Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:49

Wat ontzettend spannend Phor! Echt doen! Jaag je dromen maar na, je hebt er echt alle potentieel voor; niet alleen om het gewoon te kunnen, maar zelfs om het verschil te maken *\o/*

En dat andere is ook heel spannend *\o/*

Lijstje van vandaag:

O: 100 g havermout, 150 g amandelmelk, 150 g vanillesojamelk; glas melk
B: 2 uur ballet (1e uur minder intensief), paarden verzorgen
L: 50 g speltvolkorenpasta, 1 el pesto, minibeetje witte wijn, paprika, courgette en 1 wortel; 60 g linzen, beetje kaas; kop groene thee
T: Banaan
B: 55 min. Blogilates (kalenderdag 11): buikspieren
T: Schaaltje ananas + 1 sinaasappel
A: Veel gestoofde sperzieboontjes, 150 g gekookte aardappels, veggie-burger
B: Paarden verzorgen
T: 150 g kwark + 70 g aardbeienyoghurt; thee

Zo'n 2000 kcal, 95 g eiwit. Met én mijn balletles én Blogilates zal ik wel flink wat verbranden, maar ik probeer het netjes te houden, want morgen ga ik me nog eens wegen sinds een maand ofzo.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:49

O: twee volkorenpistoletjes met kaas en pindakaas, thee.
T: kop thee
L: twee geroosterde boterhammen met zelfgemaakte guacamole (tomaat, citroen, avocado, knoflook), twee beschuitjes, thee
T: thee, twee napoleonsnoepjes, appel
A: wordt spinazie, kipfilet, champignons, krieltjes

En ik ben zelf koekjes aan het bakken, dus zo en vanavond denk ik een koekje.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:39

Horse_xx schreef:
Phor, wow die formule is heel erg handig, maar ik eet dan wel 10 gr vet te veel per dag. Ik eet voor mijn gevoel niet heel veel vet, maar toch te veel dus. Heb jij een tip hoe ik dat kan verbeteren?

O: 45gr havermout, 10 gr chia, 2 gr kaneel
T: 130 gr Kaki, rijstwafel met 10 gr pindakaas, 3 walnoten
L: 40 gr (ongekookt) quinoa, halve puntpaprika, gekookt eiwit
T: 2 gekookte eiwitten, 192 gr appel met kaneel, puntpaprika 80 gr met 16 gr geitenkaas uit de oven, 20 gr noten (Was na het sporten allemaal)
A: Salade van ijsbergsla, tomaten, paprika, komkommer, augurk, olijven en gegrilde kip

B: 85 min KT, 30 min cardio

Phor, ik ben sinds 2 maand begonnen met KT dus nog niet heel zwaar, meer aan het uitproberen nog.. Het is wel de bedoeling dat er een beetje resultaat te zien is, maar ik hoef echt niet heel gespierd te worden :)

Oamaru

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:49

Gaaf Phor! Vind het ontzettend interessant om te lezen hoe mensen met hun voeding omgaan. Succes!

O: Halve mango
T: Nadat ik was flauwgevallen 2 slokken cola.

Zo ziek als wat.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:17

Eten jullie wel eens cottage cheese (huttenkase)? Zou dat goed zijn om te eten om eiwitten wat omhoog te brengen? Of is dat heel vet?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:18

Oh jeetje oamaru. Hoop dat je je snel weer beter voelt!

I love Hüttenkäse. Voor zover ik weet zit daar wel aardig wat eiwitten in.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:20

O: 2 ovenbroodjes (Nutella en gekookt ei)
B: Pony's poetsen en er stukjes mee wandelen in de wei, 10 minuten fietsen
L: 2 dikke speltboterhammen (jam en pindakaas), appel
B: 30 minuten met de hond uit
Planning:
T: Banaan
A: 2 of 3 kaastosti's (wit brood)
T: ?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:21

Beterschap Oamaru :(:)

Spannende dingen allemaal Phor! En jeetje wat heb jij vandaag een hoop eieren op zeg :wow:

Vroeger was ik gek op huttenkase, maar eet het eigenlijk nooit meer. Heb het even opgezocht, gemiddeld bevat 100 gr huttenkase 13 gr eiwit en tussen de 2 en 4 gram vet (light versies buiten beschouwing gelaten). Prima optie dus!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:30

Oei Oamaru, wat eng! Voel je je beter inmiddels?

