[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bjarni

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:35

Ja dat is wel een goede, mijn dag is pas net begonnen dus zal gelijk maar gezond beginnen!
Alcohol drink ik zowieso niet zo veel dus dat scheelt ook alweer. Ga er gewoon met frisse moed weer tegenaan vandaag en komende week!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:40

Nienke: alvast gefeliciteerd enne fijne avond! Op zo'n dag moet je gewoon zondigen! Lachen Alleen ik haat altijd verjaardagen, naja die bij ons thuis. Dan moet je continu in de bediening (al loop je dan wel gelijk al dat slechte eten eraf Haha!).

Pff oppassen is best zwaar als er zoveel lekkers is en mijn tante aanmoedigt om vooral veel te pakken. Thuis hebben wij eigenlijk nooit ongezonde dingen, ook nooit gehad Lachen (jajaja ik kreeg vroeger rozijntjes ipv snoep en de frituurpan is al jaren terug de deur uit gegaan... niet dat wij uberhaupt dat ding veel hebben gebruikt: 1 keer per maand)
Mijn planning vandaag:

O: 2 krentenbollen met kaas.
T: banaan
T: sinaasappel
L: 3 volkoren boterhammen met jam
T:volkorenkoekjes
D: gezonde maaltijd gemaakt door pa of ma.
T: broodje of volkorenkoekjes en magere yoghurt Lachen

Verder ga ik vandaag een lui dagje houden, moet bijkomen van een te drukke week Lachen al moet ik natuurlijk wel fanatiek mijn fysio oefeningen doen en ben ik al bij de peerden geweest.

Bikini... daar wacht ik voorlopig mee tot ik wat strakker in mijn vel zit. Mijn bh is wel wat te klein geworden dus dat is prioriteit nummer 1 (en ik haat bhs kopen!).

en BA: wat fijn dat het de goede kant op gaat! houden zo! Lachen

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:42

Angelique, Ik maak ook wel eens apelkruimeltaart. Lekker bij de koffie en bovendien kun je hem iets opwarmen en serveren als dessert nadat je met familie/vrienden hebt gegeten.

Ik heb ook gezonde hapjes vandaag. Ananas met slankelijnham, Meloen met slankelijkham (aldi) olijven....moet je van houden natuurlijk! en..daarmee houd het op. De rest is kalorierijk vrees ik.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:44

Is oppassen zwaar ten opzichte van het lekkers of omdat de kids veel aandacht vragen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:47

wat ook lekker en gezond is: augurk gewikkeld in rauwe ham, stukjes komkommer, cherrytomaatjes.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:52

Nienke_ schreef:
Is oppassen zwaar ten opzichte van het lekkers of omdat de kids veel aandacht vragen.

Haha het lekkers Haha! Mijn neefje en nichtje zijn geweldige kids. Mijn oom en tante zetten namelijk het lekkers al in de woonkamer neer... dus je hebt er direct uitzicht op. 1,5 donut kon ik niet weigeren, maar van de chips heb ik maar 1 handje gehad dus op zich netjes Lachen
Thuis hebben wij echt nooit 'slechte maar o zo lekkere' etenswaar. Dan geniet ik er extra van bij iemand anders Haha!
(enige wat wij aan snoep hebben is een pepermunt Koe de koekjes zijn volkoren biscuitjes en de chips... niet aanwezig. Op zich fijn, maar zo af en toe heb je zo'n zin in zoetingheid!)

Dit weekend moet ik ongesteld worden... en op die dan heb ik zo'n vreselijke vreetbui! Dan gaat alles naar binnen wat voor handen is!
Hebben jullie daar ook last van?

(de weegschaal vermijd ik overigens totdat ik het idee heb dat mijn broek minder strak zit)

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:58

Heel herkenbaar Welshcobfan! Toen ik vroeger nog oppasbaantjes had stonden er ook altijd allemaal lekkere dingen klaar met de boodschap; pak maar waar je zin in hebt hoor... Lief bedoeld natuurlijk maar hou je dan nog maar eens in.
Ook het eten als je ongesteld moet worden herken ik, moet dan ook zoet en hartig afwisselen. Vroeger at ik dan wel gewoon een zak chips en nog een half pak koekjes erachteraan. Is lang geleden dat ik dat gedaan heb maar het zoet en hartig afwisselen wil ik nog steeds wel doen.
Zit nu dus ook Knackebröd te eten met appelstroop en andere met kaas Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:03

Mjam!

