Sushi deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nena_

Re: Sushi deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:26

Net een week terug uit Australië, Het stikt daar van de sushi afhaalwinkeltje & sushi trains. Elke dag hebben we wel sushi gegeten :) Lekkerste vakantie ooooooit :D

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:15

Wij gaan morgen naar de Sushi Qube in Utrecht. Iemand daar al geweest?

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:19

vriendin voor mij woont voor een half jaar in china, daar ben ik pas jaloers op haha :P all you can eat voor 10 euro daar :P volgende week komt ze weer terug naar nederland en gaat ze volgende week zaterdag nog sushi eten voor ze vertrekt. (Jaloerssss)

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:33

Wel een leuke tent, ben er een x geweest geloof ik. Eten niet zo geweldig, wij gaan in de stad liever Sumo, of iets buiten stad Sushi Today :) Maar is al een hele tijd geleden dat ik er was(!).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:45

Hmm, ik had mezeld op een sushi-onthou dieet gezet. Maar kok net thuis en mijn man heeft een mooie bos bloemen voor me en dan gaan we zo naar akihito. Lief!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 14:36

De SushiQube is gekeurd en heeft een 7 gekregen. Bediening was SUPERvlug, gerechten waren snel op tafel, alleen vond ik de keuze er vrij beperkt aan sushi en sashimi. Warme gerechten waren er veel, maar daar geef ik niet zoveel om. Wij waren ook binnen een uur weer klaar.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:41

We gaan een midweekje naar Rhenen en dan moet er natuurlijk wel sushi gegeten worden :))
Heb net Kiyoshi gevonden, hoe is die groupon aanbieding bevallen? Of is er een ander restaurant waar we veel beter heen kunnen gaan?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:42

_Micha_ schreef:
We gaan een midweekje naar Rhenen en dan moet er natuurlijk wel sushi gegeten worden :))
Heb net Kiyoshi gevonden, hoe is die groupon aanbieding bevallen? Of is er een ander restaurant waar we veel beter heen kunnen gaan?

Ik heb er gegeten en vond er niet zoveel aan..denk dat je dan beter de trip richting Arnhem kunt maken ofzo :-D

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:04

Dat hadden we zelf ook bedacht, en zijn zelf bij Ask de Chef uitgekomen. Maar daar las ik op eet.nu ook een beetje wisselende recensies over :=

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:20

Smaken verschillen duidelijk, want ik vind Kiyoshi wel lekker. :j

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:30

Je kunt ook naar nakoyashi gaan in veenendaal! ook heel lekker :)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:15

Ik had vorige week ineens vreselijk veel zin in sushi maar bij mij in de buurt is niet veel.
Behalve bij het plaatselijke wok-restaurant.
Toch maar eens proberen dacht ik..........

:r

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:31

_Micha_ schreef:
Dat hadden we zelf ook bedacht, en zijn zelf bij Ask de Chef uitgekomen. Maar daar las ik op eet.nu ook een beetje wisselende recensies over :=

Dat is mijn favoriete restaurant haha :')
Sinds april 2012 zit daar een nieuwe eigenaar in dus recensies van voor die tijd zijn niet helemaal representatief ;)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:01

Ik ga morgen in utrecht sushi eten en zit te denken aan sumo in de stad. Had al even in t topic gezocht en geloof dat de meeste er wel tevreden over zijn? :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:10

Gisteravond ayce sushi bij Sumo in Nijmegen (2,5 week geleden geopend). De ayce kon helaas niet buiten op het terras.

De bediening was enigzins pushy: je had je glas nog niet leeg of er kwam alweer iemand vragen of je nog iets wilde drinken (daar zullen ze een deel van de winst wel uit halen, tapwater wordt ook niet verkocht tenzij je er een fles wijn bij bestelt?). Soms ook als je al besteld had en nog zat te wachten op je drinken, kwam alweer iemand anders vragen! Nou is sushi + hapjes met sausjes sowieso behoorlijk zout, dus dat vind ik niet eens zo erg, maar de lege bordjes werden ook allemaal zo snel weggehaald dat je het gevoel kreeg continue in de gaten gehouden te worden. Niet echt fijn, iets minder gehaast mag ook wel (restaurant zat niet vol, dus het is niet alsof ze haast hadden ons weg te krijgen).

Het eten was heerlijk, niets aan te merken op de kwaliteit, maar er was duidelijk iets aan de hand met tafel nr. 15 en de tafel ernaast, want wij kregen de hele tijd gerechtjes die niet voor ons waren (o.a. drie keer beef teriyaki, tafel naast ons bleef kennelijk maar proberen hun beef te krijgen en het duurde even voor wij in de gaten hadden dat het niet klopte, en verorberden dus vrolijk alle beef en spicy tuna rolls die niet voor ons waren, oeps!). Leek wel alsof het eerst als 1 lange tafel gebruikt werd, en ze recent hadden besloten er twee tafelnrs. aan te geven, en het personeel nog niet op de hoogte was. Nou ja, voor ons niet erg, maar denk dat de andere mensen niet amused waren. Maar goed, probleem uiteindelijk opgelost, iedereen weer happy.

Al met al heerlijk gedineerd, maar ik prefereer de Shabu Shabu, waar ze heel wat minder pushy waren en ons grotendeels met rust lieten (en een lekkere unagi rol hebben die ik hier niet op de menukaart heb kunnen ontdekken). Oh, maar het ijs was wel uitmuntend goed, wow! Dus dat heft elkaar dan weer aardig op, hehe.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:10

Amaryllis schreef:
_Micha_ schreef:

Dat is mijn favoriete restaurant haha :')
Sinds april 2012 zit daar een nieuwe eigenaar in dus recensies van voor die tijd zijn niet helemaal representatief ;)

Ik vind Koi in Arnhem nog veel beter :)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:26

Rinske schreef:
Arie als je sushi bij een goed restaurant gaat eten mag je gewoon alles behalve tonijn en zwaardvis. Ook de hapjes met rauwe vis :) .

ja maar je weet nooit of het echt dagvers is en durf het risico niet zo goed te nemen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:31

Even vragen of je de keuken mag zien? Als ze de vis zelf fileren is het vers genoeg :j

Happy Sushi in Rotterdam is bijvoorbeeld dagvers. En je zou Nienewiep kunnen vragen of het in Houten ook zo is :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:51

iets meer in en/of rondom Amsterdam graag :') en nee ik ga niet naar okura hahaha ietsjes te duur :')

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:34

Gefeliciteerd Aar!

Goya was weer Heeerlijk!!!!!!
We hebben ons flink vol zitten proppen!
En de mensen naast ons aan het tafeltje waren heel erg geïnteresseerd in onze gesprekken en ze zaten bijna op schoot toen we onze oester naar binnen lieten glijden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:35

:)) ja ik eet nooit sushi in Amsterdam :')

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:12

Ik ben een keer sushi wezen eten bij Genki in Amsterdam!
Zoooo lekker, maar heb niet gevraagd of het dagvers was. Denk het wel, maar niet alles wat ik denk is ook daadwerkelijk waar :+

Wil ook weer sushi. Eigenlijk wil ik nog een keer naar Sushi Today :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:23

ja Genki weet ik blindelings te vinden :')

-O- :')

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:33

Ariebombarie schreef:
ja Genki weet ik blindelings te vinden :')

-O- :')

Genroku is ook heel erg lekker, en het smaakte echt heeeel vers. Zit aan de nieuwe zijds voorburgwal :)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:35

Genroku ken ik (nog O:) ) niet, is dat een beetje gezellig ook?