[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ukje

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:11

BA, veel sterkte dat je snel weer beter mag worden.

Ik heb vanmiddag een heel moeilijk moment gehad ik voelde dat er in mijn hoofdje een gevecht aan de gang was alleen gelukkig heeft mijn lieve aardige kant het als nog gewonnen.

er werd namelijk vandaag olifantje neushoorn en dat soort troep tegen me gezegd en ja ik moest me er eigenlijk niks van aantrekken en al helemaal niet van een blinde. Maar het tegen overgestelde gebeurde barste bijna in huilen uit en had zoiets bij mezelf van ze heeft toch gelijk je bent ook een olifantje en zwaar.

(sorry moest het even kwijt)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:14

Heel knap Ukje!! OK dan!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:27

BA, beterschap Lachen En Ukje, goed dat je aardige kant het heeft gewonnen, ik zou al lang keihard terug hebben gebitcht.. Knap van je.

Wat ik me verder afvroeg: is dit schema enigszins oké? :

O: beetje drinkontbijt en krentenbol
T: koekje
L: 3 bruine boterhammen en krentenbol
T: banaan en crackers
A: kippensoep
T: appel en joghurt

Tussendoor wel vrij veel keeldropjes, ben verkouden ..

Iemand die hier goed commentaar op heeft? Ik ben namelijk zo slecht in hoe veel ik nou moet eten! Houd in gedachten dat ik elke dag 22 km fiets Knipoog

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:03

Avondeten vind ik wel weinig, heb je alleen maar kippensoep op?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:21

Hoe het vandaag was:

O: 2 bb met kipfilet
T: 0,5 liter water
L: 2 bb met filet am
T: evergreen, bekertje chocolademelk (:=)
A: Broccoli, aardappeltje en een runderworst
D: een donut van vriendje Bloos

Moet opzich kunnen voor een vrijdag vind ik Bloos

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:55

Ik vind het vrij mager Karin, of bedoel je dat zelf ook? Lachen
Kop op hè Ukje Ach gut

Heb hem net nog even gebeld, gewoon even kort kletspraatje. Hij had gister gebeld, dus dacht: even m'n goodwill laten zien door ook even te bellen en stiekem natuurlijk te checken of 'ie nog wel ging Bloos Hihi, voel me net een puber die voor het eerst een uitje heeft Haha! Ik ben er ook gewoon nog niet over uit hoe 'serieus' hij het allemaal neemt. Ik vind het tot nu toe een leuke flirt, maar merk ook wel dat ik het erg gezellig vind om te smsen en als hij belt zoals gister. Ben het ook niet gewend dat ik geen hoogte krijg van een jongen, al mijn vorige vriendjes waren zo snel om, heb ik zelf zo weinig initiatief hoeven tonen (wat klinkt dat arrogant Clown ). En bij hem weet ik het gewoon niet, hij maakt me echt onzeker Nagelbijten / Gniffelen

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:57

Eigenlijk heb ik het gevoel dat ik redelijk goed gegeten heb over de hele dag... Ik heb trouwens nog geen fruit gehad.. Ga nog even snel een kiwi naar binnen werken denk ik Lachen

Ik zit qua vocht niet eens op 1 liter Nagelbijten / Gniffelen ga zo nog even een flesje water proberen voor het slapen

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:36

vocht is bij mij ook altijd een probleem hoor, drink altijd te weinig... vergeet gewoon altijd te drinken...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:45

Ik ben nu aan het oppassen en daar hebben ze te jammie dingen, dus 1,5 donut gehad en wat chips Nagelbijten / Gniffelen (wel een appel erbij hoor Tong uitsteken). Maar ik heb vandaag wel een zware werkdag gehad met veel beweging Lachen

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:47

oja precies ik ken dat, ben ook aan t oppassen... en dan zijn die lekkere dingen zooo verleidelijk! ik heb ook paar paaseitjes op, en chips... zo slecht he, oppassen Tong uitsteken Thuis heb k t niet in huis, dat scheelt een hele hoop!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 03:49