Cottage cheese is heerlijk <3 Volgens dat mevrouwtje van Blogilates is het een slim truukje om het 's avonds te eten, bij je kwark oid, omdat er stoffen inzitten waardoor je spieren 's nachts sneller herstellen. Er zitten erg weinig kcal in en veel eiwitten, dus ik gok op een laag vetgehalte.
Waar ik yoghurt soms wat zurig vind smaken om als sausje of mayo-vervanger te gebruiken, kan het wel met cottage cheese: het heeft een heerlijk romige textuur en smaak. Tartaar en aioli maak ik nu op basis van cottage cheese en ik vind het minstens even lekker als de 'normale' sausjes.

Veel succes met IF Phor! Hoe gaat het?

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:32

Interresant van die spieropbouw!
Wat spannend allemaal Phormicola :D
Sporten, heerlijk is dat he ChantalSmook! Bakken met energie krijg je ervan *\o/* ik kijk uit naar de bun les van dinsdag :')

Zaterdag is met eten altijd een beetje een rot dag.. Ontbijt rond 6 (yoghurt fruit muesli) en kan dan pas weer rond 11:30 eten (1 boterham 2 beschuiten) en die tussentijd werk ik dan bij een bakker dus alleen maar lopen en staan en vaak zaterdag ochtend ergg druk. En dan moet ik naar les met paardlief en kan ik pas weer om 15:15 eten en heb ik zo een trek.. Tussen 6:15 en 15:15 heb ik dus een half uurtje gezeten, verder lopen(ook naar les 20/30 min flink doorlopen ), paardrijden priveles, staan, klusjes op stal. Heb er net maar al you can eat day van gemaakt :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:42

Bedankt Chantal :D

Tot nu toe gaat IF prima, voel me kiplekker :D

Cottage cheese bevat veel caseïne, wat een traag-opneembare aminozuur (eiwit) is en idd ideaal voor 's nachts :) Verder is het of vetvrij, of heeft het een erg laag vetgehalte, moet je even op de verpakking kijken.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:53

Cottage cheese vind ik heerlijk. Ik smeer er vaak een te dikke laag op mijn boterham op het werk (enkel ipv een dubbele boterham of snoep er zo nog wat van op wat komkommer of tomaat := Wist wel dat het een gezonder alternatief als broodbeleg was maar als ik jullie berichtjes zo lees hoef ik me daar dus eigenlijk ook niet meer schuldig over te voelen haha

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 18:02

Interessant, die berekeningen over de macronutriënten. Zeker als je echt gericht aan je lichaam wilt werken. Ik ben echt te lui om alles af te wegen, maar ik heb (behalve 'strakker worden') ook niet hele bijzondere doelen :))

Phor, spannende tijd! Ik duim voor je!

Wieteke, beterschap :(:)

Bhris wat een goed idee, sausjes op basis van cottage cheese. Ga ik onthouden voor feestjes etc!

Wel weer blij met mijn lijstje van vandaag:
O: havermout met rijstmelk, cacao en honing; appel
B: Ripped level 1
T: 2 mandarijnen
L: kom bloemkoolsoep, 1 waldkornbol (ene helft hummus/rucola/tomaat, andere helft pesto/kaas/komkommer/rucola)
T: banaan, pindakaas/havermoutkoekje
A: 2 volkoren wraps met kidneybonen, paprika, courgette, tomaat, sla en wat kaas
B: (hopelijk) 5 km hardlopen, kreeg laatst spontaan een zere knie tijdens het lopen dus even gestopt, maar nu wil ik het weer gaan proberen
T: misschien nog een boekweitcracker met hummus (of het stukje chocola wat al een tijdje naar me roept vanuit de la :D )

Comments zijn welkom!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:07

Dat doe je dan met de blender of keukenmachine Bhris? Cottage cheese is immers brokkelig.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:10

Trouwens misschien een dome vraag heeft het nut om mijn basis te vervangen door bv speltbrood, roggebrood, zilvervliesrijst en volkorenpasta, soyamelk enzo voor je stofwisseling, verbranding, energielevel e.d. als je daarnaast ook producten eet zoals chips, zoute stokjes, gewone pistoletjes of bv eens witte rijst e.d. ik eet nu gecombineerd en 'verantwoorder' van alles maar vraag me af of het nut heeft met de andere producten daar wel echt op te letten als daarnaast zulke dingen eet en speciale producten vaak duurder zijn. Wat heeft wel nut en wat niet

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:17

Wat spannend Phor. Ik ben heel benieuwd, hou ons maar op de hoogte.

