Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamy

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 21:14

Kijk dat zijn beetje verkeerde gedachtes vind ik. Omdat je teveel of iets minder goeds eet ben JIJ nog niet slecht?

Ow waarschijnlijk morgen toch niet sporten, ik ga altijd met mn oma maar die kan morgen niet, nouja misschien ga ik wel en anders ga ik uitslapen want zaterdag moet ik kwart voor 6 op (wie verzint er ook zoiets )
Laatst bijgewerkt door Jamy op 28-07-05 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 21:32

Ach, het is beter dan chips toch

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 14:32

Het is rustig hier vandaag
Ik heb gegeten:
plakje ontbijtkoek met boter en kleine breaker.

en net 2 volkorenbroodjes, een met appelstroop en een met pindakaas.

Mn ontbijt had wat beter gekund, maar ja

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 14:33

Je ontbijt ik noem dat geen ontbijt eens .

Hahahaha.

Ik had een bak yoghurt met aardbeien en twee tarweboterhammen met wat honing gegeten!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 14:36

Nee idd, maar ik dacht dat we wel ff gingen eten vlak nadat ik beneden was, maar was niet zo en toen schoot het niet meer zo op
Maarja in de vakantie is het altijd wat lastiger enzo met ontbijten en alles omdat ik zo laat uit me bed kom

Welkom terug in Nederland trouwens

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 14:44

Ja dank je wel, ben reuze blij

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 14:52

ja inderdaad! Welkom thuis

ik heb ontbeten met 2 volkorenboterhammen kipfilet,
en met hetzelfde geluncht

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 15:56

Ik ben ook weer terug van vakantie.
Ik heb daar totaal niet op m'n eten gelet, en maar 1 kilo aangekomen in 3 weken. Ik voel ook weer wanneer ik honger heb en vol zit.
Ben daar echt totaal niet met eten bezig geweest ik hoop dat het me thuis ook lukt.
Ik probeer nu gewoon om heel langzaam wat af te vallen, want als ik de vakantiefotos zie ben ik toch nog niet tevreden. Maar ik hoef niet meer perse binnen een paar weken af te vallen dus gewoon een beetje op mn eten letten moet helpen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 16:33

Ik heb net de boodschappen voor de vakantie gedaan, wel beter eigelijk, nou kon ik gewoon de gezonde dingen pakken. Ipv witte rijst, zilvervlies enzo
En er gaat gewoon volkorenbrood mee, en lightjam, en magere smeerkaas en m'n vertrouwde kipfilet
Gaat helemaal goed komen denk ik

Macario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 16:52

mag ik ook meedoen? Ik ben de afgelopen paar weken 3 kilo aangekomen en die MOETEN er af. En wel nu meteen. En zonder zo'n topic kan ik het schudden. Dus.. alsjeblieft ? *zet grote ogen op

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 16:58

Iedereen mag toch meedoen Dus zet um op macario! Hoe heb je ze er eigenlijk aangegeten? Meestal gaan die er wel redelijk af maar niet METEEN

Macario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:05

Ik heb ze er volgens mij aan gedronken Vorige week waren hier de vierdaagsefeesten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:14

Bier of zoettroep? Zoettroep = suiker = vocht vasthouden. Dus dat komt wel goed als je je ff gedraagt met zuipen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:36

Succes Macario! 3 kilo moet wel lukken toch

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:51

Wij hebbe net avond eten gegeten
Was sla met olijfjes, feta kaas, tomaatjes, komkommer, grana kaas (zoiets ) en pijnboompitjes en dressing.
Er was ook pizza en daar heb ik maar een hapje (echt een hapje geen stukje ) van genomen, voor de smaak (best goed van mezelf want dat is zo lekker! En door die geur krijg je ook helemaal trek enzo. En als toetjes magere yoghurt met vanille vla.
Had voor het eten nog een appeltje op.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 20:41

ok ik meld mij aan, niet om dat ik veeeel te dik ben, maar toch wil ik ongeveer 5 kilo's kwijt want dan voel ik mij weer wat prettiger. Iemand tips?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:16

Ik ga ook maar weer eens proberen mee te lezen.
Ben al ruim 12 kilo kwijt, maar niet echt bezig met afvallen. Ik ben op het moment in zijn geheel niet lekker (problemen met darmen ofzo, maar moet nog wel het een en ander laten onderzoeken). Die kilo's gingen er heel makkelijk op zich af, in een eigenlijk te korte tijd voor wat ik ervoor deed.
Maar zou nog wel een kilo of 5-10 kwijt willen, alleen ben ik daar niet echt mee bezig.
Maar wel erg met gezond eten, niet teveel snoepen, vanwege dat ik geen idee heb waar mijn darmen/lichaam op reageert. Kan soms inene behoorlijk ziek zijn.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:22

Yvonniej schreef:
ok ik meld mij aan, niet om dat ik veeeel te dik ben, maar toch wil ik ongeveer 5 kilo's kwijt want dan voel ik mij weer wat prettiger. Iemand tips?

Goed ontbijten iig. En je kan het beste 5 kleine maaltijden op een dag eten ipv 3 grote. Maar wat de meeste hier iig doen is
Ontbijt
tussendoortje
lunch
tussendoortje
avond eten.

