Aahh zo gaaf hea al die prachtige taarten die hier voorbij komen Ik heb er ondertussen ook al meerdere gemaakt en ga vd week weer aan de slag omdat een collega van me 10 jaar werkt in de praktijk Iemand nog leuke ideeën? Ze is dierenarts
Zo, na een avond topic lezen heb ik er ook helemaal zin in gekregen. Vandaag naar de bakker geweest voor marsepein en kleurstoffen. Cake is net uit de over dus die staat nog af te koelen. Ga 'm vullen met banketbakkers room en afsmeren het duopanoti chocolade pasta. Mijn zwager is overgens banketbakker geweest dus ideaal als ik er niet meer uit kom. Als de taartjes af zijn zal ik zeker een foto plaatsen!
Ik heb net ook een taartje gemaakt, maar kan fototoestel niet vinden en moet zo weg...
Dus misschien nog een foto, maar ben bang van niet
Oja het is een simpel taartje hoor, was vlug vlug. Gevuld met bbr en lemoncurd en afgesmeerd met bc met lemoncurd er door. Verder met groene marsepein bekleed, met roze/gele/oranje bloempjes
Ladyloe
Geplaatst: 28-03-09 20:58
Nou mijn eerste taartje is een feit! En ik moet zeggen, het viel me reuze mee. Alles werkte mee . Ik ga zo me tweede taartje ook versieren. Weet alleen nog niet met wat. Nou hierbij de foto's, reacties zou leuk zijn!
MamaMiesje
Geplaatst: 28-03-09 21:15
Dat ziet er leuk en lekker uit! Welke vullingen heb je erin? edit: Oh ik lees het hierboven al
adecuada
Geplaatst: 29-03-09 00:07
Foto's van mijn eerste taart voor mn vriend zn verjaardag! (met een beetje hulp en uitleg van mn zus) Ben er stiekem best wel een beetje trots op !!
wat een mooie taarten weer! soms nog wat bobbelig, maar dat komt met veel oefenen vast goed
adecuada
Geplaatst: 29-03-09 10:38
Danku! Maar die aap was moeilijker te maken dan ik dacht haha ben er ook best een tijd mee bezig geweest! Door zn oren elke keer op de verkeerde plaats te doen leek het elke keer op een beer Ben allang blij dat mensen zien dat het een aap moet voorstellen haha!
Ik heb deze week bij de Lidl een nieuwe springvorm gekocht. Met 4 verschillende bodems. Een lammetje, een haas met eieren, hartjes en een laurierkrans. En er zit ook een "gewone" bodem bij.
marloes-joy
Geplaatst: 29-03-09 17:03
ik heb bij de Lidl een verstelbaren taartring gekocht, kan van 20 tot 30 cm ofzoeits, 8,5 cm hoog, alleen..geen bodem, dus hoe ga ik dat doen???
Oh die heb ik ook zien liggen, Marloes Ik snapte dat ook niet? Ik kan me voorstellen dat als je die ring op een bord zet ofzo, dat er dan (meer vloeibare) vulling onderuit loopt?
NieneWiep
Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-09 17:05
Gewoon op een stuk bakpapier zetten op ee bakplaat en dan het beslag erin. En als het eronder uit loopt de volgende keer op aluminiumfolie zetten en dat er omheen vouwen.
Lizz
Geplaatst: 29-03-09 17:07
Je moet je ring op een stuk bakpapier plaatsen op een bakplaat en daar giet je je beslag in en dan moet het als het goed is er vrijwel niet onderuit lopen.
Ik heb ook zo'n ring, alleen nog nooit gebruikt (zo'n bolletje is te makkelijk)
Lizz
Geplaatst: 29-03-09 17:07
NieneWiep schreef:
Gewoon op een stuk bakpapier zetten op ee bakplaat en dan het beslag erin. En als het eronder uit loopt de volgende keer op aluminiumfolie zetten en dat er omheen vouwen.
Oh dat is een goeie met dat aluminiumfolie!
MamaMiesje
Geplaatst: 29-03-09 17:08
Aha!
Judie
Geplaatst: 29-03-09 18:15
Leuk topic is dit zeg! Ziet er heeeerlijk uit allemaal, bijna zonde om op te eten! Malou: mooie taart hoor ! Knap gedaan
Mijn eerste taartje met marsepein! Geen boltaartje, maargoed.. Samen met zuslief gemaakt, de afwerking aan de zijkant is iets minder maar ach, de eerste keer