Chantal, het is altijd beter om een goede basis qua voeding te hebben. Sowieso zul je dan denk ik minder behoefte hebben aan snacks enzo en daarnaast kan je lijf veel meer met voeding ipv vulling :)

Cottages cheese vind ik heerlijk op brood of een cracker. Maar ik zal het ook eens proberen in andere gerechten!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:02

Aangepast :)
ChantalSmook schreef:
Op vrije dagen altijd een stuk makkelijker aan mijn lijstje te houden en te kiezen wat ik wanneer eet. Heerlijk is dat!
O: (9.30) 55 gr. havermout/lijnzaad/melk
L: (11.15) 1 Mueslibol met 1 grote plak kaas en een Sinaasappel
T: Magere yoghurt/lijnzaad+ appeltje
A: 125 gr. Champignons, 175 gr. kikkererwten, Hamburger(75 gr.) Tomaatje, ui, komkommer, volle eetlepel cottage cheese
T: Zoute stokjes in de bioscoop :)
B: Uurtje fietsen, uurtje cardio core.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:08

Ik sluit me aan bij Plien Chantal. Alle beetjes helpen, en je zou er van versteld staan hoeveel gezonde voedingsstoffen je op een week binnenhebt, ook al eet je een keer witte rijst of chips tussen de gezonde voeding door, in vergelijking met iemand die 'gewoon' eet.
Veel bios-plezier!

Succes met het lopen Many!

Mooi dat het zo goed gaat Phor, dat geeft goede moed :)

Karin: Ik hou wel van die brokkelige structuur :9 Maar voor een dip is het eigenlijk wel een erg goed idee, om alles even te blenderen. Dan ziet het er vast smakelijker uit.

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:01

O-40 gram havermout, 40 gram boekweitgrutten, 3 gram maca, 12 gram chia, 5 gram lijnzaad, 124 gram banaan en 8 gram goji bessen.
L- 25 gram gemengde salade, 25 gram paprika, 25 gram komkommer, 80 gram tomaat, 25 gram feta, sesamcracker met brie, plak roggebrood en 2 gekookte eitjes.
T- 4 blokjes extra pure chocolade.
A: Lasagne met prei, kabeljauw, gerookte zalm en garnalen.

Cal 1739
Vet: 77
Koohydraten: 164
Eiwit: 77

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:03

Mjam ik gooi ook overal huttenkase in :).

Chantal, inderdaad als je een basis hebt met nuttige voedingsstofffen, vervalt je snaaizin vast een hoop.

Mooie lijstjes verder hier. Ik ben vandaag begonnen met commit2fit challenge, dus ga hier weer dagelijks bijhouden. Even mezelf wat in het gareel.

I.v.m. gisteren stappen en vandaag lang uitslagen en wat ander lijstje, dus daarom inclusief tijden

11.30 uur: halve bak kwark met een appeltje, kaneel en gojibesjes en klein handje ongebrande noten.
13.00 uur: 3 speltknackebrod met hummus, een gekookt eitje, plakje kipfilet en komkommer
15.00 uur: halve winterpeen in stukjes
16.00 uur: volkoren knackebrod met bio pindakaas (rekeltje)
18.15 uur: kipschnitzel uit de oven, rode aardappeltjes uit de oven en spruitjes
20.30 uur: bakje naturel chips

B: 45 minuten nike training club workout

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:48

Loes, wat is dat commit2fit challenge?

Snap je gedachte hoor chantal!
Heel de dag eet je gezond en dan in de avond soms wat ongezonds. Soms vraag ik mij dan ook af waar ik me heel de dag druk over heb lopen maken.
Echter sinds ik nu ander half jaar gezond eet heb ik alle dagen energie en ben ik vorig jaar slechts 1 dagje ziek geweest. Verder niet eens een snotneus. Dus gezond eten doe je zeker niet voor niets!

Ik heb aan de hand van mijn lijstjes hier toch maar op valtaf voor meerdere dagen mijn voerschema ingevuld. Ga het de komende tijd dan wat preciezer bijhouden. Zal vd week eens een digitale weegschaal halen voor in de keuken.

