Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 06:29

Nsvc wat me aan jouw lijstje opvalt dat je zoveel suiker eet, je begint je ontbijt er al mee .. Misschien is dat iets om op te letten :)

Verder vind ik het net als plien ook totaal niet relevant om te weten wat iemands dagprogramma is, tenzij t sport is :P

Ik ben mijn dag begonnen met 2 vk boterhammen met kipfilet, een banaan en een smoothie (uit een flesje helaas, ga niet om 4.30 sochtends staan blenderen :') )

Pasamba

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 06:32

Oh dat doe ik wel dressagelady. Er gaat niets boven een verse fruitsmoothie op de vroege morgen. :D

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 06:36

Tips op mijn eetlijstje mogen best, maar ik ben eigenlijk niet heel erg aan het letten op mijn voedingspatroon behalve dat ik niet te ongezond ga eten en genoeg fruit en regelmatig eet.

Reden dat ik erbij zet wat ik die dag gedaan heb is enkel om m'n beweging aan te geven, want verder sport ik niet :+ dus dan lijkt het net of ik een hele dag stil heb gezeten en toch heb gegeten, terwijl fietsen en wandelen voor mij wel voornamelijk het bewegen zijn. Oppassen zet ik erbij om dus aan te geven dat ik die avond nog in beweging blijf :+
Laatst bijgewerkt door Ayla op 19-04-13 06:37, in het totaal 1 keer bewerkt

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 06:37

Ik moest om 4.25 opstaan en nog mn haar wassen ed, blenderen ging me net iets te ver haha. Maak morgen wel weer een verse haha :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:44

Ayla schreef:
Tips op mijn eetlijstje mogen best, maar ik ben eigenlijk niet heel erg aan het letten op mijn voedingspatroon behalve dat ik niet te ongezond ga eten en genoeg fruit en regelmatig eet.

Reden dat ik erbij zet wat ik die dag gedaan heb is enkel om m'n beweging aan te geven, want verder sport ik niet :+ dus dan lijkt het net of ik een hele dag stil heb gezeten en toch heb gegeten, terwijl fietsen en wandelen voor mij wel voornamelijk het bewegen zijn. Oppassen zet ik erbij om dus aan te geven dat ik die avond nog in beweging blijf :+

Fietsen en wandelen valt natuurlijk onder beweging. Maar ik vind oppassen echt totaal niet relevant voor een eetlijstje, voor mij persoonlijk zou het niet onder extra beweging vallen. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich ;)

Anyway eetplannetje voor vandaag:

O: 40g havermout - 0,5tl honing - 200ml sojamelk - kaneel - lijnzaad
T: Zelfgemaakte speltmueslireep, peer
L: 2 speltbh roomboter/rookvlees, appel
T: 1speltbh roomboter/appelstroop, peer
A: Zalm met mihoen en gestoomde broccoli
T: Magere kwark met meloen, misschien nog toastjes/chips

B: 25 minuten fietsen, 30 minuten full-body workout

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:45

dressagelady schreef:
Nsvc wat me aan jouw lijstje opvalt dat je zoveel suiker eet, je begint je ontbijt er al mee .. Misschien is dat iets om op te letten :)

Verder vind ik het net als plien ook totaal niet relevant om te weten wat iemands dagprogramma is, tenzij t sport is :P

Ik ben mijn dag begonnen met 2 vk boterhammen met kipfilet, een banaan en een smoothie (uit een flesje helaas, ga niet om 4.30 sochtends staan blenderen :') )

Ja inderdaad, zal er eens wat meer op gaan letten!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:53

Anoniem schreef:
Lijkt me ook prima! Zelf zou ik alleen voor 'echte' producten gaan, dus roomboter en gewone kaas. Vind halvarine niet te eten :)

Dankjewel :D ik ben aan het lijnen vandaar dat ik kies voor deze producten.. :) Maar ik snap je punt! Ik denk dat ik daar ook op 'overga' zodra ik mijns streefgewicht heb behaald :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:57

Ik geloof dat er steeds meer mensen terugkomen van de 'light'-hype. Schijnt minder gezond te zijn dan werd gedacht ivm de vele toevoegingen..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:03

