Pfoe echt flink spierpijn van die vaccinatie gister. Zou daar een eiwit shake ook tegen kunnen helpen? heb er 1 nog een liggen van de B&F die ik gratis kreeg. Wel meegedaan met CC. kracht oefeningen met gewichten boven mijn hoofd vervangen door alternatieve oefeningen bij CC.
O: 50 gr havermout/melk/lijnzaad L: 2 plakken roggebrood, 1 tomaat, gestoomde champignon en 1 groene paprika, houmous en 1 gekookt ei T: Peer A: 2 volkoren wraps met 1 zakje Tuna west (85 gr), 20 gr zongedroogde tomaat, 35 gr witte kaas, mengsel met tomaat, gele/rode paprika, augurk, zilveruitjes en houmous T: 150 gr magere kwark, Warm uit de oven: 1 appel, 20 gr ongez. noten, 20 gr rozijntjes, kaneel en 1 tl honing B: 1 uur CC, 1,5 uur fietsen
Hier een niet zo mooi dagje omdat we vandaag restjes opeten. Hoewel, het is eigenlijk prima zo.
O: Pannenkoek van 2 eieren, scheut rijstmelk en 1 scoop whey. Belegd met 100 g kwark, 120 g magere appelyoghurt en 1 peer T: Hand pistachenootjes, plak zelfgemaakte appelcake; 2 x thee; 1 x vers fruitsap met vitamientjes B: Naar de paarden toe L (laat): 60 g gegrild brood met knoflook, olijfolie, komkommer, tomaat, kruiden A: Zelfgesneden frietjes met saus van veggieballetjes, veel kruiden, Leffe; cherrytomaatjes met basilicum, warme bietjes, ketchup T: Mandarijntjes, blauwe bessen
Gister O smoothie van bleekselderij banaan en boerenkool. T rijstwafel met avocado L bleekselderij met tonijn, komkommer, koriander en citroensap. T: twee speldkackers met pindakaas. À: uit eten geweest met de nodige wijntjes.
Vandaag O: smoothie van boerenkool, bleekselderij en appel. ( nu ben ik wel klaar met de boerenkool in de smoothie) T 2 rijstewafels met halve avocado L: salade van rucola, halve avocado en parmaham. T: speltkrackers met pindakaas en een banaan. À: viscurry met wortels en bleekselderij.
O: 250g magere kwark met peer, banaan en havermout T: - L: 4 vk crackers met hummus en komkommer T: banaan A: kom pompoensoep met pompoenpitbrood, glas rode wijn
O: 50 gr havermout, 55 gr blauwe bessen, 12 gr pb2, 15 gr pindapasta, plak banaancake T: plak banaan cake, mandarijn, plak kipfilet L: 200 gr kwark, 15 gr whey, 20 gr granola, mandarijn, speltwafel, 2 plakken kipfilet T1: 160 gr appel, half plak ontbijtkoek T2: Half plak rozijnenbrood, paar plakjes geitenkaas A: salade met gegrilde groenten, 3 eiwitten, 150 gr kwark, 20 gr granola T: Ga ik niet bijhouden haha, gok iets van veel nootjes en lekkers
O: yoghurt met muesli en lijnzaad L: hard bruin broodje met een kant kaas en komkommer en de ander rookvlees en komkommer. Vk boterham met pindakaas en een banaan. T: 3 mandarijnen A: Chinese kool, ui, tonijn, noodles en wat teriyaki saus T: bakje magere yoghurt met een appel
B: 14km fietsen en twee paarden gereden
Blij met mijn lijstje zo, had nog wat honger na avondeten dus bijna gelijk nog de yoghurt gepakt
Dank je dames In mijn hoofd klonk het maar 'fout' door de frietjes, maar daar is op tijd en stond natuurlijk niets mis mee. Haha Horse, ik mag dan ook niet bewegen, dus ik heb niet veel honger
Horse_xx
Geplaatst: 15-11-14 21:38
Vond ze juist wel weer healthy lijken door het 'zelfsnijden'
Dani_
Geplaatst: 15-11-14 21:56
O: havermoutpap met amandelmelk, banaan, cacao nibs, rozijntjes en fivespice T: paar dadels gevuld met roomkaas L: salade van botersla, bleekselderij, geraspte knolselderij, peer, rode druiven, amandelen, homemade frambozendressing T: blokje chocolade (en het blokje werd later de hele reep! ) A: versgemaakte wortelsoep en salade van veldsla, rode biet, parmezaan, zonnebloempitten, walnootolie en balsamico T: drie pepernoten
D: 1,5 l water, 1 gr thee B: paarden verzorgen, paard bekappen, 45 min wandelen
Zo gezond als dubbel gefrituurde aardappelen maar kunnen zijn Horse
Hihi lekker Dani, chocolade! Hoe maak jij je frambozendressing?
