Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sizzy

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 10:53

Ik ga zo even ontbijten, daarna allerlei laatste dingen voor de vakantie regelen.

als het goed is vertrekken we morgennacht/maandagochtend naar Italie
We overnachten een keertje in Zwitserland om dan de volgende dag weer door te rijden.

Vind het wel erg spannend, ben nog nooit zo met de auto op vakantie geweest (alleen met vriendje, met de auto van m'n moeder). Zie al allerlei rampscenario's voor me met de auto

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:40

Komt vast wel goed, Sizzy!
Lijkt me wel heel gaaf, Italië

Ik heb ontbeten met 1 volkorenboterham kipfilet, en net geluncht met 2 volkorenboterhammen kipfilet

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 14:01

Ja mij ook Komt vast allemaal ook wel goed, maar vind het wel spannend

Uhmm...ik heb gelunched/ontbeten met drie wasa lichtgewicht krackers met kipfilet en smeerkaas 20+ en 1 bruine boterham met appelstroop.

Daarnet heb ik een nectarine op

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 16:06

Macario schreef:
Misschien dat je iets bent met de tip die ik een aantal jaren terug gekregen heb... (ik heb van kinds af aan al altijd erge last van maag/darmen gehad en ik heb alle mogelijke onderzoeken al gehad... maar er werd steeds niets gevonden).
Ik heb de tip gekregen om op te schrijven wat ik eet (tijdstip + wat je eet) en om op te schrijven wanneer ik last had van maag/darmen (tijdstip). En zo ben ik er dan samen met een diëtiste achter gekomen waardoor de klachten kwam (puur door het eten dus). En nu heb ik nog maar zelden klachten omdat ik weet welke dingen ik moet laten...

Alles opschrijven heb ik een tijdje gedaan, maar werd er toen nog niet veel wijzer van. Want de ene periode ben ik gewoon soms een week achter elkaar beroerd, en dan weer een paar weekjes wat minder. Maar misschien dat ik wel weer begin met alles opschrijven.
Wel bedankt voor de tip, want het kan soms wel wat opleveren idd.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 16:28

Italië, gaaf! Veel plezier alvast!

Hihi, ik herinner me nog de laatste keer dat we pizza gingen maken... Er kwam een soort brouwsel uit dat alleen geschikt was voor bejaarden met kunsttanden (heel zacht dus ). Maar goed, 'k zal het er nog maar eens op wagen

Heb eigenlijk te weinig gegeten vandaag, maar ben ook pas sinds 12u op eigenlijk. Ontbeten met havermoutpap en een glas vruchtensap, en een krentenbol met kaas was m'n lunch.
Net nog een ontbijtkoekje met boter gegeten en een toastje met pindakaas.

Vanavond eten we bakbami oid, geen idee wat 't is, maar 't zal vast lekker zijn

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 17:56

Veel plezier Sizzy

Ik heb vandaag beetje rommelig dag, was mee op wedstrijd en al om kwart voor 6 op maar goed dit heb ik gegeten vandaag:

Ontbijt:
Best veel yoghurt met vanille vla en muesli.
2 plakjes ontbijtkoek met boter.

tussendoor een appel

toen een broodje gezond ( helaas wel een wit pistoletje, maar zat verder geen saus op ofzo)

toen een vita nog wat reep met pruimen smaak? Beetje net zoiets als liga heeft met appel

Toen paar patatjes meegegeten van iemand.

En net een volkorenkadetje met appelstroop en half kipfilet en nog een appel.

Nou lekker rommelig enzo dus, maar ja, normaal ben ik ook eigenlijk niet zo vroeg uit mn bed opzich
Maar opzich volgens mij niet veel raars of echt teveel gegeten vind ik.

Macario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 17:58

Ik heb weer veel te veel gegeten vandaag

's ochtends 2 boterhammen
tussen de middag 2 koeken en een croissantje
later op de middag nog sultana..
Zucht.. Dit is gewoon niet voor mij weggelegd denk ik.

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 18:03

Te veel heb je niet gegeten hoor... alleen de verkeerde dingen misschien... En dan nog, een keertje mag het al eens wat minder gaan hoor...

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 18:04

Gewoon volhouden, hoe minder suiker je eet hoe minder trek je erin krijgt!
Niet opgeven na een keertje de fout in zijn gegaan, of 2 keer of 3 keer Volgens mij heeft het bij mij wel bijna 3/4 jaar geduurd voor ik echt echt echt volhield (en nog gaat het af en toe andere kant op dan die ik wil )
Komt goed

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 18:25

Die pizza met 50% minder vet is die trouwens lekker?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 18:33

Ja, ik proefde er eigenlijk niks anders aan Alleen ze hadden helaas mijn favoriete pizza niet, dus ik kon niet vergelijken.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 18:52

Welke smaken hebben ze dan?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:10

WHAAAAAAAAAA
Ik ben net voor de aller allerlaatste keer op mijn sportschool geweest en mijn resultaten na de laatste meting (7 juni): -1 inch op mijn middel, -1 op mijn heup, -2(!) op mijn bovenarm en -0,5 op mijn bovenbenen. En 1 ich is 2,5 centimeter. Mijn vetpercentage zit inmiddels op 20.3% en is dus vanaf 25.8%(twee maanden terug) naar 4,5% gezakt. Mijn weegschaal is niets gezakt; dus dat betekent dat ik 8,5lbs kwijt geraakt ben aan vet en bijgetraind heb in spier

Me is super happy.
Nog nooit zo heerlijk gegeten, ruime keus gehad, en plezier gehad in sport; en dat met betere resultaten dan ik ooit gehaald heb! Joehoe!!!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:12

Thanks allemaal

Hier wordt het chinees vanavond helaas, maar goed beter dan pizza of patat denk ik maar

Ziet er goed uit Laura! Alvast een goede reis terug! Wanneer vertrek je precies?

