Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:09

Welkom Unseen, leuk!

Wat voor restaurant zoek je SwanHeart? Buffet, pizza, fastfood, oriëntaals? En welk stadsdeel? Dan kan ik gerichte tips geven :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:53

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:08

batje schreef:
Welkom Unseen, leuk!

Wat voor restaurant zoek je SwanHeart? Buffet, pizza, fastfood, oriëntaals? En welk stadsdeel? Dan kan ik gerichte tips geven :)

Stadsdeel maakt opzich niet heel erg uit, zolang het niet in Noord is. Belangrijk is dat het verkeer er niet zo chaotisch is als in de binnenstad, aangezien een vriendin van me met de scooter moet komen en ze liever niet door het centrum rijdt. Stijl maakt verder niet uit, we vinden bijna alles wel lekker!

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:54

Voor mensen die nog een (goed onderbouwde) review van what the health willen lezen: https://vegetus.nl/what-the-health-review/.

Ik denk uberhaupt dat het gezondheidsargument niet echt een goed argument is voor veganisme. Je kan ook prima gezond leven als je (met mate) dierlijke producten eet. Het ethisch argument is veel sterker (en zou in mijn ogen genoeg moeten zijn).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:03

Bij mij telt ook enkel het ethische. Zelfs als ik 10 jaar korter leef is het Ok.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:05

poes schreef:
Bij mij telt ook enkel het ethische. Zelfs als ik 10 jaar korter leef is het Ok.

Ik at al behoorlijk gezond, maar nu ik vegan eet is mijn CVS en fibromyalgie zo goed als verdwenen.
Het ethische is voor mij dus gewoon een mooie bonus :Y)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:14

PlantsTho schreef:
Voor mensen die nog een (goed onderbouwde) review van what the health willen lezen: https://vegetus.nl/what-the-health-review/.

Ik denk uberhaupt dat het gezondheidsargument niet echt een goed argument is voor veganisme. Je kan ook prima gezond leven als je (met mate) dierlijke producten eet. Het ethisch argument is veel sterker (en zou in mijn ogen genoeg moeten zijn).

Ook een mooie review wat mij betreft _/-\o_

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 19:18

Sterke review inderdaad! Nu ben ik wel benieuwd naar de film! :D

En nu begin ik ook langzaam te begrijpen waar de 'kriebels' bij sommige mensen vandaan komen als het over The Green Happiness bijvoorbeeld gaat. Zij doen wellicht een beetje dezelfde onwaarheden de wereld in helpen. Het is goed om zelf helder na te blijven denken. :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 19:28

Vond het ook wel een goede duidelijke review.

Vandaag liep mijn zoontje tegen een behoorlijk gewetens probleem aan. Bij de vakantie speelweek werd met eieren gegooid bij een spel... hij vond dat zo erg, zo'n verspilling. Hij komt altijd super blij thuis na een speelweek dag maar was nu helemaal verdrietig. Hij had er wel met de begeleiders over gepraat en ze gaven hem wel gelijk. Ze zouden er volgende keer meer over nadenken met het verzinnen van spellen. Maar vond het zo sneu voor hem.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:28

Wat sneu zeg,weet dat ik vroeger daarom ook eens verdrietig thuis kwam.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:00

PlantsTho schreef:

Je moet bij al dat soort docu's ook gewoon je gezonde verstand gebruiken en niet alles voor zoete koek aannemen. En inderdaad, even zelf onderzoek doen en je komt vaak al tot andere conclusies.

En daarbij ook vooral doen waar je je zelf goed bij voelt. Ik probeer zo veel mogelijk vegan te eten, maar als ik af en toe zondig bij een taartje met room/melkproducten ga ik ook echt niet direct dood.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:02

Daar zou ik ook niet blij van worden, zelfs als ben je niet vega(n). Gewoon verspilling van voedsel. Maarja, eieren, vooral die in hele grote verpakkingen, kosten gewoon zo weinig. Crimineel bijna.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:20

Wat dapper van je kleine man om er wat van te zeggen!