Zoals ik al verwachtte kom ik uit op voldoende eiwitten (die hield ik al een tijdje in de gaten), de meeste dagen voldoende vetten maar (dank je voor het voorrekenen phor!) Niet voldoende koolhydraten.
Zal het de komende tijd bijhouden en aan proberen te passen. Ben benieuwd of ik verandering ga merken!

Dat ding gaf overigens voor eergisteren aan dat ik 1400 calorieën tekort kwam... nu had ik wel veel gesport en netjes gegeten maar met dat tempo zou ik inmiddels weg waaien hihi.

Vandaag:

O: smoothie met een kiwi en een peer, magere yoghurt, bessensap, 20 gr whey, havermout en chiazaad
T: 1, 5 roggebrood zonder beleg
L: 300gr magere kwark met overnight oats van havermout en speltvlokken en chiazaad en cacao nibs
T: peer en 1, 5 roggebrood met cream cheese
T: vegetarische cordon blue met een klodder frites saus (anders niet te nassen)
A: twee pannekoeken met poedersuiker en twee met plakje kaas en beetje stroop
(Wilde courgette soep maken maar kom net pas binnen dus geen zin meer om moeilijk te doen).

B: uur paard gereden in de kkkkou

Vind het echt heel fijn dat ik mijn vraag hier zo kon stellen en dat iedereen er wel wat aan heeft. Echt een super topic!

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:52

__Leonie schreef:
Gister echt behalve chips ook nog een chocotof en twee koekjes op.
Ben er gelijk weer van genezen want ik had me toch buikpijn snachts.

Vandaag
O: havermout met chia, yoghurt en kaneel
T: banaan
L: 1 snee spelt of zuurdesem? (weet niet welke het was. ) brood met kaas en tomaat en een halve snee met pindakaas.
T: kiwi, twee mandarijnen, 10 ongezouten nootjes
A: gekookte aardappels met sperziebonen, cordon blue en een filet lapje. Met een lepel jus
T: Kleine appel

B: 14km fietsen, twee paarden rijden
D: water en groene thee

Geniet ervan Eline!

Lijstje af voor vandaag! Super blij met mijn lijstje van vandaag.
Had nog extra filet lapje met het avond eten aangezien die over was.
Maar geen koekje genomen en volgens mij mocht het nog wel aangezien mijn lunch klein was.
Het was wel echt lekker en goed brood, vandaar dat ik na dit al niets meer hoefde :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:20

Om maar even namens Loes te antwoorden: commit2fit houdt in dat je in de maand januari minstens 15 workouts doet. Is een initiatief van girlslove2run.nl, erg leuk. Ik zit inmiddels op 9/15 dus ik ga waarschijnlijk wel over die 15 heen :)

Vandaag rommelig weekendlijstje:
10.00: banaan + meergranenboterham roomboter/appelstroop
B: 25min hardlopen, lichte intervaltraining
11.30: 2 Vk knäckebröd met in totaal een halve avocado, gekookt eitje met ketchup, Vk beschuit sojaboter/pure hagelslag
B: paar uur wandelen in de stad
14.30 groot volkorenbroodje tonijnsalade met rauwkost + cappuccino bij restaurantje
19.00 volkorenpenne met tonijn, courgette en ricotta, glas rosé
21.00 appel met kaneel
T: chips

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:25

O: Grutten met stevia
L: Verse champignonsoep en roggebrood met sla, paprika, komkommer en kipfilet
T: Mandarijn, 2 verse dadels, warme choco van cacao, amandelmelk, palmsuiker en water met een beetje slagroom
A: Sla met paprika, tomaat, komkommer, feta, olijven en kipfilet, met rosevalaardappeltjes uit de oven. Griekse yoghurt
T: Ik had zin in chocolade, maar fat heb ik niet in huis, verder dan cacao kom ik niet. Ik heb net een eiwit opgeklopt en daar stevia en een theelepel cacao door gedaan en toen had ik een heerlijke chocolademousse. :9 straks nog een borrel met wat elitehaver oid
D: (Detox) thee, cacaothee en water

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:29

Thanks Plien! Dat dus inderdaad.
Hihi ik ben pas vandaag begonnen, dus ga nu pas officieel meten, want anders zat ik denk ik ook al rond de 9. Maar voor nu dus mooi dat ik nog 15 ga halen in dag of 19 :).

Hmm klinkt goed je moussje Karin!