Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamy

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:28

Alvast heeeeeel veel plezier
Ach anders trek je gewoon elke dag paar baantjes in het zwembad als dat kan? Ook goed voor je

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:33

Gefeliciteerd Lissy, met je nieuwe baan klinkt heel leuk!

Ik ga over 2 weken op vakantie, en ik zie er zó tegenop
Moet ik allemaal 'slecht' eten eten, en ik zit me daar nu al helemaal druk om te maken. Blijf eerlijk gezegt 10x liever thuis..
Maar goed, verder gaat het hier wel
Ik heb om 6 uur ontbeten met 1 boterham kipfilet, om kwart over negen een stuk komkommer op, en toen ik thuis kwam (1 uur) ben ik m'n bed terug ingedoken en ben net wakker, heb net nog een boterham met kipfilet op. (eet er straks ng wel eentje )
Gisteren vergeten zout over m'n eten te doen, dus vanavond gooi maar wat zout over mn aardappels om de bloeddruk omhoog te krijgen (goed luisteren naar de dokter )

Veel plezier alvast, Spetterlover

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:46

Jamy schreef:
Alvast heeeeeel veel plezier
Ach anders trek je gewoon elke dag paar baantjes in het zwembad als dat kan? Ook goed voor je

Welk zwembad
Ik ga met mijn vriend naar Saint Tropez, hij is er vaker geweest, ik heb niets over een zwembad gehoord. Wel een waterpark een stuk verder op.
We zitten wel vlak aan zee, maar in dat vieze zoute water ga ik niet zwemmen, veel te bang dat ik wat naar binnen krijg
Ik zal er daar in die hitte ook wel wat uitzweten denk ik
Nouja bedankt in elk geval

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:48

Nou ja het had gekund toch

M-M waar ga je naartoe op vakantie?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:55

Ja zou ook wel leuk geweest zijn, een zwembad! Maarja..
Dan ga ik wel een rondje harlopen (met die hitte zeker)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:57

Jamy schreef:
Nou ja het had gekund toch

M-M waar ga je naartoe op vakantie?

Renesse..

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 16:31

Zooo.... Ben goed bezig geweest vanmorgen lekker intensief gereden, appeltje gegeten daarna zometeen aan de spinazie!!

Hopelijk gaat het volgende week ook nog goed op vakantie!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 18:26

Ach joh, ze zullen er vast een zwembad hebben!

Pff... Ik ga denk ik per maandag beginnen met dat snackdagje. Of per morgen ofzo. Ontdekte nog een half zakje M&M's in m'n tas...

Maar goed, verder vrij weinig gegeten vandaag, moest 4 uur met de trein en kwam pas 2 uur voordat 'k weg moest uit m'n nest, dus dan krijg je dat.

Als ontbijt 2 sneetjes brood dus gegeten, wat ik al eerder gepost had, en in de trein die M&M's, en net een pizza op. Heel slecht ja

Mijn nieuwe sportschool (als 't goed is) zit op een half uur fietsen van m'n huis, alleen al heen en weer verbrand 'k genoeg

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:03

Vanmorgen ontbeten met yoghert met banaan en 1 kracker wasa lichtgewicht met dun laagje smeerkaas 20+ met 1 glas chocomel light.

Vanmiddag geshopt in Rotterdam, daar een softijsje op en een salade bij de la place.

Net 1 uur en een kwartier gesport in de sportschool, had een kaart in de cosmo gekregen met 4x gratis fitnessen bij Fitness First Dusss daar ben ik vanavond maar eens gebruik van gaan maken.
Ging best lekker, dik half uur cardio en nog dik half uur krachttraining (BBB). Daarna nog ff lekker 10 minuutjes in de sauna gezeten

Zometeen ga ik eten, kopje tomatensoep, beetje witte bonen in tomatensaus en yoghert met banaan en appel toe.
Als ik nog honger heb eet ik nog wat krackers of een boterham of zo.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:46

k heb vanavond heeeeel gezond spinazie gegeten!!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:48

Wel lekker gevoel altijd als je gesport hebt he
Ik heb vanmiddag nog paardgereden en gefietst zit wel goed
Vanavond gegeten:
Spaghetti en een salade en als toetje 1/2 magere vruchtenyoghurt 1/2 vanille vla.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:01

Ik moet me morgen wegen, en ik moet van mn ouders boven de 55 wegen we zullen zien..
ben aan cashewnootjes begonnen , dat is zó verslavend

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:05

En wat denk je zelf wat het is?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:07

na die cashewnoten wel meer
maar vanochtend was het 53, en na het slapen was het 52,5
Zal wel 53,5/54 zijn ofzo