1 ding scheelt, als ik straks een half pak koekjes naar binnen schuif is het wel volkoren Haha!

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:05

Haha, ja dat is wel het voordeel als je alleen maar gezondere tussendoortjes in huis hebt Haha!
Heb ergens nog een pak snack a jacks chocola liggen voor noodgevallen Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:08

hihi Haha!

Chocolade... daar kan ik soms zoo naar verlangen! Dat is hier wel een gemis.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:47

Kwam ik vanochtend leuke kleren tegen in de winkel hadden ze alleen nog maar xl en xxl. Pas ik helaas....euh... niet meer.
Ik moet een Mmetje hebben en daarvoor naar een ander dorp. Zit ik nu zonder auto!!! Jammer..
Maandagmorgen om 10.30 uur heb ik sollicitatiegesprek!!!!!!
Ik moet mijn kast nog maar eens omkeren vrees ik. k ben zelfs een beetje nerveus terwijl ik niks te verliezen heb en niet eens zeker weet of ik de baan wel wil. Het schijnt dat er 90 brieven waren binnengekomen. Hoeveel voor gesprek gaan weet ik niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:56

Spannend hoor! Haha!
Voor welke baan ga je? Lachen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:06

welsh wij hebben ook nooit ongezonde dingen in huis me moeder is tandarts dus vroeger mochten wij helemaal niets hebben waar suiker in zat en wij kregen idd ook rozijntjes in plaats van snoep en als we dan bij me oma waren kregen we juist extra veel snoep en dat hij heeft mij vroeger de kop gekost.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:09

Welshcobfan schreef:
Spannend hoor! Haha!
Voor welke baan ga je? Lachen

Ik heb gesolliciteerd voor een functie als doktersassistente bij het lifelinesproject. Misschien zegt het je iets?
Dat houdt in dat ze 165000 vrijwillige mensen verspreid over 30 jaar willen onderzoeken op "erfelijke"aandoeningen. Er moet DNA verzameld worden van 3 generaties, Verder moet er een enquete afgenomen worden, longfunctietest, bloed en oa een ECG.
Het lijkt me wel heel leuk. Vooral omdat ze een vestiging bij ons in het dorp gaan openen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:09

Mijn opa en oma hadden ook alleen maar pepermuntjes en gezonde dingen... zowel een zegen als een vloek.
Maar ik kan mij heeeeeeeel goed voorstellen dat dat je de kop heeft gekost vroeger! Ik merk het nu zelfs, als iets niet mag thuis en bij een ander wel is de verleiding moeilijk te weerstaan.

(de snoepjes bij mijn andere oma liet ik staan... oma was dement en had niet zulke frisse handen en de snoepjes waren vrij ehh plakkerig Clown)

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:28

Haaaay allemaal Haha!

Ik snap mijn lichaam niet? Gister echt veeel gegeten. Als ontbijt echt een mega bak cruesli met yoghurt, tussendoor koekjes, als lunch 5 boterhammen, tussendoor koekjes, chips, broodjes.. 2x avondeten op (1x thuis, 1x bij oppassen) en 's avonds ook nog een berg ongezonde dingen bij oppassen Schijnheilig

Weeg ik vanmorgen opeens nog maar 56,8 ???? Sigaar
Echt sinds ik bij de thuiszorg werk, ben ik eindelijk geen 59/60 kg meer.
Terwijl ik alleen maar meer ben gaan eten.. Tong uitsteken

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:33

Nienke: klinkt best tof! Hopelijk dat het wat word! Lachen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:39

hier het ultime bewijs dat dromen uit kunnen komen Tong uitsteken

Afbeelding

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:14

Leuke foto!!

