Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:01

Pizza kun je zonder kaas bestellen :j en veel Italiaanse pizzerias gebruiken geen ei in de bodem maar daar kun je het beste even voor bellen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:02

Jotoma schreef:
Dat is toch geen tegenslag? Elke keer dat je vega(n) eet is fantastisch, lukt het een keer niet, dan geeft dat naar mijn mening echt niet. Bekijk het positief, van de afgelopen (ik zeg maar wat) 7 dagen eet je er dan 1 moment iets dierlijks. Dat is dus 6 dagen winst. Of nog positiever: van de 21 maaltijden heb je er 20 plantaardig gegeten. Mooie score toch?

Ik doet het niet voor de omgeving maar voor mijn eigen gezondheid, nu een lap kaas nuttigen zou bijzonder dom zijn zeg maar -O-

Misschien maar een blik soep opentrekken dan (heb nog chinese tomatensoep liggen die was het meest veganistisch en toch gevarieerd zover ik kon zien), koken zal hem wel niet worden vandaag.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:38

Ahh ik heb t even terug gelezen. Dat had ik niet onthouden :)
Ik doe het ook niet voor mn omgeving en ook voor mn gezondheid. Maar als het een keer niet lukt is dat voor mij niet dramatisch :o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:53

Hier vanavond mac n cheese :Y) even de edelgist van Holland & barett uitproberen. En ik heb een zak gepelde zonnepitten gescoord voor 1.70!!! :oo

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:58

Niet dat je er nu iets aan hebt, maar misschien voor een volgende keer zorgen dat je altijd iets makkelijk in huis hebt. Of iets in de vriezer. Of in zo'n situatie een maaltijd salade maken van voorgesneden sla en groenten. Wat slaverrijkers erbij, pesto dressing er over. Is ook een super snelle maaltijd.

Hoe maak je dat Margrathea?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:04

Sharani schreef:
Niet dat je er nu iets aan hebt, maar misschien voor een volgende keer zorgen dat je altijd iets makkelijk in huis hebt. Of iets in de vriezer. Of in zo'n situatie een maaltijd salade maken van voorgesneden sla en groenten. Wat slaverrijkers erbij, pesto dressing er over. Is ook een super snelle maaltijd.

Hoe maak je dat Margrathea?

Ja dat is dus precies wat ik nodig heb, iets in de vriezer of in blik ofzo maar het valt niet mee. Dingen die over de datum gaan zijn leuk en heb ik nu veel maar op zulke momenten moeten we meestal net weer boodschappen doen :p

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 19:25

Ik probeer altijd genoeg simpele basisdingen in huis te hebben als tomatenpurree en peulvruchten en groente in blik en ik heb altijd rijst en pasta en couscous enzo in huis.. met een hoop kruiden kom je dan een heel eind zonder veel poespas.
Potje chilibonen, pak tomatensaus erbij, aan de kook brengen, pasta erbij en 7 minuten laten koken :9
Of tortilla's, die heb ik altijd in huis.. ik smeer er wat tomatenpurree op, beleg ze met pesto en ui en alles wat ik in de koelkast kan vinden, wat edelgist erbij, tweede tortilla erop en hup in de pan :9 Dan heb je een lekkere gevulde pizza en dat is binnen 5 minuten klaar.
En als ik écht geen zin heb om te koken dan gooi ik een zak gemengde diervriesgroente in de wokpan, scheut sojasaus erbij, heerlijk!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:34

Dat soort dingen bedoel ik inderdaad :j . Heb ook geen supermarkt om de hoek, dus dan is een voorraad makkelijk voedsel handig.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:50

Ik heb inderdaad ook altijd genoeg om een aantal dagen te overleven zonder supermarkt :P
Haha 8nnemiek, dat is ook mijn go to als ik echt niet wil. Altijd aziatische groenten in de vriezer.

Ben nu chili aan het maken. Kan over 5 minuten eten. Dan mis ik een snelkookpan, stomme linzen. Al eet ik heel erg vroeg voor mijn doen vandaag.

