Even een snelle domme vraag. Ik maak mijn havermout altijd met amandelmelk (ongezoet) en dan in de magnetron en daarna vers fruit erdoor. Nu is mijn fruit op maar heb nog wel diepvriesfruit. Moet ik het diepvriesfruit er meteen door doen en dan mee verwarmen in de magnetron of er pas door doen als ik mijn havermout uit de magnetron haal?
Ik ga ook maar eens een havermout ontbijt proberen, heb zulke lekkere ideeën gelezen Ik eet als ontbijt altijd de cornflakes van de Aldi gewoon omdat ik het Ooverheelijk vind
Valerie_V
Geplaatst: 23-08-14 12:21
Alvaron schreef:
Ik deed.diepvries fruit er pas door nadat het uit de magnetron komt. De havermout is heet genoeg om het diepvries fruit te ontdooien.
hoi allemaal, gesterkt door al jullie lekker en minder lekker lijkende ideetjes heb ik een poging gewaagd.
4 eetlepels (32g) havermout en 100ml melk in de koelkast ON geplaatst en vanmorgen met 100ml extra water 2min in de magnetron gezet. 1/2 zakje vanillesuiker erdoor geroerd.
Mja de smaak was flauw, gelukkig had ik nog een banaan. Maar pff, niks voor mij (of zou het met minder melk moeten doen). Halverwege werd ik misselijk en moest ik moeite doen om het verder op te eten en had nadien niet echt het gevoel alsof ik "vol" zat. hopelijk blijft de honger wel uit tot de middag...
Dus ik hoop nu dat jullie buiten pannekoeken en muffins nog andere ideetjes met havermout hebben (heb dat pak nu toch) als "gezond" of althans minder ongezond ontbijt alternatief
mja 't is de textuur en niet de smaak op zich. Want met banaan eronder was het best lekker, maar werd er echt onwel van en denk dat ik een grotere portie nodig heb om mijn voormiddag te dekken.
Misschien kun je een keer banaan brood maken. Ik neem het mee naar mijn studie. Bak in het weekend voor de hele week dan 1 à 2 plakjes en ik zit uren gevuld!
ik houd vol, want ik heb toch minder snel terug honger naar de middag toe. Wat ik al geleerd heb: - Sojamelk maakt het beter van smaak (zelfs de natuur) zonder dat ik er iets aan moet toevoegen (al geeft een rijpe banaan wel erg veel smaak) - hoe dikker hoe minder ik een misselijkheidsgevoel krijg - de pannenkoekjes (zonder banaan tot hiertoe) eigenlijk best wel lekker zijn
TurdusMerula
Geplaatst: 30-08-14 21:39
F_Orumster schreef:
Ik vind de overnight ook niet te nassen hoor. Ik gooi ze zo in de joghurt en eet het gelijk op, liefst voor het week wordt.
Dat ja Evt een banaan er doorheen prakken, dan is het echt dik
ik heb gister een havermout ontbijt geprobeerd en het was best lekker maar beetje te veel en iets aan de dikke kant xd ik had het gewoon gekookt in melk en verder niet veel aan toe gevoegd ik doe het gewoon vaker!!
Ik vind overnight echt niet lekker, doe mij maar een lekker warm papje.
Ayla
Geplaatst: 13-12-14 12:28
Ik eet ook altijd overnight oats, heel af en toe gooi ik de havermout gewoon door de magere kwark en eet dat met honing en een banaantje.
Tegenwoordig ben ik fan van havermout met schuddebuikjes, niet erg gezond maar wel erg lekker ik was een beetje uitgekeken op de appelstroop en de cacao..
Ik blijf de pap gewoon lekker vinden :'D Maar ik zit met diepvries bramen. Ik doe die nu de avond ervoor eruit halen en de volgende dag meekoken. Maar kan je die ook bevroren meekoken? Ik vergeet ze soms in de avond :c