Ik heb ook opgepast, ben echt gesloopt! Maar dan van de kinderen. Tong uitsteken Op mijn nichtjes gepast, van 2 en 5, vanaf gistermiddag tot vanochtend. Kleintje was ziekjes en dus stierlijk vervelend, alleen maar huilen duurde tot 1 uur voordat ze sliep. En de 'grote' stond vanochtend om 5 uur al naast mijn bed te springen want ze wilde spelen ("Tamara wil nog even slapen Ja " "Neeee, spelen!" *springt op Tamara*). Qua eten viel het bij mij wel mee, gisteravond pannenkoeken op maar heb er niet veel op want had 2 kinderen die alles wilden behalve eten, de jam zat dan ook overal. Yoghurt als toetje was helemaal een kliederboel. Clown 's Avonds wel wat chips op.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:40

Hallo, ben ik ook weer een keer!
* Ga straks even bijlezen! *

@ Mocca: Haha, heerlijk kinderen! Wel balen voor jou.
Trouwens, ik zat net eens in je profiel te spieken en die laatste foto is echt super!!! Vind ik...

Hier gaat het wel oké, mega druk!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:43

Nienke, alvast gefeliciteerd en een fijne avond!

Zo lekker zelfgeperste sinaasappelsap drinken jammie Lachen

Mijn dag:

O: 1 donkere boterham smeerkaas en 1 light pindakaas
T: 3 paaseitjes (:O) en glas zelfgeperste sinaasappelsap
L: donkere boterham smeerkaas, 2 gekookte eitjes en volk. cracker smeerkaas
T: appel en glas zelfgeperste sinaasappelsap
A: sla, tomaat, komkommer, pappadums (met mangochutney), veg. burger
T:? fruit

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:58

leuke foto uk! waarom was dit zo'n langgekoesterde wens? had je al lang niet meer op een paard gezeten?

heb een dilemma. vanavond is een feestje van mijn schoonzusje. hans zou er eigenlijk alleen heen gaan, maar ik wil stiekem toch wel mee. ben niet bepaald fit nog en zo moe als een hond, maar ben het thuiszitten zat en bovendien ben ik dan weeeer alleen. wat zal ik doen? verstandig thuis blijven of 2 paracetamollen erin en gaan? hoef het niet laat te maken natuurlijk.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:58

Whiiee Haha! Ik heb weer gewinkeld. Vond dat dat best mocht, lief voor mezelf zijn. Dacht dat ik me er vast ook wat beter van ging voelen maar dat valt een beetje tegen. Anyhoe, téveel geld uitgegeven maar ik heb wel nieuwe kleren Haha!

Een lichtblauwe broek van Replay (auwwwwwwww bankrekening), ik kon echt geen ander fatsoenlijk model vinden. Ja, de Sugar van Kuyichi, maar die heb ik al wel. Die strakke dingen daar hou ik écht niet van. Twee shirtjes, van Kuyichi en Only en een paar nieuwe enkellaarsjes met een hak waar ik eerst op moet leren lopen Clown (en dat is al gauw dat het me te hoog is Knipoog)

En de broek.... *tromgeroffel* in maatje 29 Haha! Dus weer 'n maatje kleiner! Ik had een 30 aan en die zat ook wel goed, maar toch 29 geprobeerd. Ietsje strak maar omdat ik toch nog een paar kilo kwijt wil komt dat wel weer goed Haha!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 17:02

@ Welshcobfan, te kleine bh's dat was bij mij het eerste teken dat ik aankwam, had het toen alleen nog niet zo door, vroeg me af waarom 'ze opeens groeiden' Nagelbijten / Gniffelen Bloos
Enne vreetbuien door ongesteldheid, yups, zeer herkenbaar Haha!

Grappig trouwens dat jullie het allemaal over opppassen hebben terwijl mijn zus deze dagen druk op zoek is naar een oppas, maar niemand gezien uit zwolle helaas Nagelbijten / Gniffelen

Ga vanavond (alweer ja) gourmetten, maar dit keer gezellig met zus, zwage en de 2 kids van 2 en 4. Supergezellig natuurlijk, maar wel vermoeiend, die van 4 is namelijk een autistje, en die van 2 een lekkere druktemaker in de peuterpubertijd Ja Haha! Benieuwd hoe het gaat zometeen Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 17:08

SannevdM schreef:
@ Mocca: Haha, heerlijk kinderen! Wel balen voor jou.
Trouwens, ik zat net eens in je profiel te spieken en die laatste foto is echt super!!! Vind ik...

Ja he. Vind ik ook.
Lovers