ik zou graag iets willen met varken(s) en eentje met iets van bier.
Cabelona
Geplaatst: 11-06-13 11:33
Purkii schreef:
leuk cabelona....maarr euh... letters uitsnijden...heb je geen uitstekers?
Nee helaas. Zo vaak maak ik daar geen gebruik van en helaas ook geen plek voor in mijn iniminie keukentje (taartspullen puilen al uit).
annepaardoes
Geplaatst: 11-06-13 11:53
Gisteren heb ik mijn aller eerste taart met marsepein en fondant gemaakt. Ik moet zeggen dat ik er heel erg tevreden over ben, voor een eerste taart. Het witte fondant was alleen bij de rand van de taart iets gaan scheuren, maar ach. Verder moest ik de letters en de bloemen met de hand uitsnijden, omdat ik geen uitstekers heb. Dat was wel even een hele klus.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 11-06-13 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt
HOi, ik heb een vraag, want ik wil graag een sugarcraft gun kopen, maar ik vind 25 euro toch een beetje duur... Heeft iemand enig idee of ik zo'n ding ook goedkoper kan krijgen? Heb al een beetje op internet gekeken, maar ik kan het niet zo 1 2 3 vinden..
Een sugarcraft gun is volgens mij echt overal 25 euro. Er is nog wel een alternatief, clay extruder heet dat ding volgens mij. Ik weet alleen niet of die ook goedkoper zijn, maar er zijn er veel die ze wel veel fijner vinden dan een sugarcraft gun, omdat die veel minder kracht kost. Ik kan je het verschil niet vertellen, want ik heb alleen ervaring met een sugarcraft gun.
Wat een keurige letters zo uit de losse pols! Echt heel netjes, ook je bloemen zijn zeer goed gelukt. Ik vind de CC ook geweldig leuk geworden, met name de Spongebob's en ook de Heineken bierdoptaart
Ik heb ook weer bakplannen, heb net bijna 1 kg fondant groen gekleurd voor o.a. een draak, mijn handen zijn een beetje hulkachtig geworden Vind zonder handschoenen toch fijner werken dan met, al zal met altijd hygienischer zijn, hoe goed je je handen ook wast en schoonboend e.d.. Als het een toonbaar geheel is zal ik de foto einde van de week plaatsen
Purkii
Geplaatst: 11-06-13 20:11
Mooie taart hoor voor een 1e en hand gesneden bloemen enzo...toppertje! Ik heb een vraagje...ik heb eens muppet cupcakes gemaakt van gewoon basis cc beslag met een toef simpele botercreme uit een kant en klaar mix...de muppets heb ik uit marsepein en fondant gemaakt....nu zag iemand ze op foto en vroeg of ze die bij me bestellen kon en wat ik ervoor vroeg per stuk...en ik...heb geen ideeeee!! Kunnen jullie me even helpen...wat kan ik hiervoor vragen?
Wat lief zijn die! Ik zou tussen de 1,50 en 2 euro vragen. Je moet ze allemaal met de hand maken dus ik vind dat je daar best iets voor mag vragen (ik zou 2 euro doen).
Lindas2
Geplaatst: 12-06-13 13:28
Ik ben het met Spikkelfire eens qua prijs Ze zijn wel erg leuk overigens!
Moet je wel bekijken hoeveel je er moet maken. Als jij tig uren kwijt bent om ze te maken en ze willen maar 8 cupcakes, dan kan je ze net zo goed weggeven voor de 16 euro die je dan rekent.
tsja maar ja, dan moet je maar zo rekenen dat je het voor de hobby doet en als je dr wat mee verdient is dat meegenomen...daarbij, als ze dr 20 bestellen ben je ook tig keer zolang bezig , alles handwerk, komt geen malletje oid aan te pas...Vind ik zowiezo met de taarten makerij...als je je uren gaat reken kom je op heel weinig een euro ofzo per uur uit wil je de taart een beetje betaalbaar houden
Deze heb ik hier nog niet gepost; Spiderman deel 2. Gevuld met banketbakkersroom, chocoladecreme en ciambellacreme. Afegesmeerd met ganache. De middelste en de bovenste twee taarten zijn als twee taarten aan te snijden. Halverwege zit dus een kartonnetje en ook een laag marsepein/fondant. Twee in 1 dus Dit omdat de stukken anders veels te hoog zouden zijn. Bovenste taart is gekleurd met de airbrush.
Deze taart is van paar dagen daarvoor. Gevuld met; ik weet het echt niet meer... Afgesmeerd met ganache. De taart is in de kleuren van de uitnodiging geairbrushed. Het 'grasrandje' is een print van de uitnodiging, net als 'begin van de zomer;.