Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:51

Goed bezig Tiggs! *\o/*
Ik zet de laptop gewoon op bed, en daarnaast sport ik op een matje. Ik prul dan wat aan het scherm als ik planks moet doen of moet rechstaan.

Probeer voor jezelf gewoon op te leggen dat je zo'n kalenders en programma's volledig volgt. Eens het na een paar maand of wat mooi in je ritme zit, kan je vb. eens een paar dagen skippen. Je bent dan inmiddels al zo gek op sporten, dat je het nadien weer makkelijk oppikt :)

Phor, ik dacht dat die worst en augurk in je shake zaten :')

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:53

Ik ben vandaag weer goed bezig! :)

O: havermout met yoghurt, chia en banaan.
L: 3 sneeen zuurdesem brood. Twee hiervan belegd met kaas en tomaat, de ander met pindakaas. Gekookt ei.
T: kiwi, 2 mandarijnen
A: Volgens mij gekookte aardappels met spruitjes en een schnitzel.

B: 14 km fietsen, twee paarden gereden
D: Water en groene thee

Ik had wel de hele ochtend best erge honger. Werd er wakker mee en na de best grote bak havermout had ik ook al weer vrij snel honger.
Denk dat ik gister dan toch nog te weinig gegeten had. Dus vandaag was het ontbijt en de lunch iets groter.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:55

Zo schrijf ik gister dat ik nog wacht met KT, en ben ik nu toch even op de site van blogilates beland en het ziet er wel leuk uit! Ik heb alleen geen idee of het te zwaar is voor mij, aangezien ik behalve een paar filmpjes van Jilian Michaels maaaanden geleden geen ervaring heb met KT. Ik heb toen een paar keer de shred filmpjes op het laagste niveau gedaan, die gingen prima, alleen was het lastig met de gewichten die je nodig had, en ik dus niet heb. Wellicht probeer ik het gewoon een keer, ik merk snel genoeg of ik het aankan, want ik kan er wel van genieten om m'n lichaam steeds gespierder te zien worden van het hardlopen, dus dat zou ik best wel meer willen zien ;)

Vandaag:
O: 35 gr havermout, 12 gr grutten, 11 gr rozijnen, 7 gr lijnzaad, 1 appel (90 gr)
T: 1 plakje kaas,
L: uit lunchen geweest, ik had broodje met verse tonijnsalade met appel en wat sla, paar frietjes met mayo, een een half bruin minipistoletje en het koekje opgegeten die ik bij m'n koffie kreeg

D: 2 cappuccino, spa rood met citroen
B: dik 7.5 km hardgelopen

Lekker genoten van m'n lunch zonder me schuldig te voelen, had namelijk een heerlijk voldaan gevoel van het lopen, en m'n weegschaal was erg positief vanochtend :)

Mooie lijst inderdaad Leonie :j

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:55

O: 100 gr haver met melk
T: snee mehrkornbrood (zuurdesem) met pindakaas
L: waldkornbh met een gebakken ei, snee mehrkornbrood met kaas, yoghurt met noten en gedroogd fruit
T: banaan
A: Burritos met veel groente en kipfilet
T: grote appel

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:57

Gewoon proberen Fleur! Ik vind het tot nu toe heel effectief lijken, en met dat grimmige weer en het weinige zonlicht (hoewel vandaag een uitzondering is) is haar oppeppend gedoe wel fijn vind ik :)
Mooi zo, van de weegschaal en je lunch!

Netjes Leonie en Saartje :)

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:01

Dank je Bhriseis! Vind het echt zo'n leuk topic, heel inspirerend!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:15

Vrij vandaag, later uit bed en vast wat gekookt voor de diepvries. Beetje raar dagje
O/L: 45 gr havermout, rozijnen en lijnzaad
T: Sinaasappel, hapje bietenstampot, stukje roggebrood
T: 2 rijstwafels met cottage cheese en sandwichspread
A: Eet bij vriendin, ze wilde pad thai maken. Ik geloof iets met noedels en satésaus
T: ? Bij vriendin, evt. thuis nog een sinaasappel
B: 40 minuutjes fietsen

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:15

O: 2 kleine havermoutpannenkoekjes met appel
T: -
L: nog een havermoutpannenkoek met sperziebonen, courgette en beetje kaas + glas verse sinaasappelsap
T: kiwi, stukje pure chocola
A: gehakt en bloemkool met een sausje van speltmeel en kaas
T: schaaltje volle yoghurt met diepvriesfruit

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:18

Zo even een reactie tussen de tentamens door :) Stiekem lees ik tijdens het leren tussendoor wel mee op mijn mobiel :P

Wat fijn dat de blogilatesfilmpjes zo goed voor je werken Bhri! :D Je kunt inderdaad beter in de spiegel kijken dan naar de weegschaal, is helemaal wanneer je net als jij al een jaar krachttraining doet niet nuttig als je je VP niet bijhoudt.