O: havermout met water, pindakaas, sojaeiwit
B: NMTZ
T: smoothie van sojamelk, banaan, sinaasappel, walnoten, komkommer, kaneel
L: Alpro yoghurt, appel, peer, banaan, groene kool, komkommer, sojaeiwit
B: half uur fietsen
T: kiwi, mandarijn
A: volkoren macaroni, vega pittig worstje, courgette, beetje culinaire ketchup, truffelolie
T: misschien een smoothie

Het probleem met lightproducten is ook nog dat je lichaam niet echt registreert dat je hebt gegeten. Je kunt beter wat minderen met de volvette producten dan lightproducten kopen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:09

Anoniem schreef:
Ik geloof dat er steeds meer mensen terugkomen van de 'light'-hype. Schijnt minder gezond te zijn dan werd gedacht ivm de vele toevoegingen..

Klopt! Ik heb bijv. onlangs de (dieet)halvarine vervangen door roomboter. Dat kan prima, als je niet teveel brood eet (zoals de zes plakken die het voedingscentrum aanraadt 8)7 ) is het m.i. geen probleem om die paar sneetjes met roomboter te besmeren :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:18

Plien91 schreef:
Anoniem schreef:

Klopt! Ik heb bijv. onlangs de (dieet)halvarine vervangen door roomboter. Dat kan prima, als je niet teveel brood eet (zoals de zes plakken die het voedingscentrum aanraadt 8)7 ) is het m.i. geen probleem om die paar sneetjes met roomboter te besmeren :)

Wouw ik eet 6 altijd haha.. zo niet krijg ik trek en ga ik op zoek naar ongezonde dingen.. maar wil binnenkort wel verminderen naar 5 denk ik want hoor overal om mij heen dat 6 veel is, al hoewel ik wel netjes afval op deze manier.. :)

Maar is margarine dan ook 'gewoon goed'? Of is dat ook slecht?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:21

6 boterhammen op een dag is niet veel hoor :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:25

phormicola schreef:

Ik weet het soms niet meer haha :P. Maar mijn diëtiste zei dat er ook o.a. jodium in zit wat goed voor je is :), natuurlijk is variëren wel erg belangrijk maar ik merk dat ik met alleen yoghurt niet super lang vol zit.. dus moet daar wel wat muesli + fruit door heen doen denk ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:27

Let ook even op wat voor soort brood je eet. Vaak zit er (malto)dextrine in (= suiker), wat het ongezond maakt en waardoor je sneller weer honger hebt.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:09

phormicola schreef:

Ik ben het niet eens met het VC dat je per dag zoveel boterhammen moet eten om aan je vezels te komen. Als je zes sneden brood neemt is dat ong. 500 kcal en heb je er nog geen plakje beleg op. Terwijl je diezelfde hoeveelheid vezels ook uit twee stengels bleekselderij kunt halen en dan eet je slechts 30 kcal.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:12

Maar waarom is 30kcal beter dan 500kcal? Kijk, ik eet zelf geen brood omdat ik er snel flauwtjes van word, maar niet omdat er teveel kcal in zit.

Brood is voor de gemiddelde mens een makkelijke manier om aan voedingsstoffen (vezels, jodium, energie, etc) te komen waar ze niet al teveel moeite voor hoeven te doen. Als iemand goed afvalt op 6 boterhammen, dan is dat per definitie niet teveel brood voor die persoon :)

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:16

Tot nu toe;

O: 2 eieren met 3 plakjes bacon + glas innocent
T: koffie
L: weet ik nog niet
T: waarschijnlijk een banaan
A: speltpasta met tomatensaus en gehaktballen

B: uurtje fietsen, vanmiddag paard mesten en poetsen.