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:09

Ja waarschijnlijk geen 55
Maar cashewnoten zijn volgens mij niet zo erg hoor, want Laura raad toch vaak aan handje nootjes te nemen? Voor de goeie vetten geloof ik
Misschien maar ff niet meer naar de wc vandaag en morgen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:10

kwa caloriën is het wel slecht.. maar zijn idd gezonde vetten toch, zoals ik uit Laura's post haal
nouja, we zullen zien

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:18

Yep, lang leve de noten!
*cheerleadersmiley*

Maareh, Mazzel-meid; goed dat je naar de arts bent geweest. Maar zeg zelf, als je al tegen je vakantie opziet vanwege het ETEN... laat je je leve dan niet erg negatief beinvloeden?
Zoals Oprah gisteren zei: Je moet werken aan je RELATIE met eten je moet het fijn vinden dat je gezond kan eten, ipv jezelf telkens te straffen met gezond voer en het hebben over zondigen enzo....

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:20

En trouwens, waarom zou je op vakantie per definitie 'slecht' moeten eten?
Bij een restaurant gewoon kip bestellen, vragen om olijfolie ipv dressing, en die naast de salade - vragen naar de ingredienten van alle gerechten en vragen f ze diegene die jij niet wil eruit kunnen laten... simpel hoor!

Of op de camping je eigen potje koken - lekkere salades maken enzo, veel fruit erdoor.. mjam.
Zie het als een uitdaging ipv een straf!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:27

Ja dat is wel zo, maar ik ben met vriendinnen die houden van 'slecht' voedsel ..nouja, ik ga het proberen.
En ik ben er idd teveel mee bezig, meer het is nogal moeilijk om het los te laten zeg maar.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:30

Nou, voor mij is het lijnen nu even 3 weken over.
Heb geen zin om er op vakantie 100% rekening mee te houden.
Tuurlijk ga ik me niet volproppen met chips, maar op een ijsje ga ik echt niet letten.
Als ik terug ben ga ik weer normaal eten, maar nu ga ik dus weer wat makkelijker voor mezelf zijn

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:46

Mazzel-meid schreef:
Ja dat is wel zo, maar ik ben met vriendinnen die houden van 'slecht' voedsel ..nouja, ik ga het proberen.
En ik ben er idd teveel mee bezig, meer het is nogal moeilijk om het los te laten zeg maar.

*Kan zich een vakantie herinneren dat ik met mijn gasbrandertje heel creatief nasivlees aan het bakken was voor bij de gekookte rijst, en mijn vriendinnen zoiets hadden van - snackbar op 5 minuten loopafstand!* Gewoon tegen je vriendinnen zeggen dat je niet zo;n fan bent van junkfood - en bij de McD een salade bestellen - jammie

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 22:00

Ja idd, ik zou gewoon doen wat jezelf graag wilt, ik eet tegenwoordig ook gezonder als we ergens anders zijn, of eet geen ijsje mee maar drink een spaatje blauw, in het begin hebben ze zoiets van huh? gaat het wel goed? Maar nu halen ze in de kroeg al standaard spa blauw voor me ipv een wijntje of mixie

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 09:06

Mazzel-meid schreef:

Ik ga over 2 weken op vakantie, en ik zie er zó tegenop
Moet ik allemaal 'slecht' eten eten, en ik zit me daar nu al helemaal druk om te maken. Blijf eerlijk gezegt 10x liever thuis..

Ben je nu nog steeds niet overtuigd dat je HULP nodig hebt i.v.m. met je manier van omgaan met eten?
Je voelt je slecht als je iets teveel hebt gegeten, terwijl je eigenlijk niet eens te veel gegeten hebt maar nog eerder te weinig... Je kijkt op tegen een vakantie omwille van het eten... Je laat eten gewoon je hele leven bepalen... Meid trap op die rem en ga professionele hulp zoeken om je eetpatroon terug naar normaal en gezond te laten omzetten want alleen lukt het je niet meer als ik je posts zo lees.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 11:55

Maar ik heb het idee dat het wel wat beter gaat. Begin nu wel in te zien dat het idd teveel om eten draait in m'n leven terwijl er zoveel andere dingen de moeite waard zijn. Vanochtend woog ik 53,5 en heb best wel veel gegeten bij m'n ontbijt. En nog een koek tussendoor (milkbreak). Ik eet zo ook gewoon mee met de lunch en verder probeer ik gewoon gezond te eten

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 11:55

Yess eindelijk weer een beetje lichter vannochtend Nu hopen dat het zo blijft.