Wat vinden jullie van Quinoa? Zag het ff snel in een ander topic. Na even googlen zag ik dat het een soort superfood is vol eiwitten, wat langzaam verbrand en schijnbaar heel gezond moet zijn?
@ phormica bij onze toko zijn de schijven 100% palmsuiker en de zakjes gemengd met rietsuiker. Kijk daar dus voor uit. De jumbo heeft organic palmsuiker voor een redelijke prijs. Dat is misschien een optie.
Quinoa is lekker Vervanger voor bijv. rijst of couscous. Je kan er salades mee maken of lekker bij pittige currys. Makkelijk te maken ook, zelfde idee als couscous.
Wordt wel snel droog, lekkerste met een groentegerecht bijv. met veel vocht.
Anoniem
Geplaatst: 17-07-13 23:52
Zou ook goed lezen wat er in de palmsuiker van de jumbo zit. Zag dat ik vandaag bij de Deen nog genept werd met de speltcrackers. Zat dus mooi wel tarwemoutmeel in En 46% spelt.
Ik vertrouw wat dat betreft de grote supermarktketens echt niet meer. De stevia die je kan kopen daar ook, wel 2% stevia. En de rest is meuk. Maltodextrine of andere zoetmakertjes gooien ze erin.
Maar goed, heb het voordeel dat ik via m'n werk alles bij Odin kan bestellen. Dus dat is erg fijn
Ga dan wel voor koudgeslingerde, biologische honing. Niet die Langnese meuk bijvoorbeeld. Aangelengd met geraffineerde suiker en alle waardevolle stoffen zijn eruit gehaald
Misschien zit er bij je in de buurt wel een imker die z'n kasten bij een biologisch bedrijf heeft staan? En anders is de honing van Traay fijn Manuka honing is helemaal top.
Ik zag net een briljant recept voor suikervrije jam (Amerikaanse maten):
1+1/3 cup aardbeien 2/3 cup rabarber 2 el honing 2 el chia seeds
Alles in de blender en in een pot een nachtje in de koelkast zetten. De chiazaadjes maken het gelei-achtig zodat je geen suikers en andere dingen nodig hebt