Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AllstarLove

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:50

Hoi, mag ik me hier ook melden?
Ben de laatste tijd zo gezond mogelijk aan het eten. Ik heb het boek 'De Voedselzandloper' gelezen en probeer me er zoveel mogelijk aan te houden.
Eten jullie ook havermout als ontbijt?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:17

Veel wel. :j
Daar loopt overigens ook een topic over met veel lekkere variaties en ideeën.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:54

Ik ontbijt ook met havermout (met fruit en rijst/amandelmelk). Zie er vaak 's avonds al naar uit, haha!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:58

Op maandagen ontbijt ik trouwens met de havermoutpap van Melkunie. Ik moet 's ochtends dan zo haasten om op school te komen en als ik heel eerlijk ben krijg ik om half 6 's ochtends echt niets door m'n keel. Dus dan koop ik zo'n bak pap, giet er op school twee buisjes suiker bij, banaantje erbij en klaar :)

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:29

Ik heb er de avond ervoor ook al zin in, haha! Lekker met banaan en kaneel :9

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:34

Voor wie nog inspiratie voor gezonde recepten zoekt, check this :=

http://www.youtube.com/watch?v=zv8yEMRDe_w
_O-

Ik kwam bij haar filmpjes terecht via de blog van Cesar Casier en kan nog altijd niet geloven wat ik zie...
Eten Amerikanen echt zo?
En wij zouden ons al schuldig voelen na een boterham met chocopasta :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:26

Veel Amerikanen eten ontzettend ranzig :j Het is een beetje een tweedeling. Aan de ene kant de fastfoodies en aan de andere kant de sportieve, organic veganisten.

Het vreemdste dat ik heb gezien was mac&cheese wat dan nog even lekker gefrituurd werd :r
Moet wel zeggen dat je geen hamburger of pizza hebt geproeft totdat je die in Amerika hebt gehad (buiten de fastfoodketens om natuurlijk! Dat is niet te vreten).

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:46

Oeh nu klinkt zo'n pizza bijna mythisch :)) Ik ben nog nooit in de States geweest maar ben nu wel erg nieuwsgierig!

Getver, mac & cheese gefrituurd, dat is zo ranzig dat ik bang zou zijn voor een spontane hartaanval _O-

Mijn professor (die nooit over mijn thesis praat...) zei dat de groenten en fruit en California zo lekker zijn. Ben jij daar ook al geweest?

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:48

Gefrituurde mac & cheese??? %)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:20

sorry maar wat is mac&cheese?

Ik heb van het weekend een lekkere gezonde venkel-courgettesoep gemaakt! Moet naast de venkel eigenlijk knolselderij bij maar die had de groenteboer niet en heb toen maar voor courgette gekozen en dat heeft goed uitgepakt :)

Merk wel dat ik weer wat inspiratie kan gebruiken. Willen jullie posten wat jullie gezonde maaltijden zijn?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:25

Nee, ik ben boven Cali gebleven, in Oregon en Washington state :) De groenten zijn daar sowieso wel lekker (veel soorten paddestoelen ook, keek m'n ogen uit!), maar wel heeeeel erg duur. Ze hebben daar zoveel, als Europeaan heb je in het begin geen idee waar je zoeken moet!

Ja, gefrituurde mac&cheese, even serieus := Dat is macaroni met kaas hesterve :) Het was daar dan ook heel normaal om als iemand van 300kg gewoon in zo'n scootmobiel rond te rijden. Jeetje, wat waren de mensen daar dik :oo

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:30

_O- Dat is gewoon surrealistisch, ieuw ieuw ieuw! Je zou ze toch spontaan een komkommer of iets dergelijks gaan aanbieden? :')

Ik weet zelfs niet wat ik me daarbij moet voorstellen, bij zo'n grote keuze groenten! Klinkt heel aanlokkelijk allemaal (behalve de prijs dan)

Hesterve: veel bokkers hier plaatsen hun dagmenu's op het Wat heb jij vandaag gegeten-topic. Hoe maak jij je venkel courgettesoep? Klinkt lekker!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 16:31

Hesterve: ik had laatst een lekkere salade gemaakt van bladspinazie, bleekselderij, tomaat, groene olijven, wat pesto en een zachtgekookt eitje. Wellicht een leuk lunchidee? :D

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:32

ieuw dat meen je niet. macaroni met kaas is in mijn ogen al geen maaltijd (waar is de groenten?) en dan nog frituren? Wordt die macaroni dan niet hard? Mn maag draait zich nu al om.
Ik zal daar eens kijken Bhriseis, bedankt, Voor de soep heb ik 2 grote venkelknollen ,2 courgettes,1 ui ,2 groentebouillon en een scheutje kookroom gebruikt. De ui gesnippert en zachtjes laten smoren, de stelen van de venkel eraf snijden en de harde kern eruit halen. de courgette schillen. Als de ui een min.of 15 zachtjes gesmoord heeft de courgette en venkel in stukjes in de pan doen en met 1 lt water en 2 bouillonblokjes alles zachtjes gaar laten koken. Daarna alles pureren met de staafmixer en een scheutje room toevoegen. Eventueel op smaak brengen met zout en peper.
Klinkt goed VogeltjeM! Zal t voor woensdag op mn boodschappenlijstje zetten :)
Laatst bijgewerkt door hesterve op 01-07-13 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:35