Flevogirl: heftig hoor, ik hoop dat je er uiteindelijk veel profijt van hebt, maar het is zeker niet niets zo'n operatie.
Wel spannend zo meathoriel, is een keer wat anders dan die jongens die je in 1x hebt. Houdt het een beetje leuk. Ben wel heel benieuwd hoe het vanavond is gelopen.
Karin en Pivanti: waarom niet gewoon een flesje water continue meeslepen. Telkens een slokje, voor je weet is hij op.
Zo drink ik tijdens een uur college vaak al 1 flesje leeg, nog een uur en dan zit ik aan 1 liter. S'avonds drink ik dat ook nog een liter, bij het eten, bij tv of computer. Bij het sporten (je kunt natuurlijk ook een flesje meenemen naar je paard). Als je het bij je hebt drink je gewoon sneller.

Pff, heb vandaag iets heels doms gedaan. Mijn andere bikini is echt niet flatteus, dus besloot ik maar een nieuwe te gaan kopen. Makkelijker gezegd dan gedaan.
Na heel netjes een fruitsmoothie en broodje tonijn ben ik tot de conclusie gekomen dat ik toch echt geen geschikt lichaam heb voor een bikini.
Toen ik eindelijk het perfecte bovenstukje had (ik wou zonder vulling, blijkt erg moeilijk) kon ik geen broekje vinden wat paste. Of mijn lovehandles werden geplet, of mijn kont had te veel ruimte over.
Resultaat: geen bikini, wel een hele bak B&J
Maar positief: wel ook nog 2 sportbroekjes gekocht, dus kan er weer tegenaan.

O: brinta
t: appel
t: smoothie met fruit
L: sub met tonijn, sla en ui
t: bak B&J Bloos
A: rijst me groenten en noten (maar klein beetje na al dat ijs)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 08:39

@ Lieke, vaak doe ik dat ook wel hoor, maar toch komt het er vaak niet van... Ik heb nog wel een flesje opgedronken voor ik ging slapen, lag ik in bed met een waterbuik Clown

Ik ga vandaag werken, ik heb niet echt een planning, maar ben van plan lekker veel te drinken en fruit te eten in mijn pauze Vingers aflikken

Succes allemaal weer vandaag

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:31

hellow ladies!
nou, voel me een stuk beter! werd dus al vroeg wakker en had onwijze honger! goed teken lijkt me zo.
ben wel onwijs moe nog en als ik in de spiegel kijk zie ik een lopend lijk, maar volgens mij heb ik het wel gehad nu.
ga vandaag ff boodschappen doen met hubbie, want moet er echt even uit. vanavond eigenlijk feestje van mijn schoonzusje, maar daar voel ik me nou net nog te slap voor. zijn we daar net en wil ik weer naar huis ofzo. hans gaat dus alleen.

mea: en? hoe was je date?
lieke, frustie he als je niet kan slagen? ik ga dan ook altijd troosteten. Moet zeggen dat het al een stuk minder is inmiddels. Zak wortels zie ik tegenwoordig ook als comfortfood Clown

ben afgelopen dinsdag dus niet naar de dieetiste geweest. was echt te ziek om te gaan. nu ga ik volgende week vrijdag pas...

StillSilence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:46

Goedemorgen!

Flevogirl, zo, das niet niks, sterkte ermee! Knipoog
Op school lukt het mij wel om genoeg te drinken, meestal drink ik op school 2 liter (dus 4 flesjes) water.
Fijn dat je weer aan de betere hand bent BA,
Wat leuk Maethoriel! Was het nog leuk gister?
Ukje, goed dat je toch gewonnen hebt. Lachen

Planning van gister:
O: schaaltje creusli en een schaaltje frambozen lente vla.
T: Pakje Time out
L: 4 mg boterhammen met sandwich spread
T: Woknoedels met ketjap manis (150 kcal ong.)
T: snee bruin zelfgebakken brood met 25 % minder vet pindakaas
A: Flink stuk turks brood(bijna een halve) met sla
T: brabantse scharreleierkoek (180 kcal)
T: enorme warme appel met kaneel.
V: 2 liter water, 1 liter thee ofzo.
B: in totaal 2 uur fietsen, half uur krantenlopen, en het normale (schoolzitten etc.)

