Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zodiacje

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:45

Leuk initiatief!
Succes ermee maar komt vast goed!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:16

Mooi zo Zodiacje! En je mag echt veel eten he om via gezonde voeding aan je aantal te komen <3

Die challenge klinkt inderdaad erg leuk :)

Mmmm Karin die chocomousse...

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:31

_Lois_ schreef:
Gisteren:
O: 2 vk broodjes hagelslag, glas fruitontbijt
T: capuccinno, stukje chocola
L: gebakken ei met spek
A: 30 cm new york pizza met shoarma, met lava cake en een stukje chocolate chip cookie toe :') (zat bomvol :+ )
B: 15 min fietsen,

vandaag
O: gebakken ei, glas innocent
T: choco amandelen, cappuccino
L: laat ontbeten dus geen
t: 2 mandarijnen
A: kipdijfilet met raspatat en salade
B: geen :=

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:59

Vandaag:

O Yoghurt met cornflakes en rozijnen
L Twee tarweboterhammen met osseworst, 300 gram salade (=witlof, tomaat, tonijn)
A 650 gram chili con carne (puree, gehakt, bruine bonen, roerbakgroenten)
T Frikandelbroodje

--

Heeft iemand ideetje voor makkelijk ontbijt zonder veel koolhydraten? Heb namelijk regelmatig veels te veel koolhydraten maar ik heb iets nodig wat ik in de ochtend binnen 10 min kan maken (:
Cornflakes pak is bijna op, yay (:

Ik was vergeten mijn fruit mee naar mijn werk mee te nemen -O-

Van Frikandelbroodje stonden de kcal er niet op, was van de Dirk maar vond op google iets van de AH, dan zou het frikandelbroodje 510 kcal moeten zijn ... lol x'D
Als ik die voedingswaarde hier toe pas kom ik op 1842,22 kcal uit (:
Wss is het iets meer omdat ik de gemiddeldes van de chili con carne heb gepakt, en frikandelbroodje weet ik ook niet zeker ofc.

Edit: ik weet het niet meer hoor ... volgens mn schriftje (handmatig) heb ik 1965 kcal op, volgens valtaf 1842, alles is juist ingevuld, fout zit het in de chili con carne (:
Maar goed ... 1965+ dus of 1842+
haat aan dat soort dingen niet precies te kunnen weten -O-

Morgen bij la place ontbijten en in de middag daar ook Apfelstrüdel eten <3
Of ik neem apfelstrüdel als ontbijt ... nog ff over nadenken (:

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:25

Ik ben even druk dus kom alleen even snel mijn lijstje posten :)
Niet heel hoog in calorieën door rustdag en omdat ik gisteravond met filmavondje echt belachelijk veel gegeten had.

O: 90 gram havermout, 5 gram lijnzaad, 5 gram haverzemelen, 200 ml ongezoete sojamelk & 150 gram appel met kaneel
L: mix van 120 gram magere kwark, 220 gram magere yoghurt, 15 gram whey, 2 vk beschuitjes & 1 kiwi
T: (gok 200/250 gram) bospeen
A: 2 kleine wraps met kipfilet en roerbakgroentes, lepel knoflooksaus, daarna nog flink wat roerbakgroentes los, en zelf groot bord salade gemaakt van sla, uitjes, radijs, 6 olijfjes, blokje feta versnipperd, beetje knoflooksaus erdoorheen
T: 100 gram magere kwark
D: 2xkoffie (1xmet melk), veel water en witte thee
B: 40 min fietsen, middag stal waarvan 40 min rijden

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:36

KarinvdM schreef:
O: Grutten met stevia
L: Verse champignonsoep en roggebrood met sla, paprika, komkommer en kipfilet
T: Mandarijn, 2 verse dadels, warme choco van cacao, amandelmelk, palmsuiker en water met een beetje slagroom
A: Sla met paprika, tomaat, komkommer, feta, olijven en kipfilet, met rosevalaardappeltjes uit de oven. Griekse yoghurt
T: Ik had zin in chocolade, maar fat heb ik niet in huis, verder dan cacao kom ik niet. Ik heb net een eiwit opgeklopt en daar stevia en een theelepel cacao door gedaan en toen had ik een heerlijke chocolademousse. :9 straks nog een borrel met wat elitehaver oid
D: (Detox) thee, cacaothee en water

