Dispar_Vulgo schreef:Ik ben wel benieuwd naar dat recept voor die moorkoppen?

Het is echt heel simpel. Gewoon soesjes deeg. Grote soezen spuiten. Slagroom kloppen. Chocolade smelten, er overheen gieten en klaar is Kees!
Voor ongeveer 10 stuks, maar ligt er aan hoe groot je de 'soezen' spuit.
Benodigdheden:
-100 ml melk
-100 ml water
-100 g boter
-100 g bloem
- 4 eieren
Oven voor verwarmen op 210 *C.
- Melk, water en boter samenvoegen in een pan en aan de kook brengen.
- Als het kookt van het vuur halen en de bloem er bij voegen, door heen roeren met een spatel, pollepel of zoiets dergelijks.
- Als alles door elkaar gemengd is, weer op het vuur zetten en even door roeren totdat er wat vet uit het deeg komt (het gaat dan wat meer glimmen en het word ook iets makkelijker om door te roeren).
- Dan weer de pan van het vuur halen en de eieren er om de beurt door roeren. Maar LET OP! Je moet vooral het eerste ei er snel door heen roeren, anders krijg je een gebakken ei.
- Wanneer het beslag helemaal klaar is, in een spuitzak doen met gladde spuitmond en dan de soezen spuiten. Zorg wel dat er genoeg ruimte is, want ze worden met het bakken minstens twee keer zo groot.
- Soezen in circa 30 minuten bakken in de oven op 210 graden C. Daarna af laten koelen in de oven (ik was dat vergeten en dan blijven ze nog wat 'vochtig' van binnen). En als ik twee keer moet bakken omdat ik ze er niet allemaal in één keer inpassen, doe ik de eerste lading gewoon aan het einde nog in de oven terwijl de tweede lading staat af te koelen.
Dan de slagroom kloppen met wat suiker er bij. Hoeveel weet ik niet precies, maar minimaal twee bekertjes slagroom (er gaat namelijk behoorlijk veel in de bollen). Dan de chocolade smelten en er gewoon over heen gieten, af laten koelen in de koelkast en smullen maar!