Ik eet vandaag inderdaad tomatensaus, courgette en aubergine. Ik ben niet verplicht groente te eten hé... maar het hoort natuurlijk wel bij het dieet. een dag groente + proteine en een dag enkel proteine. Ik doe het momenteel deze week 2 om 2 want ik eet morgenmiddag nog eens van mijn moussaka (veel gemaakt in 1x... vind dit gemakkelijk omdat ik dit meeneem voor s middags op het werk)
Pangasiusfilet eet ik zonder iets. Dit zijn 2 filets en ik heb hier echt genoeg mee als avondeten hoor!
Dit is basis hoor maar je vind er wel de nodige info.
Hieronder wat uitleg van dieetwijzer.com: De Franse dokter Pierre Dukan verovert Frankrijk met zijn Dukan Dieet.
Volgens het dukan dieet is het mogelijk om in 4 fasen alle overtollige kilo's die je hebt af te vallen. Het dieet verloopt via de volgende fasen
Fase 1 - De aanvalsfase (Attack) Fase 2 - Alternatieven (Cruise) Fase 3 - StabiliserenFase 4 - Voortgang Dukan dieet fase 1: In de aanvalsfase gaat het erom de basis te leggen van het dieet. De lengte van deze fase is afhankelijk van de hoeveelheid kilo die je wil afslanken. Hoe meer je kwijt wil, hoe langer de eerste fase duurt. In het doel meer dan 20 kilo afslanken, dan duurt deze fase 7 tot 10 dagen. Voor 10 tot 20 kilo, 5 dagen. Voor 5 tot 10 kilo, 4 dagen en voor 5 kilo en minder slechts 3 dagen.
In fase 1 staat op het menu, mager vlees, vis, kip en eieren. Omdat in deze fase de aanval wordt geopend kan je je enigszins slap voelen. In deze fase val je gemiddeld 3 kilo af. Ook neem je elke dag een eetlepel haverzemelen
Dukan dieet fase 2: In de alternatieve fase ga je door middel van het dukan dieet je streefgewicht bereiken. Gemiddeld val je 1 kilo per week af. Deze fase kan dus enige tijd duren. In deze fase eet je afwisselend. De ene dag veel eiwitten, de volgende dag onbeperkt groente met vlees en vetvrij zuivel. Voor mensen die niet zo gesteld zijn op groente is er toch erg veel keuze. Zo mag je broccoli, kool, witlof, asperges, prei, bonen, spinazie, bieten, radijs, tomaten, komkommers, pompoen, champignons en ui. Ook eet je elke dag 1.5 lepel haverzemelen
Dukan dieet fase 3: In de stabilisatie fase begint als je je streefgewicht hebt bereikt in de alternatieve fase. Om het JOJO effect te voorkomen ga je in deze fase werken aan een normaal eetpatroon. De eiwitdagen komen nog slechts 1 keer per week voor. De rest van de dagen eet je gezonde, gevarieerde normale maaltijden zoals (volkoren) brood en fruit. De lengte van deze fase is het aantal afgevallen kilo's vermenigvuldigt met 10 dagen. (bijvoorbeeld 5 kilo x 10 dagen = 50 dagen stabilisatie fase) Deze fase is ook wel nog beperkt! Je eet bv elke dag een stuk fruit, 2 sneetjes brood en een stuk kaas. 2x in de week mag je aardappelen/rijst. Ook mag je een "feestmaaltijd" in de week. (lees het boek voor meer info)
Dukan dieet fase 4: Alle voorgaande fasen stonden in het teken van afvallen, vasthouden en werken aan een normaal eetpatroon zodat je niet terugvalt in je oude eetgewoonten. De voortgangsfase duurt in principe de rest van je leven en is bedoelt om de resultaten van het dieet vast te houden. Dit doe je door 1 dag per week een fase 1 dag te houden.
Zoals bij veel dieeten is het ook bij dit dieet van belang om te gaan bewegen, na de aanvalsfase is het de bedoeling om 25 a 30 minuten per dag te gaan bewegen. Daarnaast is het drinken van 1,5 l water per dag nodig.