+ Kettle chips, volgens de verpakking zonder E621, maar wat er verder wel in zat was niet duidelijk... Handje powerbessenmix.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:53

Toevallig Karin; die hadden wij vanavond ook. Aardappel, zonnebloemolie, zout was de ingrediëntenlijst. Smaak was ook aardig identiek aan de chips die we af en toe zelf maken van dezelfde dingen. Welke smaak kettle chips had je? Ik vond die met balsamico bijv minder 'natuurlijk' smaken dan deze.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 01:00

Phor, spannend! En succes met je bloedsuikerspiegel weer te herinstalleren :j
Oamaru beterschap :(:)
En interessant dat schema qua eiwit, vet en kh voor icm KT, ik heb er momenteel niks aan, doe (nog) niet aan krachttraining, ik wil eerst het hardlopen echt goed in m'n systeem en ritme hebben zitten (op het moment is het in m'n hoofd altijd nog een strijd om me ertoe te zetten) voordat ik ga beginnen aan KT, ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik het anders nooit vol ga houden.

Vandaag:
O: 35 gr havermout, 10 gr grutten, 8 gr rozijnen, 90 gr appel
T: handje cashewnoten
'L': geprobeerd om soort van avocadopannenkoekjes te maken, die mislukten finaal. Mengsel van een halve avocado, 1 ei, melk, speltmeel, en wat cashewnoten. Dat werd allesbehalve een pannenkoek toen het in de pan lag, paar happen van het prutje gegeten omdat ik het zonde vond om weg te gooien, maar voor de rest was de hond er best blij mee :')
T: 2 plakjes kaas
A: groenteburger, en een maaltijdsalade van de hema (broccoli, bieten, sla, bonen, klein beetje van de citroendressing die erbij hoort, mix van walnoten, rozijnen en nog wat zaden), wat kidneybonen en 1 tl aioli)
T: 1 mince pie, klein handje nacho chips, handje cashewnoten met rozijnen en cranberry's
T2: plak roggebrood met pindakaas en kaas

B: wandelingetje met paard, verder weinig was een beetje een gekke dag
D: 3 cappuccino, thee, water

Wat te laag in kcal (gok 1500), vandaar net nog een plak roggebrood

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 01:19

Afgelopen 2 dagen brood als lunch gehad en dat is ook verschrikkelijk te merken aan mn darmen gelijk := Vandaag een schandalig slechte dag gehad maar dat motiveert me ook alleen maar meer om weer gezond te gaan eten morgen :j
Hele mooie lijstjes komen er ook voorbij +:)+

Alvast een beetje een planning voor morgen:
O: griekse yoghurt met havermout en aardbeien; volkoren knäckebröd met paturain light en komkommer;banaan
T: rijstwafel met smeerkaas
L: rijstsalade of havermoutpannenkoek
T: appel
A: ?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 01:21

Mijn dag was behoorlijk ongezond..

O/l: afbakpistoletje met huttenkase, tomaat, peper en een met brie tomaat en slausau
T: 2 grote gevulde koeken
D: spinazie met ui en knoflook en ovenfrites speciaal
T: merci, maltesers en toastjes brie

Morgen planning:
O: havermout met rijstmelk (laatst weer met gewone melk geprobeerd, maar kan daar toch niet zo goed tegen) en gebroken lijnzaad, verse jus
L: afbakpistoletje met huttenkase, tomaat en peper
T1: smoothie van spinazie, kiwi en appel
T2: bij de borrel waarschijnlijk een paar toastjes brie
A: kip met groenten en krieltjes uit de oven

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:14

Succes vandaag Amira!
Emily: 1950 kcal of 1850 kcal is niet zo'n groot verschil :(:)

