Havermout ontbijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_xx

Re: Havermout ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 21:07

Ik doe het bevroren fruit er gewoon bevroren overheen als de pap klaar is :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:32

Ik meng het met heet water en een scheut geitenmelk (koemelk intolerant) en dan 1,40m in de magnetron.Roeren en evt nog beetje melk erbij.

Lekker vind ik veel fruit :j

Banaan
appel
peer
kiwi
druif
bosbes
framboos
aardbei

Liefst van alles wat...als het niet vers is dan uit de diepvries (warm ik even op naast de pap in de magnetron)

Omdat ik een beetje crunch ook lekker vind doe ik er een handje crueslie over met gedroogde banaan ....

Hmmmmm...nu al trek in ontbijt :9 :Y)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:30

Horse_xx schreef:
Ik doe het bevroren fruit er gewoon bevroren overheen als de pap klaar is :)

Ontdooit het dan wel? :=
Bevroren fruit vind ik echt niks haha, ik weet wel dat sommige er als snoepjes op zuigen? Lijkt me niks :|

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 22:48

Mwah het ontdooit niet helemaal, maar wel een beetje

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:06

O, ik heb weer een heerlijke nieuwe favoriet:

Pompoenpuree, een (halve) banaan en geweekte havermout in een ovenschaaltje of ovenbestendige pan doen, rozijnen (de rozijnen uit Chili van AH Excellent zijn het lekkerst), kaneel of koekkruiden (ik doe ook nog wat vanille) erbij met een schepje bakpoeder en dat dan even een half uurtje in de oven laten bakken op zo'n 180 graden. En dan, smullen maar!! :9 :9

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:25

Voorgekookte pompoen, en hoeveel van alles?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:40

Ja, voor pompoenpuree moet je de pompoen eerst koken.
Ik ben niet zo strak van de hoeveelheden, het is ook maar net wat je zelf lekker vindt en hoeveel je eet...
Vandaag had ik zo'n 200 gram puree (maar ik ben er ook echtere dol op), de helft van een grote banaan en 4 lepels havermout.

Edit: gewoon in een pannetje koken zonder bakpoeder kan natuurlijk ook. Maar uit de oven en de laatste minuten even onder de grill is wel lekker, met een korstje. :)
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 04-03-15 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:49

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:54

Ik eet tegenwoordig vaak 35 à 50 gram havermout met ongezoete sojamelk, 1/1,5 minuut in de oven en dan een eetlepel speculoos erbij :+ niet heel gezond maar wel erg lekker.

Francinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:46

Ik maak het niet echt volgens 'de regels' klaar volgensmij haha. Eerst at ik altijd de gewone havermout van Quaker maar nu eet ik vooral die Express Oats, en dan in de smaak kaneel. Is wel iets minder gezond dan de normale maarja ik vind het lekkerder haha := Op het pak staat iets van 2 minuten in de magnetron maar ik vind het dan echt nog te dun, weet niet of het aan mijn magnetron ligt? Ook kan ik het niet zomaar 2 minuten achter elkaar in de magnetron zetten want dan gaat het helemaal spetteren en zit de hele magnetron onder :') Misschien moet ik de magnetron dan op minder Watt zetten eigenlijk... haha. Maargoed daarna moet het altijd heel lang afkoelen omdat het zo lang in de magnetron is geweest :P dan wordt het wel lekker dik. Meestal doe ik er ook nog een beetje vanille yoghurt doorheen :o . Ik zag gister ook dat ze een nieuwe smaak hadden van die Express Oats, namelijk Golden Syrup. Die heb ik vanochtend geprobeerd en die was ook lekker!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:10

Die lijkt me ook lekker, maar daaraan is suiker toegevoegd en dat wil ik niet.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:16

Francinee schreef:
Ik maak het niet echt volgens 'de regels' klaar volgensmij haha. Eerst at ik altijd de gewone havermout van Quaker maar nu eet ik vooral die Express Oats, en dan in de smaak kaneel. Is wel iets minder gezond dan de normale maarja ik vind het lekkerder haha := Op het pak staat iets van 2 minuten in de magnetron maar ik vind het dan echt nog te dun, weet niet of het aan mijn magnetron ligt? Ook kan ik het niet zomaar 2 minuten achter elkaar in de magnetron zetten want dan gaat het helemaal spetteren en zit de hele magnetron onder :') Misschien moet ik de magnetron dan op minder Watt zetten eigenlijk... haha. Maargoed daarna moet het altijd heel lang afkoelen omdat het zo lang in de magnetron is geweest :P dan wordt het wel lekker dik. Meestal doe ik er ook nog een beetje vanille yoghurt doorheen :o . Ik zag gister ook dat ze een nieuwe smaak hadden van die Express Oats, namelijk Golden Syrup. Die heb ik vanochtend geprobeerd en die was ook lekker!

Beetje jezelf verwennen mag. En als je het echr zat word kan het altijd in het weekend :)