Sinds enkele dagen ook een paprikaplant erbij, zitten echt mega paprika's aan.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bromfiets schreef:Ranna: Is dat groot, of kan je dat ook op kleine schaal doen? Klinkt erg makkelijk
SaNNeS88 schreef:weten jullie een website waar je zaadjes kan bestellen?
Havanna schreef:ik bestel vaak mijn bloemen en zaden bij bakker-hillegom.nl
daar hebben ze ook van die zaailinten en matjes super handig!
ranna schreef:Een aantal jaren terug hebben we walnootbomen geplant. Vorig jaar 2 appelbomen, dit jaar een kersenboom en een perzikboom maar helaas zijn perzikbomen erg gevoelig voor krulziekte *(&^%$%@#%$#& Moet ik aan denken dat ik hem volgend jaar in februari daar al tegen behandel.
Ik wil nu nog graag een peren- en een pruimenboom.
Verder heb ik allerlei soorten bessen geplant. Ben heel benieuwd wat dat gaat worden komende jaren.
Oja, in mijn moestuin staat ook een kiwiplant. Ben ik ook heel benieuwd naar. Hij groeit wel heel goed en lijkt het naar z'n zin te hebben en ik hoop maar dat dat resulteert in lekkere kiwi's.
Heb je de sla nu pas naar buiten gedaan bromfiets?
Ga je de grond nu ook met organisch spul bedekken?
ranna schreef:@Missnynke, mijn man heeft me verrast met een kiwihuwelijk![]()
Dat zijn een mannelijke en vrouwelijke kiwiplant in 1 pot, jaja, hoe verzinnen ze het.
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat een zelfbestuivende kiwi hele kleine en heule zuuuure vruchten geeft, brrrrr.
De perzikboom zit vol vruchten maar heb er op advies een aantal takken afgehaald zodat de boom zijn krachten kan sparen om door de krulziekte heen te groeien.
Hij moet de krulziekte al in zich hebben gehad toen ik hem kocht maar ja, toen was er nog niets aan te zien. Heb wel gelezen dat de bomen, als je ze niet helpt, kunnen afsterven aan de gomziekte omdat ze zo verzwakken. Ga hem dan volgende februari ook alvast bespuiten met vitaal zodat hij meer weerstand krijgt.
De bessen zijn door de vogels met rust gelaten. De kruisbessen zijn onderweg. Die mogen ze trouwens wel opeten want ik vind er niet veel aan - haha. Mijn tomaten hangen al in touwtjes en doen flink hun best en mijn komkommerplanten groeien ook voor wat ze waard zijn. Er komen veel komkommers aan. De grootste is nu zo'n pak-em-beet 20cm lang - 't is net echt
bromfiets schreef:Ik heb mijn kiwi idd bij de aldi gekocht en daar staat alleen kiwi opHet wordt dus gewoon afwachten tot hij of zij bloemen krijgt...
Bij ons zijn de meeste bessen door de vogels ingepikt en in de kruisbessen zit een of andere ziekte, alle bessen zijn al rot voor ze rijp zijn