Net noodles met Hoisin gemaakt van bosh. Wat lekker :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 21:42

Pfoe wat een lange review, binnenkort eens tijd voor vrij maken om te lezen. Klinkt interessant.
Voor mij en mijn vriend is het echt vooral de gezondheid en milieu om veganistisch te eten. Als eieren nu gezond bleken te zijn dan zou ik gewoon weer volop eieren gaan eten, en zelfde geldt voor zuivel en zelfs vis. Vlees dan weer niet. Maar voor ons is toch echt wel duidelijk dat dierlijke producten niet goed zijn voor ons lichaam. Ik heb veel minder huidproblemen, meer energie, herstel enorm snel na inspanning, betere conditie, stabielere bloeddruk en hartslag.. en dat hoor ik van veel mensen. Een vriend van mijn vriend doet serieus trainen voor oa triatlons en is echt puur voor zijn gezondheid vegan gaan eten en merkt dezelfde verschillen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 00:31

SwanHeart, ik zou dan naar West gaan, vegan junk food bar, meatless district, richting Museumplein dutch weed burger bar, naast het Museumplein zit ook een raw food café met geweldige taarten. Op de Overtoon zit ook een Indonesisch restaurant met optie voor vegan rijsttafel en bij een Etiopisch restaurant ( paar lekkere in west) kan je altijd goed vegan eten.

Wij zitten nu in Portugal. Iets lastiger, maar hier is het ook wel te doen. Hebben gelukkig geen ontbijt bijgeboekt, dus net muesli en havermelk gekocht, maar vanochtend wel in het hotel ontbeten. Was echt letterlijk alleen droog brood voor mij :') . En dat voor 11 euro. -O-

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:38

8nnemiek schreef:
Pfoe wat een lange review, binnenkort eens tijd voor vrij maken om te lezen. Klinkt interessant.
Voor mij en mijn vriend is het echt vooral de gezondheid en milieu om veganistisch te eten. Als eieren nu gezond bleken te zijn dan zou ik gewoon weer volop eieren gaan eten, en zelfde geldt voor zuivel en zelfs vis. Vlees dan weer niet. Maar voor ons is toch echt wel duidelijk dat dierlijke producten niet goed zijn voor ons lichaam. Ik heb veel minder huidproblemen, meer energie, herstel enorm snel na inspanning, betere conditie, stabielere bloeddruk en hartslag.. en dat hoor ik van veel mensen. Een vriend van mijn vriend doet serieus trainen voor oa triatlons en is echt puur voor zijn gezondheid vegan gaan eten en merkt dezelfde verschillen.

Dan neem ik aan dat je jezelf geen veganist noemt? :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 20:15

Nee, ik zeg meestal dat ik zo veel mogelijk plantaardig eet, of ik noem mezelf gewoon vegetariër.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:26

Maakt je beweegreden uit in hoe je jezelf mag noemen dan?

Ik zeg dat ik vegan eet, veganist ben ik denk ik niet want ik let totaal niet op wat ik aan dierlijke niet-etenswaren koop :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 21:45

Echt veganist ben je inderdaad alleen als je ook geen dierlijke producten draagt en gebruikt.. Geen leer, geen wol..
De reden maakt niet uit lijkt me.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:56

Ik word erg moe van het gezever rond wat je jezelf nu wel of niet mag noemen. Ik word ook heel moe van de meeste vegan discussies. Ik snap best wel dat veel mensen vegetariërs of vegans een 'zeur' vinden.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:02

Vind ik zelf soms ook.
Kun je je aan 2 kanten verdedigen, de vleeskant en de vegakant. :')

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:10

Tja, ik vind het wel belangrijk in dieet-situaties eigenlijk. Iemand had zich als vegetariër opgegeven voor een groepsreis door Thailand, terwijl ze pescotariër was. Dat had ze zoveel moeite kunnen schelen, want in veel dingen zat enkel vis. Zoals veel groenten die met oestersaus werden bereid, wat ze dus wel at. Ze hadden voor haar niks speciaals hoeven maken als ze dat gewoon had doorgegeven.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 22:11

Ik snap ook niet dat mensen zo veel waarde hechten aan een labeltje.. Zowel vleeseters als veganisten zie ik regelmatig vingertjes wijzen.. dit mag niet, dat kan niet, sommigen lijken het hun plicht te vinden om mensen op hun fouten te wijzen.
Ik snap het tot op een bepaald punt.. als je in een restaurant een vegetarisch menu vraagt en je krijgt de viskaart voorgeschoteld, dat is vervelend.. maar verder, leven en laten leven, toch? Als iemand zich veganist wil noemen en toch op leren schoenen rondloopt, of eens een stukje vlees mee eet bij een etentje, dan ligt ik daar niet wakker van.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:20

Precies :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 08:23

Over een paar weken komt is de volgende paardenshow voor mij, een EK waar 3 Amerikaanse jury's bij zijn. Nu is 1 van hen een bekende voor mij, maar dat is ook zo'n echte traditionele Amerikaan. Verheug me nu al op de gesprekken met hem over veehouderij, ethiek en de gezondheids aspecten van vega eten := . Vooral zaterdag avond als ik met ze uit eten ga. Denk dat ik nog maar een paar van die docu's ga kijken om de Engelse bewoordingen om uit te leggen waarom ik deze keuze maak op te frissen :') .