Ik denk niet dat ik dat vol zou kunnen houden Ik word hard gillend gek van vetvrije dieten.
Sharitje
Geplaatst: 07-03-11 14:19
Mag ik vragen wat jij dan eet op een dag Phormicola?
Enne over volhouden... ik heb ook gewoon kh-arm eten gedaan en qua volhouden is er voor mij niet zoveel verschil hoor... Dat ik na 7 weken een broek 2 maten kleiner kan kopen maakt het ook gemakkelijker natuurlijk
het enige wat ik veel at toen wat ik nu niet eet waren oa kaas, olijven,... en dat mag ik nu jammer genoeg niet eten... nu eet ik wel magere yoghurt (0% vet) en dat at ik toen niet... maar voor de rest... zoveel verschil merk ik niet...
dat redt ik niet, zit nu op -9,2 maar kan nog steeds mijn broeken aan (met riem, maar toch)
Grapjasjes12
Geplaatst: 07-03-11 14:24
iig meer vet
Het dunkan dieet lijkt heel erg op hoe ik vroeger probeerde af te vallen, voor zover ik kan zien. Ik viel er veel mee af, maar het was gewoon niet vol te houden.
Voor mij persoonlijk heb ik het over he? Als het voor je werkt moet je het gewoon doen!
ja, echt, -2 maten . van 44 naar 40! Vorige week 2 jeansen gekocht! Helemaal blij natuurlijk! Heb er ook de 1e maand en half bodystyling bij gedaan. (10 beurten, maar ik vind het wel heel duur om te blijven verder doen) In totaal -25 cm verloren. (vooral veel vocht wel denk ik hoor) Mijn gewicht is vooral op mijn buik en poep weggegaan. Van mijn billen moet er nog redelijk wat verdwijnen en op mijn heupen en buik ook wel nog.
Geintereseerden wil ik heel graag eens een foto tonen hoor!! (weg graag via mail dan )
Even off-topic: Fokfanaat, ik dacht al dat ik je profielnaam van ergens kende... Ik was in de tijd helemaal weg van Eenmaal Andermaal!
Oh nee, dan valt het in mijn beleving gelijk af....zonder kaas lijkt me het ergste wat er is. Die suiker schrappen lukt prima en zoute trek kan ik opvullen met andere dingen maar zonder kaas???? geen optie!
*gaat een blokje kaas pakken met een stukje komkommer
gemeen!
Tja, kaas zitten wel veel eiwitten in maar ook veel vet... (ik moet normaal zeker onder de 10% blijven) Ik heb wel vandaag stukje mozerella light in mijn moussaka gedaan... Kon niet anders En ook in de dieetchocolade (aldi ) zit meer vet dan toegestaan maareh.. tijd van de maand en dan MOET ik kaas en chocolade hebben
Oh ik zou ook echt niet zonder kunnen kaas is echt mijn verslaving! Heb er trouwens ook nog 1 bij dat zijn die atkins chocoladerepen, lijkt of er nootjes in zitten maar volgens mij is dat niet zo! Vind die echt heerlijk. Moet echt moeite doen om die niet elke dag te eten
tassie73
Geplaatst: 07-03-11 20:08
Zijn de pannekoekjes met haverzemelen lekker Sharitje ???? Ik wil ze ook gaan maken !!
Laura82
Geplaatst: 07-03-11 20:58
Zou je haverzemelen ook kunnen vervangen door tarwezemelen? Of is dat heel wat anders?
Oh hallo, ik ben trouwens Laura, en ik doe sinds een week een koolhydraatarm dieet, een mengeling van southbeach, dr Frank en een beetje van mezelf Ben deze week 2 kg verloren, en wil er nog zeker 12 kwijt.
edit: ik heb uit het boek van dr Frank ook pannekoekjes gemaakt, van sojameel, eieren, water en een beetje zout, maar daar vond ik echt niets aan, dat was net een stevige omelet, met minder smaak.
Laatst bijgewerkt door Laura82 op 07-03-11 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt