[HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:35

hmm.. Pizza! Laat ik dat maar niet doen :)

Ik denk dat ik vanavond maar wel zelf ga koken. En dan ga ik denk ik voor de Stoomgroenten, met 3 aardappelkroketjes en een stukje vis (witvis)

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:36

het niet snaaien gaat ook vaak goed als je gewoon niks in huis haalt. Helaas woon ik hier met 6 jongens in een huis en die eten allemaal grote hoeveelheden lekkers ( en halen dat dus ook allemaal in huis ).....

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:37

idinn schreef:
*komt ook eens kijken*

Zit jij niet zo snel vol, omdat jou maag gewoon niks gewend is qua normale hoeveelheden?

Ontbijt overslaan zou ik trouwens nooit doen, die heb je echt nodig om je stofwisseling op gang te brengen. Is goedemorgen fruitontbijt niet iets? Als ik laat ben of weinig tijd heb neem ik daar een glas van en daar red ik het wel mee samen met een tussendoortje tot de lunch. En ik at vroeger 6 boterhammen als ontbijt, dus zo'n glas moet dan wel flink vullen wil ik daarmee kunnen functioneren. Ow en voor de periode met 6 boterhammen kreeg ik ook echt niks naar binnen gepropt als ontbijt, dan zat ik aan de pap met veel moeite (toen waren er nog amper drinkontbijtdingen). Echt gewoon oefenen en je kan vanzelf normaal ontbijten, ben het levende bewijs :D

Dat zou heel goed kunnen hoor! Overigens heb ik nooit ontbeten dus dat probeer ik mezelf nu wel aan te leren :).
Dat fruitontbijt ga ik wel eens proberen, ben benieuwd of dat wat is :j.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:38

K_im: je hebt bij de AH van die verse pizza's en eentje is met geitenkaas en die heeft veel minder calorien dan de gemiddelde andere pizza ( geloof iets van 500 ), misschien een idee om eens te proberen?

Pantykous

Re: Wij gaan voor strak in ons badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:39

Geitenkaas is ook heel licht verteerbaar, sowieso beter. :)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:40

Ik ga 4 kazen pizza eten :9 (vrijdag = pizzadag ;p )
Vanochtend had ik een banaan mee naar stal willen nemen voor na mn rit, maar die was ik vergeten :\ ..
Misschien dat ik die vanmiddag neem ipv eierkoek, en die eierkoek naar vanavond verschuif !

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:44

Die ga ik onthouden! Ik eet nu tijdelijk even geen pizza meer omdat we 2 weken terug al pizza hadden gegeten, was toevallig in de aanbieding, enkel dan kopen we dat soort dingen. En waarschijnlijk eet ik ook minder van die pizza met geitenkaas, aangezien ik helemaal niet van geitenkaas hou :') . Maar toch, ik ga 'm onthouden!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:45

Ik lust geen geitenkaas, dus ga het ook niet eten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:46

Chantal___ schreef:
Dat fruitontbijt ga ik wel eens proberen, ben benieuwd of dat wat is :j.

Je hebt wel veel keuze hoor ... en ik vind ze niet allemaal lekker,heb nu hero fruitontbijt en dat vind ik dus niks.. teveel vezeldingen erin.
Dat drinkt gewoon niet lekker weg, Goedemorgen! (van optimel kan dat?) vind ik wel erg lekker en die hebben ze in handige kleine pakjes, maar ook gewoon in een groot pak. Het is dus even uitproberen welke je lekker vindt. Maar ik ben er erg blij mee, soms heb ik gewoon geen tijd om te ontbijten en dan neem ik daar een glas van, of ik koop kleine pakjes en neem die mee en drink die dan onderweg op (dat is wel meer als 1 glas maar ach, dat is dan ook gelijk mijn tussendoortje, want die krijg ik niet in 1x op)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:48

Maar gewoon optimeldrink, is dat ook als omntbijt te gebruiken?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:51

Ik vind van niet, is gewoon een glas dikke melk met een smaakje. Net als Vifit. :)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:52

Oh, is er van optimel ook fruitontbijd dan? Ik dacht dat die bedoeld werd :+.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:55

in de supermarkt heb je best veel verschillende soorten en smaken enz! gewoon proberen welke je lekker vind.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:56

Ja, ga ik doen :) Bedankt voor de tip in ieder geval.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:59

Ell_en schreef:
@ Barramundi: Ik vind je middageten wel erg mager...

Dat vond ik bij nader inzien dus ook, had alleen niet meer bij me. Lang leve de kantine waar ze heerlijke rauwkostsalade verkopen!! Tel die maar bij de lunch op dus :Y) En de soep van de kantine was ook behoorlijk gevuld, dus zit nu echt vol!

@sokje: dat van die geitenkaas wist ik niet, ik dacht juist dat dat een 'dikmaker' was. Ik vind geitenkaas heerlijk namelijk!!! Dat opent perspectieven!

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:00

Ik meld me ook. Ik weeg momenteel 78 kg, dus er moet toch 8/10 kg er af. (19 jaar, 1,68/1,70).

Zal eens alles doorlezen. Wat zijn jullie beste tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:01

Optimeldrink is meer richting een glas melk, je moet echt kijken naar drinkontbijt :j

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:03

Hmm, we hadden no aardbeien :9
Dus mn lunch zijn 3 vb + Aardbeien geworden :P

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:03

Barramundi schreef:
@sokje: dat van die geitenkaas wist ik niet, ik dacht juist dat dat een 'dikmaker' was. Ik vind geitenkaas heerlijk namelijk!!! Dat opent perspectieven!

Het blijft natuurlijk wel kaas he. :D Maar het is minder vet en veel lichter verteerbaar als gewone hollandse kaas. :)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:06

patries, lekkere lunch heb jij zeg water loopt me al in de mond. :9

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:07

helaas is hier in de supermarkt aan light kaas zeer weinig keuze! en aangezien ik vegetarisch ben heb ik toch vaak volle kaas op mn brood zitten... zal volgende week in nl eens even wat kaas inslaan!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:08

Ik eet echt bijna geen kaas :=
Hou niet van de gezonde magere kazen, en hou er niet van als het gaat broeien ;p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:12

30+ kaas is toch ook al veel minder vet? Al moet ik zeggen, soms heb ik die, omdat 'mijn' kaas thuis dan op is... maar ik vind dat echt 3x niks.
Heb veel liever gewoon 48+ kaas.. snap niet dat mijn ouders die 30+ kaas blijven eten haha.

Ik vind sowieso iets op brood meenemen dat dat snel vies wordt.. tegenwoordig sleep ik losse crackers en een blikje leverpastei heen en weer naar m'n werk. Bevalt me prima, alleen krijg allemaal gezeur waarom ik wil afvallen... uh dat doe ik niet? Ik vind het A) gewoon lekker B) ik heb er genoeg aan C) dat teveel vreten ben ik gewoon helemaal zat en D) ik vind crackers op het moment gewoon lekkerder dan brood, maar op de 1 of andere manier wil dat niet aankomen bij sommige mensen :(

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:14

Hallo iedereen.
Mag ik mij ook melden?
Mijn vriend en ik zijn net terug van vakantie en hebben beiden besloten dat we wat aan de lijn willen doen. We zijn nu een weekje bezig.

Mijn naam: Esther.
Lengte: 1.67 m.
Gewicht: 73 kg (moet me nog even recent wegen).
Wil graag afvallen: +/- 10 kg.

Nog meer dat jullie willen weten? Oja, wat ik zoal op een dag eet.

Ontbijt om 6.30: 1 Bruin broodje met pindakaas of jam of hagelslag met 1 glas optimel.
Tussendoortje om 10.00: Pakje sultanakoekjes of een mueslireep.
Lunch om 12.00: 2 bruine broodjes met vleesbeleg en een kopje cup a soup en 1 glas optimel.
Tussendoortje om 15.00: fruit, meestal een appel of 2 mandarijntjes.
Avondeten om 18.00: Meestal aarappels groente en vlees of pasta.

Daarnaast probeer ik niks te eten maar af en toe heb ik in de namiddag wat trek en dan neem ik bijv. een eierkoek.
En ik probeer minimaal aan een half uur beweging per dag te komen maar meestal is dat wel meer.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:15

ik vind kaas juist heerlijk! heb gelukkig om de hoek een winkeltje gevonden die ook lekkere geimporteerde kazen heeft! ( helaas wel flink aan de prijs maar dat moet je er maar voor over hebben ) het alternatief is namelijk van die voorverpakte plakjes wat niet eens echt op kaas lijkt...