Leuk dat het rijden goed ging Blinni
Pashon, zo je zus is er heel goed vanaf gekomen zo te lezen! Gelukkig maar!
Ik heb vanmorgen gelesd Ging lekker
Hij was erg rustig voor zijn doen! Maar hij was gisteren ook wel erg moe na het longeren
Nog allemaal obstakels tegengekomen maar ging goed
Wel een botsing in de les met diegene waar ik samen mee de les reed haha
We reden op de rechterhand en moesten van hand veranderen maar ondertussen was mn instructrice dingen tegen mij aan het zeggen... en Silvia was al van hand veranderd en we komen in de bocht en zij dacht dat ik daar zou afwenden om van hand te veranderen maar was niet zo dus ja.. zo met de benen door elkaar
knollen schrikken natuurlijk, ik was gelijk beide beugels kwijt maar ja wel blijven zitten.
En ging verder heel lekker met rijden. Op het einde nog even een bok met aan galoperen maar verder ging het prima.
Net ander voer geleverd gekregen. Van marstall de cornmuesli. Zitten veel mineralen/vitamines in, en geeft langdurige energie vrij (worden ze niet nerveus van) en is ook om paarden in conditie te brengen (nou en pablo mag wel ietsjes aankomen voor het mooie). En omdat hij van de basisbrok ook maar een half op een dag krijgt, zou hij misschien niet voldoende min/vit binnenkrijgen en met dit voer ieder geval wel. Dus dat nu maar even proberen. Ben benieuwd, want de energiewaarde is wel hoger.. en hij adviseerde 3/4 schep (en hij krijgt nu half).. Maar dit is muesli en geen brok dus de hoeveelheid in kg blijft dan wel gelijk natuurlijk.
Jullie nog tips voor verveling op stal. Want hij eet heel de stal deur op. Die is van hout, en ben bang dat hij dan ook hout splinters binnenkrijgt. Hij heeft al een voerbal (waar ik dan z'n avondmaal in doe) en heb nu nog een bal opgehangen. Daarbij geef ik heel veel hooi (eigenlijk onbeperkt zoveel haha) en heb dan nu van een stalgenoot wat stro gehad (ze staan namelijk op vlas) dus denk dat ik straks nog wat stro ga halen. Kijken of dat werkt. Maar jullie misschien nog een tip? Hij komt al veel buiten, overdag staan ze eigenlijk altijd buiten (behalve als de weides zo erg nat zijn, dan gaan ze paar uur in de paddock).
Zo ik maak er een heel verhaal van hier haha
M'n dag:
O: melk, havermout, rozijnen
T: - (druk op stal / lessen)
L: zo'n mini vruchtenstolletje
T: ?
D: ?
T: ?
Beweging: 30 min fietsen, 2 uur paardrijden, 2 stallen mesten
Nu nog even klein boodschapje doen, kijken of me ma tijd heeft om t voer naar stal te brengen (in t vervolg laat ik het daar bezorgen is makkelijker) en heel hard aan verslagen gaan werken