleur, en de bovenkant staat wel ietsje bol. Wel helemaal intact eruit gekomen en ietsje terug ingezakt. Maar hij ziet er zo wel heel mooi uit. Ik weet niet of hij lekker smaakt. Als ik straks hem in 3 stukken snijd, dan moet ik maar eens proeven als er een paar kruimeltjes af vallen.

Alleen... mijn vulling is nergens te krijgen :( De aardbeienmousse van Mona zit niet in hun assortiment. C1000 wel, maar daar is ie elke keer op als ik kom. Ik begin me lichtelijk zorgen te maken...

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:52

Scum schreef:
Nou, ik heb net mijn cake bewonderd. Hij is mooi egaal bruin van kleur, en de bovenkant staat wel ietsje bol. Wel helemaal intact eruit gekomen en ietsje terug ingezakt. Maar hij ziet er zo wel heel mooi uit. Ik weet niet of hij lekker smaakt. Als ik straks hem in 3 stukken snijd, dan moet ik maar eens proeven als er een paar kruimeltjes af vallen.

Alleen... mijn vulling is nergens te krijgen :( De aardbeienmousse van Mona zit niet in hun assortiment. C1000 wel, maar daar is ie elke keer op als ik kom. Ik begin me lichtelijk zorgen te maken...

Ik heb precies hetzelfde!
Heb vanmiddag maar de frambozenmouse gehaald omdat ik toch íets moest hebben.. ;(
Wel hadden ze nog bitterkoekjes, slagroom en nog wat rare smaakjes.. maar aardbei was nergens te vinden }:0

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:56

Had ik laatst ook, had ik nét te weinig voor twee taarten, en ze hebben hem altijd bij de emté, tót ik hem nodig had :(
Toen maar flink uitgesmeerd tot het net paste :')

Ik heb een vraagje, ik heb ganache gemaakt, op laten stijven en nu er overheen gegoten, maar hij wil niet echt opstijven helaas. Is er iets dat ik kan doen zodat hij wel steviger wordt? Ik hoop dat ie nog wel opdroogt op mn taartje, anders is het ook maar net niks :=

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:00

BrittKitt schreef:
Had ik laatst ook, had ik nét te weinig voor twee taarten, en ze hebben hem altijd bij de emté, tót ik hem nodig had :(
Toen maar flink uitgesmeerd tot het net paste :')

Ik heb een vraagje, ik heb ganache gemaakt, op laten stijven en nu er overheen gegoten, maar hij wil niet echt opstijven helaas. Is er iets dat ik kan doen zodat hij wel steviger wordt? Ik hoop dat ie nog wel opdroogt op mn taartje, anders is het ook maar net niks :=

Je ganache zit nu al over je taart toch?
Het blijft namelijk altijd een beetje ''plakkerig'', dus als je je vinger erop legt, laat je een vingerafdruk achter.. het is dus ook erg precies werken als je er nog marsepein op wilt doen, want als je het eenmaal erop legt, kan je het er niet afhalen zonder je ganache te beschadigen

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 22:20

@koenlover, 250 gram is wel voldoende hoor! Pas maar op want het is enorm verslavend ;) Voor je het weet is je bankrekenig leeg

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:30

Ik wil graag voor mijn verjaardagstaart butty cream gebruiken als 1 van de vullingen. Weten jullie toevallig hoe ik dit kan maken??

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 07:53

Wat is butty cream? Ik ken het niet.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 07:54

*krijgt er rare associaties bij := *

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 07:56

Hahhaa ik nu ook :+ bedankt :')

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:44

Meiden klein vraagje :D
Volgende week is het dan zover en ga ik voor mijn zoon aan de slag. Maar kan iemand mij vertellen hoeveel bc ik ongeveer nodig heb voor 2 dijkjes en afsmeren van 2 taartjes? Ik heb namelijk niet zo heel veel meer en anders moet ik alleen die gaan bestellen.

Ik wil trouwens vullen met een laag jam en een laag zwitserseroom. Dan hoef ik bij de eerste toch geen dijkje te maken?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:17

Ik zou wel een dijkje maken alleen al voor de zekerheid
Hoeghroot word de taart, ik had laats bij een 30 30 vierkant 3 pakjes roomboter en dan dan nog de suikerpoeder erbij, maar ik had wel maar 1 vulling, aardbei en slagroom

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:19

arans schreef:
ik moet binnenkort een taart voor mijn ooms verjaardag maken. het is een suprise party, en hij word 30. Alleen ik bedacht me laatst dat hij helemaal niet zo van marsepein houd. En hoewel hij er niets van af weet is het toch leuk als hij de taart ook lekker vind. Iemand enig idee wat voor taart ik kan maken? hij is btw ook schilder. Het is wel leuk om dat er ook in te verwerken.

gewoon fondant, evt omdat hij schilder is kun je een paar kleuren fondat samen kneden en dan uitrollen , dan krijg je zo'n marmer van verschillende kleuren effect

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:21

Ik doe 2 taarten van 24 cm.
Oh en wat voor een jam zou het lekkerst zijn :D

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:39

Bosvruchten of frambozen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:39

benangelique schreef:
...

wbt marsepein smelten, kleurstof erdoorheen en dan weer laten opstijven: geen succes. De marsepein wordt heel brokkelig en krijg je nooit meer goed gekneed.

Potverdorie, ik had toch zo gehoopt dat dit zou werken.
Nou ja, jammer, maar niks aan te doen :')

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:03

Ik heb net mijn 2 borsten gevuld met BBR. ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:16

Had Dr.Schumacher geen plek mee voor je? _O-

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:19

LetsgoKelly schreef:
Wat is butty cream? Ik ken het niet.

Lijkt op botercreme maar is net ff lekkerder (vind ik).
Heb het met een workshop gebruikt, maar kan nu nergens het recept vinden.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:27

MamaMiesje schreef:
Had Dr.Schumacher geen plek mee voor je? _O-

Ze staan nu in de koelkast zodat ze stijf worden. :+

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:32

Doe je de smoother over de marsepein heen of over de BC?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:36

over de marsepein :)