Ben wel tevreden, beetje weinig fruit alleen. Wat vinden jullie? (normaal ontbijt ik wat meer, had vandaag niet zo'n trek)
Ik had eergister nogal gezondigd, ik bleef bij een vriendin eten en die hadden als voorgerecht een soort bladerdeegrol ofzo, iets grieks zeiden ze. Wel onwijs lekker! Vingers aflikken En daarna nog wat gesnackt hier aan daar.

Planning voor vandaag:
O: Flinke bak magere yoghurt met 1 appel en kaneel + 2 MG boterhammen met 25 % minder vet pindakaas
T: zelfgemaakte fruitsalade van halve meloen, 1 appel, druiven,paar aardbeien
L:4 MG boterhammen met Sandwich spread
T: Rest van de fruitsalade
T: Krentenbol
T: Cup a soup tomaat
A: waarscheinlijk brood.
T: -
V: Zoveel mogelijk (genoeg)
B: 1 paard helemaal verzorgen,1 1/2 uur fietsen totaal, 4 uur dansen (feest), half uur krantenlopen, en het gewone.

Ik ga nu maar is ontbijten, Have a Nice Day! Cool

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:55

hoe komt het dat je avondmaaltijd uit brood bestaat? nu eet je nogal eenzijdig.
ik vind ook je tussendoortjes nogal calorierijk. nu eet je enkel aan tussendoortjes al zo'n 750 calorieen!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 10:43

Die van mij zijn ook altijd zo'n 800 calo's bij elkaar hoor BA! Helemaal niet erg, kom je tenminste rond de 1800/2000 Knipoog

Goedemorgen trouwens Lachen

Reden dat ik niet meer echt reageer is omdat ik het hier echt een beetje te druk vind tegenwoordig en omdat er, in mijn ogen, veel mensen mee posten die beter een kilo'tje eraan kunnen kweken dan eraf (bij wijze van spreken) Lachen

StillSilence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:01

benangelique schreef:
hoe komt het dat je avondmaaltijd uit brood bestaat? nu eet je nogal eenzijdig.
ik vind ook je tussendoortjes nogal calorierijk. nu eet je enkel aan tussendoortjes al zo'n 750 calorieen!

Wij eten meestal op alle dagen een beetje hetzelfde. Knipoog
Ma: Aardappels groente vlees
Di: Aardappels groente vlees
Wo: Pasta achtig
Do: Aardappels groente vlees
Vrij: Nasi/bami oid
Za: Brood (broodje gezond, ei ofzoiets)
Zo: Patat, maar ik eet meestal gekookte aardappels, doperwten of iets uit blik/pot en vis.
Maar ik heb net te horen gekregen dat ik vanavond alleen eet, (iedereen is weg) dus ik denk dat ik maar een zak roerbakgroente koop en portie woknoedels met kip of iets dergelijks.

Tussendoortjes, over welke dag had je het? ik vond het zelf niet zo ongezond eigenlijk, calorierijk, ja, dat misschien wel een beetje.
Maar zoals LJ al zegt, anders kom ik nooit aan mijn streefkcal. Knipoog
Laatst bijgewerkt door StillSilence op 29-03-08 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:06

Precies, enne.. zaterdag brooddag is al een heleee oude gewoonte Haha! Wij eten ook nog steeds elke zaterdag brood (alleen dan iets 'speciaals', dus afbakbroodjes, of een kroketje, gebakken ei, met soep etc).

StillSilence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:13

ladyjoy schreef:
Precies, enne.. zaterdag brooddag is al een heleee oude gewoonte Haha! Wij eten ook nog steeds elke zaterdag brood (alleen dan iets 'speciaals', dus afbakbroodjes, of een kroketje, gebakken ei, met soep etc).

Hihi, oke ik dacht dat wij zo'n aparte traditie hadden ofzo! Tong uitsteken
Dat doen wij idd ook, meestal kom ik wat later thuis vanuit stal dus dat is ook wel makkelijk.
Maar vanavond niet, dan heb ik een feest!
Lekker non-stop dansen, ook nog eens goed voor de kcal verbranding. Knipoog

Maar nu ga ik toch echt wiskunde maken, ook als snap ik er geen fiets van.. Clown
Tot morgen of misschien vanaaf! Doei!