Pfoe Oamaru, let wel op jezelf hea?! Wanneer je echt flauwvalt wordt werken wel heel moeilijk :(:)

Eliine, lekkere recepten allemaal, ik kom ook wel eten haha :') Hele mooie verhoudingen ook inderdaad!

Tiggs, goed dat je al gelijk begonnen bent! :D

Wat fijn Fleur! Lekker hardlopen 's ochtends is een heerlijk begin van de dag inderdaad :)

Gewoon lekker naar je lichaam luisteren Leonie, mooi lijstje.

Alvast een deel van mijn lijstje.
T: 10 druiven, 28 gram whey (helft voor en helft na hardlopen)
O/L: 1 eiwit, 90 gram havermout, 7.5 gram lijnzaad, 7.5 gram haverzemelen, 200 ml ongezoete sojamelk & 1 appel met kaneel
T: geen idee maar loop over vijf min naar de keuken want heb erge honger haha :Y)
A: broertje gaat aardappeltjes uit de oven en roerbakgroentes met tofu koken
D: 2xkoffie, veel water en witte thee
B: 45 min hardlopen, zo even een blokje wandelen met vriendinnetje tussen het leren door

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:23

O: muesli met.melk
T: rijstwafel met pesto en kaas
L: aardappelkroketten met kip sla en kappucijners
T: manderijn
D: 3 crackers met kaas en jam
T: nog geen idee

B: 17 km gefietst
D: thee en water

Jullie hebben allemaal super.nette lijstjes dat is goede motivatie voor mij :).

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:37

Hihi Bhris :)) Ik hou wel van vreemde dingen, maar dat zou gewoon goor zijn!

Blogilates (pilates) valt trouwens niet onder KT. Het is meer stability/circuittraining :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:41

Oh mooi om weten. Ik rekende het sowieso onder circuittraining, maar doet het dan hetzelfde voor je lichaam als KT, in de zin van: je wordt strakker, raakt vet kwijt en je werkt een beetje aan je spieren?

Sterkte Lis! Ik zit met iedere studiepauze achter de pc :P En ik wil voortdurend eten, bah!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:33

Hele mooie lijstjes :)

Bhris, ik ga ook even naar de blogilates kijken!

O/L: 45 gr havermout, 10 gr chia, 8 gr kokosrasp
T1: Appel, rijstwafel met pindakas, blokje pure (85%) chocola
T2: Havermoutkoekje, sinaasappel
A: Nog geen idee

Heb nu de havermoutkoekjes en een bananenbrood in de oven :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:46

Blogilates vind ik echt heel leuk! Het lijkt heel simpel maar is verrassend pittig.

Vandaag:
10.30 havermoutpannenkoeken: 40g havermout, 1 ei, 1 banaan, yoghurt en een beetje honing
B: 11km hardlopen
12.30 2mg boterhammen geitenkaas/appelstroop, Vk knäckebröd roomboter/hagelslag
16.00 2 zelfgebakken havermoutkoekjes, 2 Vk digestives met pure chocola
Planning
A: Vega Chili (zwarte bonen, Kikkererwten, zilvervliesrijst, passata, kruiden) met een salade van kropsla, komkommer, tomaten en gebakken wrapreepjes met yoghurtdressing
T: appeltje, misschien nog wat lekkers

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:55

Circuittraining is puur vetverbranding en conditionering, voor spieropbouw heb je veel zwaardere gewichten nodig :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:17

Nu vraag ik vast iets doms, maar waarom heb ik dan elke dag zo'n spierpijn?
Met pure vetverbranding ben ik ook al heel blij hoor ~~}> Dat speklaagje hindert mij het meest.

Mmm jouw avondeten klinkt heerlijk Plien!