Verder kun je het beste voor volkorenproducten kiezen, daar zit je sneller en langer vol van. Van bijvoorbeeld witbrood of witte pasta krijg je heel snel weer honger! Het is ook belangrijk om gevarieerd te eten.
Ook heb je nog goede vetten nodig, daar kan je bijvoorbeeld een eitje voor bakken (in olijfolie), of een handjes nootjes voor nemen. ( en vast nog meer maar ik weet ff niks anders).
En extra bewegen kan natuurlijk nooit kwaad

Ok dit is ff wat ik zo snel weet, er zijn vast nog wel mensen die nog een hele hoop kunnen aanvullen

Macario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:54

Pf nou ik ga er morgen maar eens mee beginnen. Dan kan ik me nu nog even helemaal volvreten en dan begint morgen het lijden. Al ga ik morgen trouwens uit dus komen die calorietjes er wel weer bij

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 23:36

AAARGH, m'n moeder heeft lollies in huis gehaald!! Ik heb een gruwelijke verslaving aan die dingen... Bah. Heb er dus ook alweer 4 achter de kiezen vandaag
Verder best goed gegeten, had vandaag die pizza met 50% minder vet. En gewoon havermoutpapje natuurlijk.
Ook 3 broodjes (waldkorn, triangel en krentenbol) gehad, een appel en aardbeien.

Heb wel veel bewogen, een uur heen en terug naar de sportschool gefietst en een uur tae bo

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 01:30

Nou, vandaag kwamen mijn zussen naar Delft

Als lunch een subway broodje met tonijn op (15 cm) en als avondeten sate met frietjes en salade en een ijshoorntje toe

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 05:09

Nou, lang leve de laatste dagen hier Wat ik er in 6 maanden af heb weten te houden vreten we er in drie dagen bij?
Nah valt nog wel mee hoor. Ik had gisteren ENORM veel trek in pizza dus heb ik inplaats van domino's te bellen of een diepvriespizza te halen, een pak volkorenmeel opengetrokken en mijn eigen pizza gemaakt 'from a scratch' Eigen korst is wel heel lekker hoor...
Verder heb ik vandaag gelunched met een heerlijke salade met appel, meloen en cranberries en amandelen en een halve sandwich met volkorenbrood, appel en brie. Leek me wel een doordachte keus in het restaurant.

Daarna uit eten in een Kosovaans restaurant waar ik een zalmfilet met gebakken groente heb gegeten.

Tussendoor bij de ijssalon heb ik voor een coupe met sugarfree fatfree ijs - met caramel en stukjes appel gekozen

Ik zal d'r niet van afvallen maar aankomen toch hopenlijk ook niet. De laatste dagen al dat feest... zondagavond een barbecue met vanalles... pfff gaat helemaal lukken, ik denk dat ik maar extra hard sport

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 05:21

Oh, zat net even terug te lezen over de pizza's met half vet... ik zweer het je; gewoon zelf maken joh! Desnoods de helft inviezen dat je ze altijd voor handen hebt als zijnde 'je eigen gezonde diepvres-pizza' Kost erg weinig moeite en je weet zeker dat je iets gezonds eet (moet je voor de gein de ingredienten op de verpakkingen maar elzen, niets dan toevoegingen..) Dit kost amper tijd plus dat je iets doet voor je voer dus je verbrand er nog calorieen mee ook

Voor de liefhebbers mijn super simpele recept: (groote pizza. Als je, net als ik, snel te veel eet kan je beter alles door de helft doen en een kleinere maken )

eetlepel bakpoeder
2.5 kopjes volkoren/granenmeel
eetlepel suiker (is meen ik voor de textuur. Ik weet niet of het werkt om dit te vervangen door zoetpoeder aar je kan het altijd proberen)
kopje warm water
2 eetlepels olijfolie
beetje zout

alles door elkaar mengen, even kneden, vijf minuutjes laten staan.

Uitrollen op een pizzapan (of aluminiumfolie of bakplaat) 15 minuten bakken

Ingredienten erop gooien naar keus; mijn 'leftovers' die erop gingen waren tomatenpuree aangelengd met tomatensap, broccolistronkjes, doperwten selderij, champignons, ui, kalkoen-salami (heeeeerlijk, no fat, goede proteienebron en zelfde smaak als salami) Je kan ook heel goed reepjes kipfilet of blikje tonijn nemen. Gebruik parmezaanse kaas of plakken magere kaas.

Bak af voor 10-15 minuutjes.

Voila Een gezonde lowfat, lage GI, goede proteinebron en rijk aan groente.Wat wil je nog meer

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 08:41

Macario schreef:
Ik heb ze er volgens mij aan gedronken Vorige week waren hier de vierdaagsefeesten.

Dat zijn gewoon losse kilo's... die zijn er zo weer af als je je normale patroon weer oppakt.

Dyonne schreef:
Maar wel erg met gezond eten, niet teveel snoepen, vanwege dat ik geen idee heb waar mijn darmen/lichaam op reageert. Kan soms inene behoorlijk ziek zijn.

Misschien dat je iets bent met de tip die ik een aantal jaren terug gekregen heb... (ik heb van kinds af aan al altijd erge last van maag/darmen gehad en ik heb alle mogelijke onderzoeken al gehad... maar er werd steeds niets gevonden).
Ik heb de tip gekregen om op te schrijven wat ik eet (tijdstip + wat je eet) en om op te schrijven wanneer ik last had van maag/darmen (tijdstip). En zo ben ik er dan samen met een diëtiste achter gekomen waardoor de klachten kwam (puur door het eten dus). En nu heb ik nog maar zelden klachten omdat ik weet welke dingen ik moet laten...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 09:45

Ppff net eventjes gesport, en zo douchen en ontbijten
Weegschaal is toch weer een beetje lief vandaag, ondanks de cashewnootjes van donderdagavond