Gister aardappel wortelsoep gemaakt heerlijk met wat stokbrood erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:56

Alleen al met een blik kikkererwten en wat kruiden kan je een lekker hapje maken. :j Kikkererwten mengen met zout, peper en nog wat kruiden en dingetjes naar keuze, en een half uur in de oven. Hele krokante kikkererwtjes krijg je dan! Ook lekker als borrelhapje.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:02

@Sharani, een tijdje terug postte ik een recept voor kaassaus, dat gebruik ik ervoor. Dan met pasta en paprika, ui, noten, champignons, Vivera speckjes... niet allemaal tegelijk, kies enkele ingrediënten naar keuze :Y)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:15

Bedankt ga die saus even opzoeken, heb ook zo'n pot edelgist staan maar gebruik hem zelden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 23:05

Het is heel makkelijk :) als je al weet hoe je bechamelsaus ofzo maakt dan is het bijna hetzelfde, alleen dan natuurlijk met plantenboter en -melk. Oja en ergens in het proces een flinke scheut edelgist en wat kruiden naar keuze, ik gebruik paprikapoeder, knoflookpeper en zout.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:20

Bechamel saus maken lukt wel, hoeveel is een flinke scheut edelgist vlokken? Een paar eetlepels? Zal eens wat gaan experimenteren. Had laatst tosti's met een "kaas" saus als basis gemaakt en dat was ook heerlijk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:36

Uhmm, eerder een handje :) Maar je moet het vooral naar smaak doen, veel proeven :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 12:20

Oké, proeven is altijd handig maar is wel handig om een beetje een richtlijn te hebben.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:51

Bij een pan blijvan staan is op baalavonden al te moeilijk voor me :+

Maar even iets van andere orde, ik verga van de honger de hele dag. Heb 2 complete warme maaltijden op en veel noten en fruit maar ik blijf honger houden.
Nu at ik normaal heel veel troep en ik ben niet dik te krijgen maar zo word ik wel erg duur in onderhoud :Y)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:29

Ik kan altijd eten. Altijd.

Net toost champignon gemaakt. Simpel en lekker en gezond. Dikke prima dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:42

Mijn broer heeft vandaag een groentenstoofpot van "vergeten groenten" gemaakt. Erg lekker! Allemaal oud Hollandse groenten erin.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 01:30

Azmay schreef:

Maar even iets van andere orde, ik verga van de honger de hele dag. Heb 2 complete warme maaltijden op en veel noten en fruit maar ik blijf honger houden.
Nu at ik normaal heel veel troep en ik ben niet dik te krijgen maar zo word ik wel erg duur in onderhoud :Y)

Kleinere maaltijden over de dag verspreiden. Ik eet ongeveer elke 2 a 3 uur en eet ook wanneer ik nog geen honger heb.
Dan vind ik het redelijk goed vol te houden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:08

Jotoma schreef:
Azmay schreef:

Kleinere maaltijden over de dag verspreiden. Ik eet ongeveer elke 2 a 3 uur en eet ook wanneer ik nog geen honger heb.
Dan vind ik het redelijk goed vol te houden.

Dat doe ik dus al, ik eet elke 2 uur wel iets aan fruit, noten of soms een cracker maar dat vult niet genoeg.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:32

Juist dan meer van calorierijke dingen eten zoals noten. En fruit uitkiezen daarop.

Mijn oudste dochter heeft een extreem snelle stofwisseling en is daardoor erg mager, maar zij doet het juist super op een plantaardig dieet. Ze kan er veel meer van eten lijkt wel en lijkt de voedingstoffen beter op te kunnen nemen. Ze ziet er echt goed uit nu.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:35

Sharani schreef:
Juist dan meer van calorierijke dingen eten zoals noten. En fruit uitkiezen daarop.

Mijn oudste dochter heeft een extreem snelle stofwisseling en is daardoor erg mager, maar zij doet het juist super op een plantaardig dieet. Ze kan er veel meer van eten lijkt wel en lijkt de voedingstoffen beter op te kunnen nemen. Ze ziet er echt goed uit nu.

Een banaan vult een half uur tot een uur, noten moet ik blijven eten -O-
Water helpt ook een beetje maar ik drink nu al anderhalve liter op een dag en nog meer heb ik echt geen trek in.
Ben ergens ook wel bang dat ik nu af ga vallen, alleen al omdat ik echt heel veel suiker en chips at en nog dun bleef.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:39

Vervelend! -O- waar bestaan je hoofdmaaltijden uit? Dus ontbijt, lunch, avondeten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:43

Magrathea schreef:
Vervelend! -O- waar bestaan je hoofdmaaltijden uit? Dus ontbijt, lunch, avondeten

Ontbijt is (droge) musli of crusli oid of een paar glutenvrije crackers met beleg. Dan tussendoor iets fruit oid. Lunch is afhankelijk wat ik heb dat kan een gevulde salade zijn, kliekjes, gemengd fruit of crackers. Dan tussendoor iets van een stukje extra pure chocolade en/of noten en fruit etc. Avondeten is 2 a 300 gram groente met vleesvervanger en aardappelen of iets anders met een flinke bult groenten. In de avond een handje chips of een stukje chocolade en dan eindelijk een glas met suikerdrinken erin :+

Heb niet het idee dat ik slecht eet verder, moet alleen proberen ook niet te veel gluten binnen te krijgen dus dat geeft wel extra uitdaging.