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:16

Goed hoor Laura

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 20:04

hallo, ik wil ook al heel lang afvallen maar dan heb ik 1 keer wat fouts gegeten... weeg ik weer wat zwaarder en geef ik het weer op... *schaam* en nu zit onze weegschaal zonder batterijen dus kan ik t even niet bijhouden.. ik start morgen met streng dieeten

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 20:14

Tjee, dat zijn nogal wat centimeters, Laura! Super hoor

Alvast veel plezier op vakantie, Sizzy!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 21:34

Ik wil ook wat afvallen... 10 kilo Dus ga maandag direct beginnen! (dinsdag nog even iets zondigen want dan ben ik jarig )

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:14

Wat is dat toch met die cashewnootjes? op een of andere manier word ik altijd naar die zak toegetrokken

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:22

Heb ik dus nooit last van!

Nee echt serieus niet
Wel naar andere dingen, maar nooit naar cashewnootjes

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:42

Ze zijn ook erg lekker, net als walnoten

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:02

Hey, zit zo nu en dan ook mee te lezen maar wil nu ook even reageren.
Ik probeer steeds vaker bezig te zijn met gezond eten. Ik ben niet te zwaar maar ik ben wel zwaarder dan vorig jaar en daar ben ik niet blij mee! (vorig jaar was ik ook wel redelijk aan de dunne kant maar toch tja, ik weet hoe dat was en nu ben ik dus niet tevreden met hoe ik er nu uit zie)
Dus graag zou ik er wel een paar kilotjes af willen (maar niet meer anders is dat niet echt gezond) maar zou dat door een gezond eet-patroon willen bereiken. Maar dat is het probleem eigenlijk. Ik woon op kamers en daar moet het wel lukken want dan kan ik het zelf beslissen maar nu ben ik met de vakantie bij mijn ouders en daar zou ik graag veel willen veranderen aan het eet-patroon maar dat lukt niet omdat mn broertje niet van gezonde dingen houd en het liefst elke dag friet eet (maar graad mager is) en mn moeder niet van snoep af kan blijven
We eten elke vrijdag friet maar dat wil ik niet en probeer iets anders te eten maar dat is er gewoon vaak niet! Dan vraag ik of ze misschien op een donderdag (dan ben ik er vaak niet) friet kunnen eten maar dan wordt mn broertje boos (puber)
Ook wordt er voor de zondag vaak niets gekocht en komt mn moeder altijd met Sate?? aanzetten wat ik dus niet wil dan.

Het is dus voor mij lastig om gezond te kunnen eten omdat andere dat tegen gaan. Maar verder komt ook dat ik zowat altijd trek heb in iets. Dat mag best iets gezonds zijn maar ik eet dus echt wel veel en als ik zie wat jullie eten zou ik dat niet volhouden.

Als ik bij mn ontbijt minder dan 3 boterhammen eet dan voel ik me al snel heel erg flauw.
Mijn vraag aan jullie is dus ook eigenlijk, wat zijn dingen die je goed kunt eten de hele dag door wat je vol laat zitten maar waar weinig calorieen in zitten? Ik eet nu vaak een flink stuk komkommer. Ook een appel wil wel helpen want dan eet ik de eerst komende tijd niet en natuurlijk mijn verzorgpony (waar geen eten in de buurt is) helpt

Ik heb nu bijvoorbeels alweer trek (honger kan ik het niet noemen zo een uurtje na mn ontbijt) maar ja om nu alweer te gaan eten :S

(hoop dat er iets begrijpbaar is aan mijn bericht en iedereen die bezig is succes!)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 13:27

Ik heb net gelunched/ontbeten met een bruine boterham met banaan en beetje suiker en drie wasa lichtgewicht krackers met smeerkaas 20+ en kipfilet

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:36

Ik ben door een paar dingen eerder terug gekomen van vakantie, geen water in st. tropez, toen doorgereden naar italie maar daar was niet zo heel veel aan, wel lekker maar een week was genoeg, dus ik ben weer thuis En uhm, morgen ben ik thuis (nu bij mjin vriend) en ik ben erg bang voor de weegschaal.
Ik heb daar echt voluit witte broodjes gegeten met boter en vruchtenhagel, chocopasta, sandwichspread enzo
Ijsjes, ook af en toe chips.. Koekjes en lekkere broodjes gingen er ook in..
Nouja, ik heb er van genoten, kan nu weer normaal beginnen. Ben benieuwd hoeveel de weegschaal morgen aan geeft.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:36

Ooh en Sizzy, veel plezier in Italie Het is lekker warm! En wij zaten nog niet eens op de warmste plek.