O: 100 g haver, 250 ml melk, honing, lijnzaad, amandelschaafsel, gojibessen, chia; glas soja ongezoet, dubbele kop thee
B: Paarden verzorgen
L: 1 wrap met cottage cheese, pesto en tomaat; 150 g kwark met lijnzaad; thee
T: 1 peer, rauwe wortels
A: Salade met rucola en rode bietjes (recept van Kameleon), 50 g (restje) gekookte sperzieboontjes, 1 spinazie-burger, 70 g linzen
B: Paarden verzorgen
T: 150 g magere kwark

1900 kcal, 110 g eiwit. Aangezien het vandaag Blogilates rustdag is, zou ik in principe minder kunnen eten, maar als ik studeer heb ik altijd reuzehonger, dus ik houd het bij dit aantal denk ik.
Deze ochtend heb ik me voor het eerst gewogen sinds begin december, en ik weeg een kilo meer, ondanks het nette eten en elke dag een uur sporten. Dat wil zeggen dat ik flink tonnetje rond zat na de feesten :o Verder lig ik er niet wakker van, want ik begin toch verschil te merken in mijn lichaam door de Blogilates-filmpjes :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:17

Ik denk ook zeker dat 'alle beetjes' wel helpen wat gezonde voeding betreft :j je krijgt hoe dan ook meer voedingsstoffen binnen wanneer je al een aantal dingen gezonder eet dan helemaal niet. Je moet in beide gevallen niet doorslaan, een beetje ongezond naast een gezond voedingspatroon zorgt er denk ik echt niet voor dat je het goede meteen ongedaan maakt.

Vandaag een 'Voedselzandloper'-dag. Zowel ontbijt, lunch als avondeten komen uit het zandloperkookboek :9

O: 30 gr havermout, 30 gr spelt, 50 gr mango, 150 ml sojamelk. 150 ml water, 10 gr tarwezemelen, 15 gr lijnzaad
T: eiwitshake
L: Eieren in een pannetje, 2 eieren, 50 gr witte bonen, 50 gr kidneybonen, paprika, ui en verschillende kruiden
T: ik denk niks, want ga redelijk laat lunchen
A: Citroenrisotto met padenstoelen: 90 gr quinoa, 50 gr paddenstoelen, 10 gr parmezaanse kaas, en nog wat specerijen.
T: Choco-espressomousse: 20 gr pure chocola, beetje oploskoffie, iets minder dan 1 ei p.p.
T2: heb een nieuwjaarsborrel bij vrienden dus wss nog een paar kleine hapjes

D: water, thee, champagne, witte wijn
B: 7 km intervaltraining-hardlopen

Zonder de laatste tussendoor (borrel) zit ik aan ongeveer 1600 kcal. Ga er vandaag zo'n 2000 verbranden dus kan nog wel n paar hapjes nemen 's avonds :Y)

eiwit: 90 gr - vet: 48 gr - koolh: 150 gr - bij 1600 kcal

Blijkbaar moet ik elke dag volgens de voedselzandloper eten want dan zit ik precies in de goede verhoudingen :Y)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:18

Lekker lijstje Bhriseis :9 en van 1 kilo zou ik ook niet wakker liggen hoor!! Zeker als je verder wel duidelijk verschil begint te merken :j

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:20

Lief dames, dankjulliewel. Ik voel me nog steeds zo slecht, maar ziekmelden is geen optie. Zweet me rot, en lig nog steeds in bed.

O: Glas lauw water
T: Half kopje bouillon
A: Salade proberen met een cracker.

Nette lijstjes van jullie allemaal. Emily: Wat dacht je van pap oid? Als ik dat als ontbijt neem met veel extra's voel ik me de hele dag een stuk beter. :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:23

Jeetje Oamaru, dat klinkt niet goed. Je hebt toch geen hersenschudding oid? :(:)

Dank je Eline, maarre, jij moet spreken! Ik zou zo aanschuiven bij jou :)) Komen al die recepten uit het Voedselzandloperboek? Het klinkt allemaal heerlijk.

