Havermout ontbijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Havermout ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:24

Ik eet ze als ontbijt en ik maak ze met 75gr havermout, 2 bananen, ei, beetje amandelmelk en kaneel. Zijn echt zoet dus, ik zou ze persoonlijk niet als avondeten eten. In ieder geval moet je er dan zeker groentjes bij nemen maar dat zou met een salade goed moeten lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:31

Ik maak ze regelmatig voor tussen de middag. De variant met bananen, aardbeien en ei. Als avondeten vind ik ze denk ook wat te zoet. En je mist groente inderdaad. Maar aan de andere kant als je keer gewoon pannenkoeken eet mis je dat ook. Daar eet ik iig geen salade bij :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:33

Daarom, wilde het meer doen voor als ik m'n neefje en nichtje hier heb. Soms pik ik dan zelf ook wat mee dus wil het niet standaard doen als avondeten. Gelukkig hoef ik niet altijd te koken :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:26

Nou ja je hebt iig natuurlijk fruit in de vorm van banaan en je kunt ze nog verder aankleden. Idd met bijvoorbeeld ei maar ik vind ze ook heerlijk met bramen of wat van dat bosfruit dat je in doosjes kunt kopen uit de vriezer. Krijg er spontaan weer zin in. :9

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 17:23

Wat een heerlijk topic! Ik at altijd heel simpel gewoon havermout met melk en een beetje suiker, maar naar aanleiding van dit topic vanochtend met een banaantje en zonder suiker gedaan. Heb gisteren staan twijfelen over rijst/amandel/soyamelk, maar dat kan mijn portemonnee niet aan op het moment helaas. Dat is toch ongeveer dubbel zo duur als gewone koeienmelk.

Heb vanochtend ook eens gekeken hoeveel havermout ik ongeveer gebruik. Meestal doe ik 6 eetlepels, maar dat is altijd een beetje op de gok, dus heb het nu met een maatschepje gebruikt (1/3e cup) en die vul ik twee keer ongeveer gladgestreken. Daar doe ik 250 ml melk bij.

Van het weekend wil ik de muffins eens proberen, heb hier op mijn kamer de middelen niet, maar bij mijn ouders wel. Dat is dus het volgende plan.
De pannekoekjes lijken me ook heel lekker, maar eieren gaan op mn kamer niet snel genoeg op en ik vind weggooien zo zonde. Ook iets om te proberen bij paps en mams dus :)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:52

CecileDV bij Aldi hebben ze Soyamelk (houdbaar) voor 99 cent.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 15:27

In die soyamelk zit veel suiker deedee. Bij de jumbo hebben ze de soyamelk van eigen merk zonder suiker vooe ik geloof 1.10 10 cent duurder maar zonder suiker :)

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:19

Oh, de vorige keer hadden ze die niet meer bij de Jumbo hier, maar voor 30 cent verschil kan ik daar inderdaad eens naar kijken (:

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:02

Hoe lang zitten jullie vol van jullie havermout? Bij mij is het echt per recept verschillend.

Ik heb bijvoorbeeld vanochtend om 7 uur havermoutpannekoeken op, 75gr havermout, 2 bananen, 1 ei en heb nu behoorlijk trek. Als ik 's winters m'n havermout met amandelmelk eet zit ik vaak langer vol terwijl er dan minder havermout in zit. Raar!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:21

Dat hangt ook af van de verhoudingen tussen de koolhydraten (haver), vetten en eiwitten. Door meer vetten toe te voegen, doe je langer met je havermout.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:23

Hmm, ik zou toch denken dat door de toevoeging van eiwitten ik langer verzadigd zou moeten zijn. Als ik 's ochtends 2 eieren eet zit ik langer vol. :j

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:07

Ik zit gemiddeld 4,5 tot 5 uur vol, maar soms ook ineens niet. En dat terwijl ik altijd (ongeveer) dezelfde hoeveelheden gebruik.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:35

Oehhh een heel havermout topic! Ik begin volgende week met de sugarchallenge en ben dus op zoek naar havermout ontbijtjes en lunches. Heb zelf altijd weinig inspiratie dus ga dit topic komende week rustig doorlezen. Eet zelf overigens enkel 'rauwe' havermout, vind de geweekte zo vies! :o

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:01

Las vorige week dit topic en ben sinds deze week gestart met havermoutontbijt.
Favoriet is tot nu toe met framboos.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:36

Hoe zijn de verhouding als ik de havermout met yoghurt (evt met rijstemelk erbij, maar ik heb magere yoghurt deze is al vrij dun) de avond van te voren wil klaarmaken?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:31

_Noah_ schreef:
Hoe zijn de verhouding als ik de havermout met yoghurt (evt met rijstemelk erbij, maar ik heb magere yoghurt deze is al vrij dun) de avond van te voren wil klaarmaken?

ehh, ik gooi er maar wat in naar gevoel.. Maar bij een 250 ml yoghurt zou ik dan gok ik 4 eetlepels met kop gooien.

Vandaag de pannenkoekjes gemaakt, was alleen thuis en wist niets beters! Smaakten zeer goed en mierzoet. Lekker!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:30

Ik heb gister en vandaag al 13 ons bramen geplukt. Gaat lekker de vriezer in om in de havermoutpap te doen wanneer ik zin heb :'3
Vooral overnight oats vind ik met bessen heeerlijk <3

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:35

Oehh wat een goed idee! Ik doe nu vaak aardbeien of ananas door mijn havermout. Maar wij hebben bramen in de tuin, dus ga het zeker eens proberen!

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:43

Ik doe 2 eetlepels gedroogde moerbeien. Maakt 't net een beetje zoet. En na het koken nog een flinke hand bosbessen. Erg lekker en ik hou 't er wel een paar uur op uit.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:57

Wij eten nu iedere ochtend een havermout smoothie. Per persoon 40 gram havermout (rauw), 125 ml magere biologische yoghurt, 125 ml soja melk, 1 banaan, en dan wisselend aardbeien, bessen, frambozen, bramen enz. Bevalt super, hele ochtend geen honger en lekker!

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:28

Oeh anne_bento, dat klink ook lekker. Ga ik eens onthouden :9

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:39

Danique_G schreef:
_Noah_ schreef:

ehh, ik gooi er maar wat in naar gevoel.. Maar bij een 250 ml yoghurt zou ik dan gok ik 4 eetlepels met kop gooien.

Vandaag de pannenkoekjes gemaakt, was alleen thuis en wist niets beters! Smaakten zeer goed en mierzoet. Lekker!

Wat heb je door de pannenkoeken gedaan dat het zo zoet werd? Ik maak ze altijd gewoon met melk, ei en havermout dan zijn ze niet zoet.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:11

Meestal week ik mijn havermout in magere yoghurt en een beetje water. Voor de afwisseling afgelopen nacht laten weken in amandelmelk. Ik vond het geen succes, de smaakten amandelmelk staat me echt niet aan. Volgende keer maar weer vertrouwd water, yoghurt, abrikoosjes en kaneel mengen door de havermout :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:24

Valerie, ik had soja melk (light), banaan, kaneel, stevia en klein beetje rietsuiker (zoetekauw :Y) ) er door heen gedaan!

Selene, haal je daarna weer de havermout uit de yoghurt/water?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:08

Danique_G schreef:
Selene, haal je daarna weer de havermout uit de yoghurt/water?

Nee, ik roer het voor het opeten even door en doe er meestal wat vocht/yoghurt bij omdat het vaak erg is ingedikt en dan eet ik het op :)