Hihi gezellig Horse! Bananenbrood, is dat een soort van cake die naar bananen smaakt?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:30

O/L: Anderhalve Apfelstrüdel met vanille-kaneelvla
T: Één chipje
T: Koffiekoekje
T: Half blokje chocola 85%

Verdere planning:

A: Gehakt, erwtjes, gebakken aardappeltjes (helaas niet olievrij gebakken)
T: Appel
(T: Misschien nog een kiwi als ik nog honger heb)

--
Mijn cornflakes zijn bijna op, wat kan ik daarna het beste kopen als ontbijt voor 4x de week? Er rekening meehoudend dat ik vaak hoog in de koolhydraten zit?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:37

Jullie zijn goed bezig! In het weekend gaat het hier vaak wat minder. De kaasfondue van gister hielp ook niet zo mee, al heb ik die vooral met groente gegeten en met weinig brood. En met 5 glazen wijn erna :P

vandaag:
o: 2 kleine afbakpistoletjes met roerei en wat geraspte kaas, beetje boter.
l: 2 rijstwafels met vlierbessenjam en 1 met houmous
t: appel
a: boerenkool met worst bij de hema. Af en toe vind ik zo'n vet ding gewoon heel erg lekker en we kwamen langs de hema vanaf de sportschool. Geen zin om te koken ook voor vanavond. Ga zo wel voor de komende week aan de slag.
Is het jullie ookal opgevallen dat Quinoa gruwelijk duur/soms zelfs uitverkocht is?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:46

Bhriseis schreef:
Met pure vetverbranding ben ik ook al heel blij hoor ~~}> Dat speklaagje hindert mij het meest.

Hihi gezellig Horse! Bananenbrood, is dat een soort van cake die naar bananen smaakt?

Ik weet niet precies de oefeningen van Blogilates maar je kunt toch ook gewoon spieren opbouwen zonder gewichten?
Het gaat wat langzamer en je krijg misschien minder dikke spieren maar het zou dan ook minder blessure gevoelig zijn.
En dan bedoel ik krachttraining met je eigen gewicht als "gewicht" zegmaar.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:47

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:55

Bhriseis schreef:

Ja :) Het is gemaakt van, bananen, eieren, speltmeel en havermout en vult erg goed!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:02

xEmily schreef:
--
Mijn cornflakes zijn bijna op, wat kan ik daarna het beste kopen als ontbijt voor 4x de week? Er rekening meehoudend dat ik vaak hoog in de koolhydraten zit?

Groene smoothie, havermoutpap of groenteomelet.

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:09

Ik ben ziek dus bijna niks op:

O: 1 speltboterham
T: smoothie
L: /
T: /
A: /
T: miss nog fruit

B: niks
D: water, thee

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:16

Vandaag een slechte dag. Bij een vriendin gelogeerd gisteren, dus daar ontbeten, toen een gezamenlijke lunch bij de paarden en vanavond pizza avond met vriendinnen. Heel vervelend als je zelf niet kunt bepalen wat je eet. Niet dat ik gedwongen wordt, maar soms is het sociaal niet wenselijk of zelfs ondankbaar om je eigen eten mee te nemen, of te gaan zeuren. Herkennen jullie dit? :)

Goede nieuws is dat ik sinds twee weken merk dat mijn buikvet aan het afnemen is. Heerlijk, mijn kleding staat me gelijk veel beter! Ben nooit echt dik geweest, maar al het vet wat ik teveel had/heb ging wel rond mijn buik zitten.

O: ham/kaas croissantje. Bb met filet american, mayo en gekookt ei. Cracker met hagelslag
T: -
L: dubbele bb met kaas
T: even thuis en had enorme behoefte om mijn lichaam iets gezonds te geven. Groene smoothie van boerenkool, mango, sinaasappel, banaan, goji's en chia
A: pizza vegetariana

D: water, thee, sinaasappelsap, cassis

Veel gegeten en gedronken wat ik al een lange tijd had verbannen. Het valt me mee hoe slecht ik erop reageer, geen buik- en/of hoofdpijn. :)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:17

__Leonie schreef:
Ik ben vandaag weer goed bezig! :)

O: havermout met yoghurt, chia en banaan.
L: 3 sneeen zuurdesem brood. Twee hiervan belegd met kaas en tomaat, de ander met pindakaas. Gekookt ei.
T: kiwi, 2 mandarijnen
A: In schil gebakken aardappeltjes met gewokte chinese kool met sjalotjes en een schnitzel.

B: 14 km fietsen, twee paarden gereden
D: Water en groene thee

Ik had wel de hele ochtend best erge honger. Werd er wakker mee en na de best grote bak havermout had ik ook al weer vrij snel honger.
Denk dat ik gister dan toch nog te weinig gegeten had. Dus vandaag was het ontbijt en de lunch iets groter.

Final lijstje! Komt vanavond denk ik niets meer bij behalve grote kop groene thee.
Die schnitzel was me trouwens toch vies zout gekruid! Ik moest na elk hapje wat kool nemen om het een beetje in balans te krijgen.

Heb je misschien een recept van dat bananenbrood?

Ik wil misschien mijn eigen brood wil gaan bakken. In de supermarkt is een beetje lekker brood hartstikke duur en ik heb geen goed vriesvak om het in te vriezen.