Uitgebreid ontbijt: 3 flensjes van 2 eieren, 1 el bloem, 1 scoop whey, rijstmelk + bakboter. Belegd met magere kaas exotische vruchten (Aldi), 100 g kwark, hand blauwe besjes, hand aardbeien, hand druifjes, én een toefje slagroom + 2 grote mokken muntthee L: 60 g brood met omelet van 1 ei en wat smeerkaas; restje tomatensalade T: Mandarijntjes A: Flink bord tagliatelle met tomatensaus van aubergines, feta en olijven (kruiden, knoflook, rode vermout) B: Naar de paarden toe (tegenwoordig is dat op een hooibaal zitten kijken hoe vriendje alles doet ), stretchen en een uur lang mijn voeten in en uit een ijsbad dippen. Zucht.
Dani_
Geplaatst: 16-11-14 15:28
Bhriseis schreef:
Hihi lekker Dani, chocolade! Hoe maak jij je frambozendressing?
Met olijfolie, azijn, rozemarijn, peper en zout in de blender
O: 50 gr havermout/lijnzaad/melk L: 3 speltboterhammen met pindapasta en 1 banaan in het tosti ijzer T: Zelfgemaakte preisoep, stuk komkommer A: 2 boekweit pannekoeken met kipfilet, champignons, witte kaas en tomaat met italiaanse kruiden T: 150 gr magere kwark + warme appel uit de oven/kaneel + wat rozijntjes B: Weinig! Met de auto naar het werk
Beetje een mager dagje, heb al een paar dagen wat last van mijn maag. Dus bewust geen fruit en rauwkost, daar kan mijn maag niet zo goed tegen.
O: Drie kackers met jam. L: 3 verse boterhammen met pindakaas. T: bakje yoghurt. A: Linzen-aardappel ovenschotel met doperwtjes en tomatenblokjes. T: Warm soja-toetje.
B: 6 km wandelen waarvan 4,5 met boodschappen of wasgoed.
O: magere yoghurt met muesli en lijnzaad T: banaan L: 4 kleine sneetjes meergranen brood. 2x kaas, 1x rookvlees en 1x pindakaas. Gekookt eitje T: appel A: twee kippendrumsticks, sla met tomaat en zelfgemaakte honing mosterd dressing, klein beetje gekookte aardappels T: 2 mandarijntjes
B: 5 uur horeca werk
Verder dalijk waarschijnlijk nog wat wijntjes op een verjaardag
NeverGiveUp
Geplaatst: 16-11-14 21:01
O - 2 speltbroodjes hummus+tomaat / 1 rijstwafel pindakaas L - Bak havermout, ongezoete sojamelk, lijnzaad, 2 dadels, kaneel, drupje honing, frambozen en blauwe bessen T - Hand witte druiven / 1 volkoren beschuit, beetje kaas, tomaat, ui en 1 gekookt eitje A - Paar krieltjes / ijsbergsla, ui, tomaat, beetje yoghurt / worstje met een beetje hummus / stukjes perzik T - 2 rijstwafels pure hagelslag
B - Amper D - Water, thee
danoesje
Geplaatst: 16-11-14 21:06
na twee weken vakantie en een avondje sushi eten nu weer in het gareel!