Het wordt zeg maar een bal met een bruine korst eromheen. Ik heb het één keer besteld zien worden en ik vroeg of we heel snel naar huis gingen. Ik kan daar dus echt niet tegen :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:37

:r

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:21

Ieww, die gefrituurde mac en cheese klinkt echt ranzig. Mij niet gezien.

Ik heb het idee dat ik te weinig eet, of meer dat me lichaam schijnt aan te geven voedsel nodig te hebben. Zo ook toen ik klaar was met paardrijden, had als lunch 2 volkorenboterhammen met rosbief op, een kapje pain de huppeldepup (dat passie en liefde brood ofzo van de AH, wat een nepperij is dat zeg :( ) met stroop en een beker melk. Na het rijden een banaan gegeten maar toen ik terug naar de bushalte liep had ik echt enorme honger. Net bij thuiskomst vlug een sesamcracker met aardbeienjam gesmeerd en ik ga nu beginnen met koken. (Aubergine parmigiana, soort aubergine lasagne)

Als het goed is moet morgen me bloeduitslag er zijn. Ik belde vanmorgen maar het was nog niet binnen, ze zou het lab bellen aangezien het al anderhalve week geleden is en moet ik morgen weer bellen. Misschien dat ze iets gevonden hebben wat te maken kan hebben met mijn honger/trekgevoel. Maar misschien moet ik ook maar meer eten, het komt er qua gewicht toch niet aan en zolang het gezond blijft..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:15

Mac & cheese vind ik stiekem echt superlekker! Maar gefrituurd zou voor mij niet hoeven.

En inderdaad phormicola! De hamburgers in Amerika <3

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:03

Gefrituurde mac en cheese. Getver haha.

Mara balen dat je bloeduitslag nog niet binnen is. Inderdaad misschien wat meer tussendoortjes eten, lekker wat rauwkost/fruit extra tussendoor :) .

Echt bizar hoe het kan dat sommige mensen in Amerika zo dik zijn.. ik werk in de zorg en hebben zo al een paar cliënten die echt heel dik zijn en die we moeten ondersteunen bij douchemomenten omdat het niet zelfstandig meer lukt. Dat motiveert mij echt om daarna toch maar lekker een boterhammetje met kipfilet te pakken en wat fruit ipv koekjes en slecht brood beleg :o

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:42

Dan zou ik ook gewoon meer eten Mara, in afwachting van die bloedtest... Als je lijf aangeeft voeding nodig te hebben, zou ik er naar luisteren.

Onbegrijpelijk he Chantal. Wat kan er in je hoofd omgaan dat je denkt dat het oke is om zo te vreten. Dik zijn en geen rem kennen is 1 ding, maar hamburgers tussen donuts stoppen...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:45

Ja, bij mijn cliënten is het ook gewoon echt het onvermogen doordat ze bijvoorbeeld echt niet de zelfbeheersing hebben maar ook niet begrijpen dat 'light chips' níet gezond is, een boterham met een dikke laag sandwichspread ook niet gezond is en als ze overdag gezond eten en snachts van alles naar binnen snaaien dat het raar is als je opeens zwaarder bent. Ze bewegen ook relatief weinig.
maar in een kookprogramma hamburgers met donuts combineren := Niet echt bevorderlijk.....

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:49

Mja dat snap ik wel. Een gebrek aan zelfdiscipline, onwetendheid en een omgeving die hetzelfde omgaan met voedsel als zijzelf. Reken daar dan nog een laag zelfbeeld bij en hoppa, de kilo's vliegen er aan.
Op tv kwam een keer een man, die elke dag bijna een hele zak fruitella-snoep naar binnen snaaide en werkelijk geloofde dat hij gezond bezig was, want: fruitella is toch gewoon puur fruit 8)7

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:51

Haha naja serieus, dat kan echt niet hoor := . Heel veel dingen lijken ook misleidend vind ik, bijvoorbeeld dat vitamine water schijnt echt heel slecht te zijn. Maar het verschil tussen fruit en fruitella!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:57

Dat was op zo'n programma van Sonja Kimpen. Mijn moeder vond het erg zielig, ik iets minder :o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:51

Ik vind toch echt dat sommige mensen met hun kop in hun kont rondlopen hoor :') Ik bedoel, ik ben ook veelste zwaar geweest, het eten dat de gemiddelde Hollander eet is gewoon niet goed voor mij. Maar Fruitella hetzelfde als fruit...dan is er iets niet goed gegaan in de baarmoeder :o