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:50

LisErm94 schreef:
O: 60 gram havermout aangemaakt met ongezoete sojamelk, 1 bloedsinaasappel.
T: 200 ml magere yoghurt met 15 gr all bran
L: 2 x snee vk brood (5 gram boter, 15 gram kaas), 1 sesamcracker (10 gr appelstroop), appel met kaneel, gemengde sla met pompoenpitten, zilveruitjes en komkommer erdoorheen.
T: 200 ml broccolisoep, 100 gram waspeen
A: 130 gram (na bereiding) notenrijst, 250 gr witte bonen/snijbonen mix, 140 gr kipfilet
T: 300 ml magere kwark met 15 gr all bran
D: ong 2 liter aan water en groene thee
B: paardrijden, 45 min fietsen, killer buns and thighs level 3, 15 min abs.

Wat ik me afvraag, puur uit nieuwsgierigheid, is zoveel zuivel goed voor je?

melk, yoghurt en kwark op 1 dag?
Verder ontzettend mooi lijstje!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:57

phormicola schreef:
O: havermout met water, pindakaas, sojaeiwit
B: NMTZ
T: smoothie van sojamelk, appel, sinaasappel, walnoten, komkommer, romaine sla, kaneel
L: Alpro yoghurt, appel, banaan, groene kool, komkommer, sojaeiwit
B: half uur fietsen
T: kiwi, sinaasappel
A: volkoren macaroni, vega pittig worstje, courgette, romaine sla, beetje culinaire ketchup, truffelolie

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:09

myrt3 schreef:
LisErm94 schreef:
O: 60 gram havermout aangemaakt met ongezoete sojamelk, 1 bloedsinaasappel.
T: 200 ml magere yoghurt met 15 gr all bran
L: 2 x snee vk brood (5 gram boter, 15 gram kaas), 1 sesamcracker (10 gr appelstroop), appel met kaneel, gemengde sla met pompoenpitten, zilveruitjes en komkommer erdoorheen.
T: 200 ml broccolisoep, 100 gram waspeen
A: 130 gram (na bereiding) notenrijst, 250 gr witte bonen/snijbonen mix, 140 gr kipfilet
T: 300 ml magere kwark met 15 gr all bran
D: ong 2 liter aan water en groene thee
B: paardrijden, 45 min fietsen, killer buns and thighs level 3, 15 min abs.

Wat ik me afvraag, puur uit nieuwsgierigheid, is zoveel zuivel goed voor je?

melk, yoghurt en kwark op 1 dag?
Verder ontzettend mooi lijstje!

Te veel is denk ik nooit goed voor je, voedingscentrum zegt 450-650ml dus ik probeer me
daar een beetje aan te houden. Sojamelk is een zuivelvervanger dus tel ik niet.
Dankje :)

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:46

@LisErm94; bedankt voor je reactie :) weet ik dat ook weer

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:33

Hmm nou of brood nou wel of niet gezond is, ik ben blij dat ik er nu 50 kg mee ben afgevallen en dat ik mij er lichamelijk goed bij voel :). Als ik niet meer afval of ik voel me slecht moet ik natuurlijk wel dingen gaan aanpassen.. sowieso af en toe een boterham(men) vervangen door iets is wel een goed idee :) Beetje variatie. Bedankt voor de tip! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:36

Over brood gesproken: http://wellnessmama.com/3486/do-you-hav ... -dr-davis/

En mijn lijstje so far:

O: oberlander-boterham met gekookt ei, 0.25L yoghurt met havermout, sinaasappel
T: halve oberlander-boterham met pindakaas, appel
L: 0.25L biogarde met appel en havermout, groot stuk (wit) stokbrood met hummus

Niet zo blij met de lunch, meestal eet ik een grote salade.. Vanavond maar veel groenten doen!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:38

O: 40gr havermout met rijstmelk/water, appel, kaneel, gojibessen, chiazaad, rozijnen en agavesiroop
T: oranjekoek
L: kommetje mosterdsoep, 2 bruine boterhammen (kaas en tomatentapenade)
T: 200gr waspeen, 1 banaan, handje noten
A: geroerbakte spitskool met zoete puntpaprika, omelet van 1 of 2 eieren (hangt er vanaf hoeveel trek ik heb)
T: 150gr magere kwark

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:39

O: Bakje magere yoghurt met lijnzaad en honing
T: Appel
M: 2 speltboterhammen met palingworst + een mandarijn
T: 1 speltboterham met pindakaas
A: Weet ik nog niet

En verder water of thee