o: 1.5 afbakbroodje met kaas en roerei met bruschetta-kruiden. Halve banaan en halve appel. t: worteltjes met pompoenhoumous l: geen, was erg laat ontbijt. Wel een handje pistachenootjes en 2 stuks gedroogd fruit. a: soep van erwtjes, broccoli en zoete aardappel met ham en griekse yoghurt. Dank Bhri, voor je recept. Heb hem een beetje aangepast maar hij is erg lekker! Een paar happen volkorenpasta met veel champignons, ham en beetje roomkaas en grana pardano. bakje griekse yoghurt met moerbeien en honing.
Phormicola mag ik vragen wat jouw eet window precies is? Pas gelezen dat vrouwen korter window moeten hebben dan mannen ivm ongunstige hormoonafgifte blabla..
O: 250g magere kwark met blauwe bessen, aardbeien en havermout T: - L: pompoensoep met pompoenpitbrood + hummus T: - A: nachos met creme fraiche, guacamole en kaas, glas wijn T: warme choco van havermelk met 3 stukjes 72% choc
B: 40 min paardrijden
Dani_
Geplaatst: 17-11-14 00:11
O: gr smoothie spinazie, appel, sinaasappel, banaan, water en maca T: twee gebakken eitjes L: salade van gemengde sla, rode biet, bleekselderij, pijnboompitten, sjalot, balsamico, walnootolie T: schaaltje paprikachips A: courgettespaghetti met verse tomatensaus, verse kruiden, extra cherrytomaatjes, kipfilet, ui en knoflook T: twee speltbeschuitjes met notenpasta, handje amandelen
Heel slecht weekend gehad.. vandaag weer verder O: 200 ml ongezoete amandelmelk, 6 el havermout, 1 appel en kaneel + kopje koffie met koffiemelk en kop thee T: cappuccino, banaan L: wrap met falafel (ah to go) + soepje (schoolkantine)? T: sesamcrunch (zonnatura) A: heekfilet met noedels en groente T; schaaltje daniokwark
O: Smoothie met aardbeien yoghurt en melk, speltcracker met notenboter L: 2 meergranen broodjes met tomaat, advocado en brie T: Stukje speculaas A: Groene smoothie, falafel met sla
Ik had dit weekend twee etentjes waar ik heerlijk (maar wel iets teveel ) gegeten heb. Merk nu al dat de feestdagen met alle bijbehorende leuke evenementen, gezellige avondjes en lekker eten losgebarsten zijn. Hoe doen jullie dat in deze periode eigenlijk? Denken jullie 'Komt in januari wel weer' of probeer je het toch een beetje binnen de perken te houden? Ik las nu af en toe een balansdagje in, alleen ben ik heel slecht in weinig eten, dus dat gaat me niet altijd goed af
Vandaag: O: havermout met rijstmelk, cacao, honing, lijnzaad; appel T: banaan L: quinoa met kikkererwten, champignons, ui, spinazie, feta en paprika T: 4 wortels, sinaasappel A: 2 borden erwtensoep met een roggebroodje
B: 8 km fietsen
Steenbok12
Geplaatst: 17-11-14 18:33
Hm het voelde vrij veel, denk omdat ik met brood ben begonnen ipv havermout. Maar uiteindelijk denk ik best een prima lijstje? Speltbrood waren 4 sneetjes maar waren maar 100 gr. Erg licht. Kan ik dit wel tellen dan als gewone boterhammen qua voedingswaarden? Waren gewoon normal qua broodformaat.
O: 3 speltboterhammen (1 x pindapasta, 2 x boter en 2 plakken kipfilet) T: Appel L: 60 gr havermout/melk/lijnzaad, 1 beker zelfgem. prei soep, 1 speltboterham met pindapasta en een stukje komkommer T: Peer, rijstwafel met BBQ smaak en 1 choco pepernoot A: eiernoodles, koolvis, courgette, champignon, paprika, ui, woksaus teriyaki T: ? Evt nog een griekse yogurt B: 50 minuten fietsen