En precies, ik eet gezond en sport om me goed te voelen en om blij te zijn met mijn lichaam, dus dan doet die ene kilo er uiteindelijk niets toe.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:25

Lijstje tot nu toe :)

O: bakje magere kwark, paar framboosjes, havermout, lijnzaad, kaneel, scheutje mager melk erbij, beetje agavesiroop

Water overdag drinken.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:26

Nou jeetje ziek is ziek toch? Als je knock-out gaat lijkt me dat een behoorlijk goede graadmeter van je lijf dat je niet in orde bent :(:)

Jaa allemaal voedselzandloper-kookboek! Haha nou kom maar hoor :D Hier vragen ze elke keer heeeel lief of ik alsjeblieeeft wil koken :') Vind het boek ook echt een aanrader, en hele toegankelijke lekkere maaltijden. En voldoende volledig vega-recepten of op goede manieren te vervangen voor vega. En als je dan ziet wat je allemaal kunt eten en maar 1600 kcal binnen hebt :') Feestje toch!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:29

Nu moet ik het hebben Eline, want jouw lijstjes worden met de dag nog lekkerder :~ Ik ga het mezelf kado doen na de examens;

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:39

Briseis: wat is blogilates precies?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:46

http://www.blogilates.com/
Blogilates zijn trainingsfilmpjes van een mevrouw, die alles op pilates-moves baseert. Het is in zekere zin krachttraining met je eigen lichaamsgewicht, en ze pakt er veel cardio bij (ook gewoon via pilates-moves). Je kan los filmpjes volgen, maar eigenlijk ben je zoals met elke sport best toch zo'n 30 min. per dag bezig denk ik.
Elke maand brengt ze een nieuwe kalender uit waarbij je elke dag een spiergroep traint. Nu is het weekschema: HIIT-cardio / Abs & benen / Cardio core / Rug & kont / Dance day-cardio / Armen & abs. Elke dag doe je nieuwe filmpjes; enkel de dance day wordt elke week herhaald. Je traint tussen de 40 min tot een uur, maar omdat je telkens een andere spiergroep traint, heb je geen verdere rust nodig behalve die ene dag.

Ik weet niet hoe veel je nu sport, maar er is ook een beginnerskalender. Persoonlijk vind ik de filmpjes zwaar: ik doe nu een dik jaar bijna dagelijks krachttraining met Jillian Michaels en er zijn slechts heel weinig Blogilates-filmpjes die ik volledig én correct kan uitvoeren, maar! Het gaat steeds beter :) Cassey zelf is heel vrolijk en motiverend, dus dat is op zich ook wel leuk :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:58

Bedankt voor de informatie! Ik sport momenteel echt veel te weinig.. als ik aan een uur roeien en een uur fietsen per week kom is het veel.

Ik merk wel dat ik me veel lekkerder voel als ik wel sport, dus misschien dat ik dit maar eens ga proberen!

Praktische vraag: zet je gewoon de laptop op de grond?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:06

Je kunt met een hdmi kabel heel makkelijk de tv aan je laprop koppelen. Bij mij is dat gewoon de kabel die gekoppeld zit aan mn tv/upc kastje. Als ik die in mijn laptop steek krijg ik mijn laptop scherm op tv :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:55

Volgens mij is mijn laptop zo oud dat hij geen hdmi uitgang heeft..

Net in ieder geval dag 1 gedaan! Was leuk, maar wel zwaar zeg :D.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:35

Mijn laptop heb ik ook alweer een jaar of 5/6. Bij mij zitie bij de USB ingang.:)
Goed bezig in ieder geval!

Pfoe ik heb spierpijn van gisteren:=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:23

Vandaag:

O: 400ml magere yoghurt, 50gr havermout, 1 banaan, 70gr blauwe bessen
B: 80min KT; borst, buik, schouders en armen (met trainer)
L: shake van 250ml halfvolle melk, 15gr whey. 3 sneetjes bruin brood, 70gr osseworst, 50gr cottage cheese, 25gr magere cream cheese, 50gr ijsbergsla, 1 augurk, kruiden
T: 2 sneetjes bruin brood, 20gr pindakaas, 1 plak 48+ kaas, 1 banaan
A: stoofpotje: 70gr rode linzen, 1 aubergine, 1 ui, 120gr kipfilet, 70gr tomatenpuree, azijn, 20gr roomboter, kruiden
T: 60gr chocomousse

2300kcal (150gr eiwit), 2450kcal verbrandt