Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sharani schreef:Dat is zeker lastig... en eens uitzoeken welke voedingsmiddelen lang nodig hebben om te verteren? En die dan tijdens je hoofdmaaltijden eten? Misschien roep ik nu wel onzin want ik ben zeker geen deskundige op voedingsgebied van mensen.
Voor mij gevoel eet je erg "lichte" dingen bij je maaltijden.
Misschien bij het ontbijt eens havermout (geen idee of dat gluten bevat) of soya joghurt bij de muesli.
8nnemiek schreef:Ik doe altijd wat siroop door de sojayoghurt, dan smaakt het naar danoontje en dat lust ik wel![]()
En inderdaad veel koolhydraten. Peulvruchten, aardappelen, rijst, tarweproducten als brood en pasta..
Ik maak me af en toe gewoon als tussendoortje een pannetje gekookte aardappelen, daar heb ik soms gewoon zin in
Azmay schreef:Magrathea schreef:Vervelend!waar bestaan je hoofdmaaltijden uit? Dus ontbijt, lunch, avondeten
Ontbijt is (droge) musli of crusli oid of een paar glutenvrije crackers met beleg. Dan tussendoor iets fruit oid. Lunch is afhankelijk wat ik heb dat kan een gevulde salade zijn, kliekjes, gemengd fruit of crackers. Dan tussendoor iets van een stukje extra pure chocolade en/of noten en fruit etc. Avondeten is 2 a 300 gram groente met vleesvervanger en aardappelen of iets anders met een flinke bult groenten. In de avond een handje chips of een stukje chocolade en dan eindelijk een glas met suikerdrinken erin![]()
Heb niet het idee dat ik slecht eet verder, moet alleen proberen ook niet te veel gluten binnen te krijgen dus dat geeft wel extra uitdaging.
Azmay schreef:Wat klinken die suggesties allemaal vies![]()
Kokos, dadel, havermout en sojamelk eet ik wel als het moet maar ik vrees dat dat allemaal blijft liggen als ik het voor de lekker zou moeten gaan pakken
Maar ik ga wel speuren, honger hebben is ook niets en continu eten gaat in de papieren lopen.
In mijn salade gaan al wel verschillende soorten bonen, vind het wel jammer dat er geen kaas of vis meer in gaat dat mis ik wel. Maar op zich heb ik na zon stevige salade wel 2 uur geen honger meer. Is dan ook een flink bord vol net als de kliekjes meestal.
Jotoma schreef:Azmay schreef:Wat klinken die suggesties allemaal vies![]()
Kokos, dadel, havermout en sojamelk eet ik wel als het moet maar ik vrees dat dat allemaal blijft liggen als ik het voor de lekker zou moeten gaan pakken
Maar ik ga wel speuren, honger hebben is ook niets en continu eten gaat in de papieren lopen.
In mijn salade gaan al wel verschillende soorten bonen, vind het wel jammer dat er geen kaas of vis meer in gaat dat mis ik wel. Maar op zich heb ik na zon stevige salade wel 2 uur geen honger meer. Is dan ook een flink bord vol net als de kliekjes meestal.
Oohh ik heb een maatje gevonden in beperkt eten mogen en lusten![]()
Super balen dat je slecht gaat op brood, want anders zou ik ook niet weten hoe ik de dag door moet komen. Wat jij op een dag eet is in mijn ogen ook licht en daar zou ik ook honger van houden. Ik eet vier vegan boterhammen op een dag en als ik honger heb, beleg ik die wel met kaas. Behalve dat ik het heel lekker vind, vult het gewoon goed.
Zo ook voor mn salade, daar gooi ik nog kaas door. Puur om er voller van te worden.
Ik was vandaag pas om 11.15 uit bed, dan eet ik wel zonder kaas omdat ik weet dat de volgende keer eten sneller komt.
Banaanpannekoeken doen het hier om te vullen ook goed. De vegetarische pizza ook. Wrap gevuld met zoete aardappel, komkommer, mais, zwarte bonen en paprika vult ook goed!
Maar ook ik eet elke avond nog wel een (of twee, of drie) bakjes vegan chips
minikatje schreef:Meer eiwitten en meer vezels.
Fruit verbrand je zo doorheen.
Havermout en stevige groentes zoals broccoli kunnen al helpen.
Havermout door de smoothie is ook lekker.
Verder kun je hartige muffins maken.
En mijn guilty pleasure is zuurkool met kerrie, dat vult als een baksteen
Azmay schreef:minikatje schreef:Meer eiwitten en meer vezels.
Fruit verbrand je zo doorheen.
Havermout en stevige groentes zoals broccoli kunnen al helpen.
Havermout door de smoothie is ook lekker.
Verder kun je hartige muffins maken.
En mijn guilty pleasure is zuurkool met kerrie, dat vult als een baksteen
Hoop dat ik snel de energie heb om dingen te bakken en koken, nu gaat dat echt niet lukken.
Oreos probeer ik te vermijden, wil ook de suiker een beetje binnen perken houden en het vet al lukt het niet allemaal even goed
Resistance schreef:Mijn ouders eten ook steeds vaker vegetarisch!Momenteel is mijn vader bezig aan libanese vegetarische lasagna met feta, tahin en yoghurt. Echt zo lekker!
Riraito schreef:Dat mensen merkbaar gezonder worden komt dan ook vaak door meer groente en fruit ipv minder vlees. Al is minder vlees altijd mooi meegenomen.