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:30

ukje: kop op! Lachen
meat: leuk zeg! en?
lieke: dat heb ik nu ook! ik haat bikini's. het bovenstukje lukt wel maar vanaf ik verder zoek merk ik dat ik echt breed ben zo zonder kleren Nagelbijten / Gniffelen *grom!*
ba: goed dat het beter gaat meid Knipoog

O: cornfleaks, magere melk
T: -
L: 3 sandwichen? (of2) soep, kaas
T: ??
A: sandwichen, soep, kaas
T: melk

inderdaad geen warm eten. maar dat is omdat we om 12uur richting kortrijk moeten vanaf eeklo Tong uitsteken (ag ja belgie enzo) en dan halen we het niet om te koken. geen tusendoor in de voormiddag 10uur ontbijt en kwart na 11 word eten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:50

ik vind 800 calo's nogal veel voor tussendoortjes eigenlijk. als ik kijk naar mijn tussendoortjes, kom ik op ongeveer 400 calo's en als er veel fruit is, nog minder. 2000 calo's is inderdaad het streven als je niet af wilt vallen, wil je wel afvallen, zal je naar bijvoorbeel 1800 calo's moeten.

lana, waar is je ochtendtussendoortje? banaantje ofzo? je eet wel erg vroeg je lunch trouwens.
je dag is ook wel erg eenzijdig. eet dan als lunch iets anders dan je avondeten.
melk kan je niet als tussendoortje rekenen.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:33

Goedemorgen!

Wij "matthijs en ik" vieren vanavond onze verjaardag. Ik ben maandag jarig en hij is het al geweest. Ben zonet taarten wezen halen. Mijn favo natuurlijk ook! Kersen/slagroom met korstbodem! Tong uitsteken Heerlijk want ik heb hem natuurlijk al ff geproeft. Hij stond mij zo smekend op de voorbank van de auto aan te kijken.....dus ik kon het niet laten toen ik thuis kwam Vingers aflikken

Vanavond 23 pers. over de vloer dus straks ff gauw door het huis met stofdoek en zuiger Vork En dan lekkere hapjes maken. en nog een appeltaart. Ik zat er gisteren ff helemaal door. Gisteravond nog boodschappen gedaan mijn de groothandel in groningen voor mijn zus in Frankrijk (gaan we dinsdag heen) en daarna zijn we heerlijk naar de pizzaria geweest Vingers aflikken
Ik ben er helemaal weer hoor! (thnx angelique Knipoog )

Ik schrijf geen planning want ik ben bang dat het gaat helemaal uit de hand lopen Haha!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:23

nienke, op dagen als vandaag mag dat hoor! gooi je er later maar weer wat balansdagjes tegen aan.
Gefeliciteerd alvast, want dat ga ik maandag vergeten. alhoewel, tegenwoordig staan er natuurlijk van die cadeautjes bij je naam...
Gezellig, zo'n huis vol visite. Leef je niet te veel uit met schoonmaken, morgen kan het waarschijnlijk weer Clown
Bewaar je een stukje appeltaart voor me? Heerlijk! niets gaat boven zelfgemaakte appeltaart.
Wil zelf wel weer een keer een appeltaart bakken, maar dat is vaak een beetje veel voor maar 2 personen Clown

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:26

Hoi allemaal, zal later nog even bijlezen, deze week niet echt tijd voor gehad.
Ook niet een hele goede week gehad, was ongesteld, in een nogal slecht humeur dus had nogal wat moeite met gezond eten. Vandaag maar even boodschappen doen en de voorraad gezond weer aanvullen!

Ga zo eerst maar eens ontbijten en dan eens verder zien wat de dag vandaag brengt. Vanavond een verjaardag dus zal ook wel iets naar binnen gaan wat niet al te gezond is.

Nienke, een fijne avond! Ik vind een eigen verjaardag vieren altijd zo vermoeiend, zit liever lekker lui op de verjaardag van iemand anders Haha!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:28

bjarni, vaak zijn op een verjaardag ook wel gezonde hapjes te vinden hoor! beperk in ieder geval je alcohol gebruik, dat scheel al heel wat calorietjes!
en bouw vandaag verder een mager dagje in. Veel groente en fruit, weinig vetten ofzo. dan compenseer je vast een beetje voor vandavond.
veel plezier wel hoor!