Helaas, er is niks uit de bloedtest gekomen. Aan de ene kant wel fijn natuurlijk, geen ernstige dingen, maar het valt ook een beetje tegen. Omdat mijn lichaam toch soms aangeeft niet helemaal lekker te functioneren. Ik heb daarom besloten wat meer te gaan eten qua de drie hoofdmaaltijden en om 11, 16 en 20 uur nog een tussendoortje te nemen. Hopelijk gaat het daarmee wat beter. Heb net in ieder geval al wat lekkere en gezonde dingen gekocht. Zo heb ik toch maar eens cottage cheese meegenomen bij de Lidl, geen idee of het wat is, maar we gaan het proberen. Iemand nog tips/ideeën om dit mee te eten? Ook heb ik geitenkaasplakken meegenomen en rijstwafels (wel met chocola en kokos, niet geheel gezond, maar me lichaam schreeuwt soms om suikers.)
En aansluitend op de discussie over mensen en hun onweten over eten, dat is echt schokkend gewoon. Fruitella voor fruit aanzien? Bij Jamie's Food revolution zag je ook dat op een basisschool heel veel kinderen allerlei soorten groenten en fruit niet eens kennen. En het neefje van mijn stiefvader (Nederlands!) dacht serieus dat melk uit de fabriek kwam. Ik moet ook wel lachen als vriendinnen aankomen dat ze 'gezonder' aan het eten zijn en vervolgens vol trots vertellen dat ze Optimel drinken en s'avonds Knorr wereldgerechten op tafel zetten.
Dan probeer ik ze toch maar duidelijk te maken dat dat niet zo gezond is als het lijkt en ze beter zonder pakjes en zakjes kunnen koken en gewoon naar de AH site moeten surfen. Daar staan genoeg leuke, lekkere, gezonde en simpele dingen op.