Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Steefz schreef:Wat zit er allemaal in, Diel?
[ [url=m/F69n7G.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kaassaus, kaas en natuurlijk met kaas gevulde korst
pien_2010 schreef:gaucho schreef:Ziet er top uit Pien
Boekweit risotto met rode biet
[ [url=m/G9JVzc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb boekweit meel en verse bietjes id tuin, is daar iets van te maken?
Want ziet er lekker uit. Boekweit risotto Kan ik niet aan komen
pien_2010 schreef:Lay_D schreef:Ik ben benieuwd naar recept tjap tjoi en de balletjes. Ziet er zo lekker uit.
Lay_D schreef:Ik had nog een kipfilet over,die dient nu als mijn lunch. Gevuld met brie, gemarineerd met peper en zout en ingewreven met honing, 30 min in de airfryer op 180 graden.
[ [url=m/0dT2y2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lay_D schreef:Tjap Tjoi ( recept van mijn man):
Champignons in plakjes snijden evenals de wortel, dan de champignons op laag vuur in een beetje boter in de pan, de winterwortel erbij toevoegen en de kipfilet in dunne ( brede) repen er bij aan toevoegen, water toevoegen met kippenbouillon blokjes ( aantal naar smaak). Naar smaak wat sojasaus toevoegen ( hij heeft Kikkoman gebruikt), deksel op de pan en dan +- 20 minuten laten garen, op het laatst nog de peultjes en taugé toevoegen mits het nodig is nog wat water, pan weer op de deksel en nog even na garen.
Bali balletjes:
500 gr gehakt,
1 pakje Franse uiensoep ,
1 ei.
Voor de saus:
50 ml azijn,
100 gr donkere basterd suiker,
100 ml tomaten ketchup,
1 eetlepel sambal oelek ( optie).
Kneed het gehakt met de droge soepmix en een ei, draai hier kleine balletjes van. Laat de balletjes 30 min rusten in de koelkast.
Bak de balletjes even heel licht aan in een pan zonder vet, olie en of boter om ze dicht te schroeien.
Haal de balletjes uit de pan, doe in diezelfde pan de azijn en ketchup,breng aan de kook en voeg de basterd suiker toe. Even laten koken tot de basterd suiker is gesmolten, schep sambal erbij en doe dan de balletjes weer terug in de pan.
Zet een deksel op de pan en de hittebron zo laag als mogelijk en laat de balletjes nog 30 minuten minimaal zachtjes garen.
Ipv de balletjes dichtschroeien in een pan heb ik ze 20 minuten in de airfryer gedaan op 180 graden, ook heb ik de sambal achterwege gelaten.
De balletjes zijn overigens ook erg lekker om bij een hapjes plank/tafel te zetten.